Gå til innhold

Lurer du på hva en sang heter? Spør her.


Simen1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heiheihei

 

Jeg har lett lenge etter en sang jeg hørte i går. I refrenget synger dem noe med "home". "In our home" eller no lignende. Det blir ihvertfall gjentatt noen ganger.

Er ikke mye å gå på, men det er det eneste jeg husker av den. Tror ikke det er en ny sang heller.

Our House av Madness?

 

Lenke til kommentar

Milde himmel.

Jeg har hørt sangen TO GANGER på SATS nå, og jeg SKREV NED lyrikken begge gangene.

Første gangen trodde jeg at jeg hørte feil, siden det var umulig å google seg fram til sangen.

Men.

Det er virkelig Google som har begynt å suge -- eller jeg som hører feil, selv om jeg virkelig hører etter.

Det er en låt med bassrytme som minner om Leva's Polka / Holly Dolly, nesten syntetisk bass-aktig rytme som går gjennom stort sett hele låten, forholdsvis rolig -- men ignorer lyrikken; Det er bare den dypre sakte rytmen som minner vagt om sangen jeg leter etter, og sjangeren er pop, men nærmer seg soul.



Den har en gjennomgående tone som man finner hos Lily Allen / med en stemme som minner litt om Lily Allen sin -- men mer om Florence and the Machine sine sanger, bare med et snev av den overstående bassrytmen.



 

Det er en dame, eller mann med feminin stemme, som synger med litt dypt / mørkt tonelag, litt tilbaketrukket og casual i forhold de overnevnte artistene, men med samme rytme på sangen, så det er vanskelig å høre hva hun synger utenom refrenget, fordi lyrikken blir overskygget av musikken.
 

 

Refrenget er lysere og mer tydelig(i forhold til resten av sangen), men blir dypere utover i setningen:
"Aaaall WE have to dooo... is feel it -- Aaaall we have to dooo, ... is feel it -------- Feeeeel it ------ feeeeel it ------ feeeel it ------ feeeeel it"

... refrenget er "All we have to do... is feel it" x2

... jeg er sikker på at det i alle fall er: "All we have to do, is"

... kan være "feed it", eller til og med veldig forkortet "be there", eller "see it.." eller "Seed it..." eller...


... hjelp. :( <3

(Og hvorfor fungerer ikke google?? Seriøst? Jeg finner 2 timer gamle spilldiskusjoner på googlesøk, med tre nøkkelord, men ikke NOEN treff på lyrikk på 4/5 ord?)

(Edit 8: Har hørt på 300 sanger fra SATS på Spotify, uten hell.)
(Edit 9: Har hørt gjennom 800 popsanger (inkludert duplikater) på spotify, uten hell.)
(Edit 10: Har hørt gjennom 1500 pop, indie og R&B-sanger på Spotify uten å finne den.)
... men de har spilt den to ganger på SATS i løpet ~30 timer jeg har vært der, så den kan umulig være så obskur.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er ikke denne powerballaden/countryflørten til Ozzy Osbourne da? (ikke særlig tung, men melodramatisk nok)

 

 

 

 

 

Leter etter en rockesang der de synger noe med mama helt i begynnelsen av sangen. Det er ikke Bohemian Rhapsody :p

Denne?

 

 

 

 

Det er Slade som har orginalen til den Quiet Riot låten.

 

Nei, ikke den heller. Er litt "tyngre" med mer gitar.

 

 Led Zeppelin - Black Dog? Den begynner med "Hey, hey, mama.."

 

Takk for forslag, fant ut at det var Danzig - Mother. :)

 

https://www.youtube.com/watch?v=vgSn0SbQJQI

Endret av Haawy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

denne tror jeg blir vanskelig.

 

"her ska dåkk hør ei vise ifra trøndelag"

 

 

"hainnj boris e som trøndera flæst drita foillj kvar gång dæm e på fest, hainn president Bill clinton"

 

som de fleste skjønner er dette en sang ifra trøndelag, men jeg finner ikke ut hva den heter uansett hva jeg søker på.

Lenke til kommentar

Det er en elendig pop låt, har gått en del på p3 i det siste..

Ikke no spesiell melodi, litt rap-stil over den.

Kvinnelig vokalist naturligvis.

 

 

Uuuææææ.....hjelp meg!!

 

(:

 

Blir sprø her!

 

 

Ut i fra beskrivelsen høres det ut som noe av ala disse?

 

 

Ikke at jeg finner akkurat de orda du mente var der, da :p

 

 

Takk for forsøket men nei...

 

Om du har hørt låte og leser teksta jeg skrev er det ikke mulig å ta feil

 

Men låta heter sannsynligvis noe helt annet enn teksten jeg siterte...

 

Lol

 

Grusom låt men det blir en besettelse å finne det ut...

Og den hadde passa perfekt til de gærningene jeg er sammen med nå(;

 

 

Helt sikker på den teksten? Burde kommet noe opp ved googling.

 

 

Jeg vet....merkelig...

 

Vi er nå 3stk som har lett...

 

Gir opp jeg, imorgen er låta veldig uinteressant, den var ment for denne stunden.. (:

 

 

Det høres jo egentlig ut som du leder etter en Nicki Minaj-sang, etter beskrivelsen din :p

 

 

 

Uuuææææ.....hjelp meg!!

Blir sprø her!

-------------

 imorgen er låta veldig uinteressant

 

God natt :roll:

 

 

 

Nå kom jeg på den jeg først tenkte på da jeg så teksten din:

 

Det er langt i fra ordrett riktig, men det tror jeg ikke du finner heller. :p I hvertfall av en sang de spiller mye.

 

 

Nei folkens. Teksten jeg siterte går gjennom omtrent hele låta...

Cant miss it om den først er blitt hørt...Lol...

 

Takk for mange gode forslag folkens, nå er det andre ting som er viktigere...Lol...

 

Gir tilbakemelding her når jeg finner ut av det

 

 

Hehe, nei da så.

 

Om teksten du anga går gjennom hele låta, så er det neppe en kjent sang, da den ikke er mulig å finne gjennom diverse lyrics-sider.

 

 

Jeg spør dere ikke lenger...

.....er bare vanvittig hvor mange timer jeg nå har brukt på slik en drittlåt....

 

 

"...i`m the kind of girl that you dont wanna fuck with, fuck with, fuck with, you dont wanna fuck with....."

 

God morgen folkens

 

Det var en del av dere som prøvde å hjelpe med med denne låta for et par uker siden og det takker jeg for :)

 

Jeg gir meg aldri og igår fikk jeg endelig napp! :w00t:

Her er den, en utrolig elendig låt men jeg hadde vel da mine grunner til å finne den og sette den på på festen jeg var på..

Jeg hadde vel et lite håp om at denne dama i det minste skulle være "fin"..men neida, ikke det heller.

lol...litt morsom er den jo :)

 

Utrolig hvor digg det er å kunne få en så grusom låt ut av hodet på denne måten, etter uker med leting :rofl:

 

Jeg nevnte også en annen sang som jeg fant, like grusom, men også den litt morsom: Shamir - On the Regular

 

Jeg er en tungrock-type, men når jeg hører psyke låter som dette springer det en lite jævel i meg :)

 

God helg!

Endret av Countryman
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...