Gå til innhold

Sony Xperia Z2 - Sonys flaggskip våren 2014


dredg

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som vet hvor lang distanse man kan ha mellom telefon og smartband før koblingen faller ut?

Er det slik at avstanden kan være lenger dersom den er koblet til via NFC kontra Bluetooth eller vice versa?

Smartband er koblet til via Blåtann 4.0 Low Energy (BLE) og om jeg husker riktig er det "class 2" som benyttes i SWR10 og da er det oppgitt 10m (30 ft) avstand. NFC er bare for å parre enhetene sammen :)

Lenke til kommentar

Har ikke testet Smartband så gjetter bare, men NFC brukes nok kun til parringen, ikke selve tilkoblingen, og Bluetooth generelt ligger normalt på rundt opptil 10m før det bryter, er det hindringer i mellom kan avstanden nok bli kortere også (betongvegger osv)

 

Edit: Brukte jeg for lang til og trykke igjen nå. ;)

Endret av esoteric
Lenke til kommentar

Hos meg er det ihvertfall "Power+Volume Down". Synes screenshot-knappen er veldig kronglete. Alt for ofte at det dukker opp en volumbar i screenshoten.

Se der ja! Helt enig, blir jo noen av dem. Hverken Sony eller Samsung har noen gode løsninger på akkurat det. Her er nok iPhone den som har best løsning.

Lenke til kommentar

Ja stemmer det, tror S3 kom med den swipe løsningen i utgangspunktet, noe samsung sikkert valgte siden den hadde litt buet glass i kantene, og håpet dette skulle bli en smooth opplevelse, men så endret til nye tastekomboen i en update.

 

Syntes også løsningen som Apple og Samsung bruker i dag er en bedre løsning enn Sony sin, men blir vanskelig for Sony som ikke har hjem knapper og benytte den.

Lenke til kommentar

Skal nevne at jeg fikset minijacken min selv, etter som at jeg ikke hadde veldig lyst til å levere inn mobilen :p Helt utrolig hvor svake disse pinnene er!

 

Skal også nevne at jeg satte opp en Z2 for enn i familien i går. Dette var en uke 22 modell og hadde så og si ingen feil. Kun venstre luke som ikke satt helt inntil nederst. (motsatt av min uke 17 modl)

Lenke til kommentar

^ Er nok bare du som er veldig uheldig.

 

Må nevne at batteri tiden er helt rå på min. Går fint 3 dager med normal bruk! (surfe, spille, ringe osv) Btw bruker ikke stamina.

Jeg kjøpte en z2 for en uke siden og fikk en laget i uke 20, har ikke brukt den så mye enda men tror ikke min vil klare 3 dager selv med stamina på. Ser at skjermen bruker ca 60% av batteriet.

 

Endret av gunnar453
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...