Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei godtfolk. Jeg sitter og skal bygge meg ny pc igjen. Med 8700K og Gtx 1080ti. Full custom loop etterhvert. Jeg tenker kjøre micro-atx og trenger en psu som er muuusestille. Det er faktisk det eneste jeg bryr meg om. Så stille så mulig og så billig så mulig. Jeg vil jo ha muligheten til å kjøre SLI selv om jeg tviler på at jeg kommer til å gjøre det. Så derfor må den ha nok watt til to overklokkede gtx 1080ti og en overklokket 8700K. Jeg tenkte gå for :

Corsair TX850M V3. Har dere noen andre å anbefale ? Gjerne billigere. 

Endret av oivindwold
Lenke til kommentar

Selv 850W tror jeg blir litt vel slankt for overklokkede 8700K/1080Tix2. 1080Ti trekker ~250W uten overklokk. Sier vi 350W med overklokk, så er vi oppe i ~700W på skjermkortene alene..

6900k + 2x1080ti trekker 550w i bf1  fra veggen  :)

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selv 850W tror jeg blir litt vel slankt for overklokkede 8700K/1080Tix2. 1080Ti trekker ~250W uten overklokk. Sier vi 350W med overklokk, så er vi oppe i ~700W på skjermkortene alene..

Du har nok kanskje rett når det gjelder SLI ja. Blir dyrt dette. Koster å være kar. Kanskje jeg må sjekke bruktmarkedet for noe 1000watt+

Lenke til kommentar

Kjøpte Evga SuperNova Gold 750W tilbake i 2012-13. Det skulle være 7 års garanti, men fikk beskjed hos netonnet at reklamasjonstiden er utløpt. Den tok hovedkortet også i samme slengen, så måtte kjøpe nytt.

 

Ja, norsk reklamasjonsrett er utgått. Den er nemlig på 5 år i dette tilfellet. Men produsentens garanti gjelder altså i 7 år. Så du må ta kontakt med selve produsenten direkte, så kanskje de fikser det for deg. Men en viktig ting i slike tilfeller, siden vi ikke er vant med slikt i Norge. Er å lese produsentens vilkår for garanti når man kjøper produktet. Det står gjerne x antall år på boksen. Også tenker vi; "så kjekt". Og gjør ikke noe mer med det. Og da får vi jo ikke med oss at det kanskje står i vilkårene for garantien. At produktet må registreres hos produsent innen så og så lang tid etter kjøp. Ellers gjelder ikke garantien heller.

 

Hva som er tilfellet hos EVGA vet jeg ikke. Du skulle lest vilkårene. Men kanskje det holder med kjøps kvitteringen fra butikk. Du får høre med dem hva som kreves. :)

Lenke til kommentar

 

Selv 850W tror jeg blir litt vel slankt for overklokkede 8700K/1080Tix2. 1080Ti trekker ~250W uten overklokk. Sier vi 350W med overklokk, så er vi oppe i ~700W på skjermkortene alene..

Du har nok kanskje rett når det gjelder SLI ja. Blir dyrt dette. Koster å være kar. Kanskje jeg må sjekke bruktmarkedet for noe 1000watt+

 

 

De bør det komme mange av på finn.no snart, mange minere/ex-minere som vil kvitte seg med etter hvert. :p

Lenke til kommentar

 

 

Selv 850W tror jeg blir litt vel slankt for overklokkede 8700K/1080Tix2. 1080Ti trekker ~250W uten overklokk. Sier vi 350W med overklokk, så er vi oppe i ~700W på skjermkortene alene..

Du har nok kanskje rett når det gjelder SLI ja. Blir dyrt dette. Koster å være kar. Kanskje jeg må sjekke bruktmarkedet for noe 1000watt+

 

 

De bør det komme mange av på finn.no snart, mange minere/ex-minere som vil kvitte seg med etter hvert. :p

 

Har det blitt mindre/ikke lønnsomt med mining ?

Lenke til kommentar

 

 

Selv 850W tror jeg blir litt vel slankt for overklokkede 8700K/1080Tix2. 1080Ti trekker ~250W uten overklokk. Sier vi 350W med overklokk, så er vi oppe i ~700W på skjermkortene alene..

6900k + 2x1080ti trekker 550w i bf1  fra veggen  :)

 

Overklokket da ? 

 

 

Det Nizzen har glemt å si er at BF står for "Blue Flamingo". :p

 

Tror han har samme kort som meg. Og det trekker altså 255W per stykk i Metro: Last Light. Men om man ikke har rask nok CPU, så kan det jo tenkes at kortene ikke kjører med 100% load. Og da trekker de jo mindre strøm. ;)

 

Bare en liten spøk til der. 6900K duger jo såvidt. :p Men om spillet ikke skalerer så bra, vil man jo ikke få lastet begge skjermkortene 100%. Og jo lavere last, desto mindre strøm trekker de.

 

Jeg mener det nok er smartest å dimensjonere PSU etter worst case scenario. Ikke best case..

 

 

 

De bør det komme mange av på finn.no snart, mange minere/ex-minere som vil kvitte seg med etter hvert. :p

 

Har det blitt mindre/ikke lønnsomt med mining ?

 

 

Jepp..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Selv 850W tror jeg blir litt vel slankt for overklokkede 8700K/1080Tix2. 1080Ti trekker ~250W uten overklokk. Sier vi 350W med overklokk, så er vi oppe i ~700W på skjermkortene alene..

6900k + 2x1080ti trekker 550w i bf1  fra veggen  :)

 

Overklokket da ? 

 

 

Det Nizzen har glemt å si er at BF står for "Blue Flamingo". :p

 

Tror han har samme kort som meg. Og det trekker altså 255W per stykk i Metro: Last Light. Men om man ikke har rask nok CPU, så kan det jo tenkes at kortene ikke kjører med 100% load. Og da trekker de jo mindre strøm. ;)

 

Bare en liten spøk til der. 6900K duger jo såvidt. :p Men om spillet ikke skalerer så bra, vil man jo ikke få lastet begge skjermkortene 100%. Og jo lavere last, desto mindre strøm trekker de.

 

Jeg mener det nok er smartest å dimensjonere PSU etter worst case scenario. Ikke best case..

 

 

 

De bør det komme mange av på finn.no snart, mange minere/ex-minere som vil kvitte seg med etter hvert. :p

 

Har det blitt mindre/ikke lønnsomt med mining ?

 

 

Jepp..

 

 

 

Har 2x 1300w i hovedpc og 2x1200w i serveren. 1200w på gamer nr 2 med 7900x og gtx1080 :p Overkill er den beste killen  :green:

 

6900k stock med 2x1080ti trakk veldig lite ja. 

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Selv 850W tror jeg blir litt vel slankt for overklokkede 8700K/1080Tix2. 1080Ti trekker ~250W uten overklokk. Sier vi 350W med overklokk, så er vi oppe i ~700W på skjermkortene alene..

6900k + 2x1080ti trekker 550w i bf1 fra veggen :)

Overklokket da ?

Det Nizzen har glemt å si er at BF står for "Blue Flamingo". :p

 

Tror han har samme kort som meg. Og det trekker altså 255W per stykk i Metro: Last Light. Men om man ikke har rask nok CPU, så kan det jo tenkes at kortene ikke kjører med 100% load. Og da trekker de jo mindre strøm. ;)

 

Bare en liten spøk til der. 6900K duger jo såvidt. :p Men om spillet ikke skalerer så bra, vil man jo ikke få lastet begge skjermkortene 100%. Og jo lavere last, desto mindre strøm trekker de.

 

Jeg mener det nok er smartest å dimensjonere PSU etter worst case scenario. Ikke best case..

 

 

De bør det komme mange av på finn.no snart, mange minere/ex-minere som vil kvitte seg med etter hvert. :p

 

Har det blitt mindre/ikke lønnsomt med mining ?

Jepp..

 

Har 2x 1300w i hovedpc og 2x1200w i serveren. 1200w på gamer nr 2 med 7900x og gtx1080 :p Overkill er den beste killen :green:

 

6900k stock med 2x1080ti trakk veldig lite ja.

Så du mener 850w holder ?
Lenke til kommentar

Det Nizzen sa, var at i BF1 trekker skjermkortene hans mindre strøm enn i det spillet som jeg viste de bruker til å teste strømforbruket hos TPU. Enten det, eller så trekker resten av datamaskinen hans ~50W. ;)

 

Det er forskjell på hvor mye strøm som trekkes fra spill til spill. GTX1080Ti er fra produsentens egen side (Nvidia) oppgitt å skullle trekke ~250W. Så da er det greit å ihvertfall forvente det i spill som trekker mye strøm. Og så må man altså regne med å plusse på det, avhengig av hvor mye spenning man trenger for å oppnå sin egen maks overklokk.

 

Nå er det ikke så mye man kan gjøre med Pascal før de stopper. Produsenten har lagt inn sperrer på strøm som ikke var i skjermkortene i "gamle" dager. Som igjen er litt av grunnen til at Nizzen sitter på PSU'er på 1300W. I "gamle" dager trakk han sikkert 450W gjennom hvert av sine 3-4 GTX780Ti (et eller annet sinnssykt tall var det ihvertfall). :p

 

Men det er kanskje uansett noe å ha i bakhodet? Det er ikke sikkert at skjermkort produsentene, selv ikke Nvidia har noe annet valg enn å gå opp i strømforbruk i fremtiden, kanskje allerede neste generasjon. Grunnet at de allerede har krympet produksjons noden så mye de klarer for øyeblikket (vel AMD har prototyper på 7nm klare for proff markedet senere i år riktignok..). Man vet altså ikke hvor mye skjermkortene kommer til å trekke av strøm i fremtiden.

 

Nå har jeg ikke sjekket pris, men kan ikke helt forestille meg at det er så forferdelig langt opp i pris fra 850 til 1000W i stedet. Og om du har planer om å ligge litt i "cutting edge" på ytelses fronten fremover. Så er det ikke sikkert det er den dummeste helgarderingen du gjør..

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Selv 850W tror jeg blir litt vel slankt for overklokkede 8700K/1080Tix2. 1080Ti trekker ~250W uten overklokk. Sier vi 350W med overklokk, så er vi oppe i ~700W på skjermkortene alene..

6900k + 2x1080ti trekker 550w i bf1  fra veggen  :)

 

Overklokket da ? 

 

 

Det Nizzen har glemt å si er at BF står for "Blue Flamingo". :p

 

Tror han har samme kort som meg. Og det trekker altså 255W per stykk i Metro: Last Light. Men om man ikke har rask nok CPU, så kan det jo tenkes at kortene ikke kjører med 100% load. Og da trekker de jo mindre strøm. ;)

 

Bare en liten spøk til der. 6900K duger jo såvidt. :p Men om spillet ikke skalerer så bra, vil man jo ikke få lastet begge skjermkortene 100%. Og jo lavere last, desto mindre strøm trekker de.

 

Jeg mener det nok er smartest å dimensjonere PSU etter worst case scenario. Ikke best case..

 

 

 

De bør det komme mange av på finn.no snart, mange minere/ex-minere som vil kvitte seg med etter hvert. :p

 

Har det blitt mindre/ikke lønnsomt med mining ?

 

 

Jepp..

 

 

 

Har 2x 1300w i hovedpc og 2x1200w i serveren. 1200w på gamer nr 2 med 7900x og gtx1080 :p Overkill er den beste killen  :green:

 

6900k stock med 2x1080ti trakk veldig lite ja. 

 

 

 

7980xe @ 4600mhz og 2x 1080ti trekker 700-750w fra veggen. Sjekket akkurat nå på en stor åpen bane med 64 player. 3440x1440 ultra 170-200fps...

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skiftet akkurat yate loon 14cm viften på min ti år gamle hx1000 pga et defekt lager.

 

Må si jeg er imponert over hvor pen den ser ut inni, ingen konensatorer buler etc.

Den har fått kjørt seg med skamklokkede cpuer, bios moddede skjermkort, crossfire, tri-fire etc uten feilskjær med nærmest 24/7 drift :thumbup:

 

Skiftet nylig til ny versjonen av samme, men denne brukes fortsatt i fruens skylake-s rigg

 

post-166959-0-43382700-1525079066_thumb.jpg

 

post-166959-0-95818200-1525079079_thumb.jpg

 

Moralen er; ikke spar på psu :roll:

Endret av Mumriken
Lenke til kommentar

Skiftet akkurat yate loon 14cm viften på min ti år gamle hx1000 pga et defekt lager.

 

Må si jeg er imponert over hvor pen den ser ut inni, ingen konensatorer buler etc.

Den har fått kjørt seg med skamklokkede cpuer, bios moddede skjermkort, crossfire, tri-fire etc uten feilskjær med nærmest 24/7 drift :thumbup:

 

Skiftet nylig til ny versjonen av samme, men denne brukes fortsatt i fruens skylake-s rigg

 

attachicon.gifpsu.jpg

 

attachicon.gifpsu1.jpg

 

Moralen er; ikke spar på psu :roll:

Noe spesielt man må passe på hvis man ønsker å skifte vifte?
Lenke til kommentar

Tja.. greit at den kan dytte sann ca like mye luft ellers så betyr det ikke så mye.

Helt ok å ta en som støyer mindre når man først gjør det. Evga g3 comes to mind :D

Måtte klippe å lodde litt siden det var 2pin vifte i psu å jeg satt inn en 3pin jeg hadde liggende (greit å et 9V batt for hånd slik at du får det riktig)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...