Gå til innhold

Datoen for salgsstopp av Windows 7 er satt


Anbefalte innlegg

Problemet er Modern uI

siden i-en kan lingen på em L so kan man kall det for Mul-D

eller det man bruker i blomster poten

 

DA man gikk fra XP til vista gik man fremover

man gikk enda lit fremover da windows7 kom

 

Så sier man at man har gått fremover da w8 kom , andre sier at det føles som et tilbakesteg

 

sattheten er vel et sted mellom

Så W8 er nok forhåpentligvis bare et sidesprang fra Microsoft

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da bør helst Windows 9 være noe helt annet enn 8. Jeg vil ha størst mulig forskjell mellom mobil-OS og det jeg bruker på PCen. Om de ikke legger fra seg Modern UI blir det Windows 7 på meg så lenge det er fysisk mulig å bruke det.

 

Er ingen som tvinger deg til å bruke metro da. Har brukt Win8 siden gold partner release og har så vidt brukt metro på min stasjonære.

Lenke til kommentar

 

Da bør helst Windows 9 være noe helt annet enn 8. Jeg vil ha størst mulig forskjell mellom mobil-OS og det jeg bruker på PCen. Om de ikke legger fra seg Modern UI blir det Windows 7 på meg så lenge det er fysisk mulig å bruke det.

Er ingen som tvinger deg til å bruke metro da. Har brukt Win8 siden gold partner release og har så vidt brukt metro på min stasjonære.

 

tøv .

Må man bruke menyen så dukker metro opp .

Det blir like meningsløst som si at det er ingen som tvinger deg å bruke startmenyen i tidligere utgaver av windows

eller enda bedre: det er ingen som tvinger deg til å bruk pc , du kan bruke nettbrett i stedet

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Da bør helst Windows 9 være noe helt annet enn 8. Jeg vil ha størst mulig forskjell mellom mobil-OS og det jeg bruker på PCen. Om de ikke legger fra seg Modern UI blir det Windows 7 på meg så lenge det er fysisk mulig å bruke det.

Er ingen som tvinger deg til å bruke metro da. Har brukt Win8 siden gold partner release og har så vidt brukt metro på min stasjonære.

tøv .

Må man bruke menyen så dukker metro opp .

Det blir like meningsløst som si at det er ingen som tvinger deg å bruke startmenyen i tidligere utgaver av windows

eller enda bedre: det er ingen som tvinger deg til å bruk pc , du kan bruke nettbrett i stedet

Tøv. For det første synes jeg startskjermen er minst like effektiv å bruke som startmenyen. For det andre, det er faktisk ingen som tvinger deg til å bruke startmenyen i tidligere versjoner av Windows heller. Direktesøk er mye kjappere og dette er etter min mening enda bedre i Windows 8 enn det er i Windows 7.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

vi har vært gjennom det før , men du nekter forsatt for at mange har stort behov for en liste med tilgjengelige programmer som de ikke husker navnet på.

Man kan ikke søke opp programmene

Du må heller ikke glemme ( som du har gjort ) at ikke alle pcen klare å finne programmet like fort som det går å få frem denne listen

 

min erfaring er nettop at menyen er kjappere en å søke opp programmene .

aller kjappest er snarveiene på oppgavelinjen

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

vi har vært gjennom det før , men du nekter forsatt for at mange har stort behov for en liste med tilgjengelige programmer som de ikke husker navnet på.

Man kan ikke søke opp programmene

Du må heller ikke glemme ( som du har gjort ) at ikke alle pcen klare å finne programmet like fort som det går å få frem denne listen

 

min erfaring er nettop at menyen er kjappere en å søke opp programmene .

aller kjappest er snarveiene på oppgavelinjen

Det vet ikke du noe om, for du prater og bedømmer noe du ikke har peiling eller erfaring fra.

 

Setter du opp Modern UI slik, så får du en liste med alle programmene dine. Kjapt og enkelt. Du kan tilogmed kategorisere de.

Lenke til kommentar

 

vi har vært gjennom det før , men du nekter forsatt for at mange har stort behov for en liste med tilgjengelige programmer som de ikke husker navnet på.

Man kan ikke søke opp programmene

Du må heller ikke glemme ( som du har gjort ) at ikke alle pcen klare å finne programmet like fort som det går å få frem denne listen

 

min erfaring er nettop at menyen er kjappere en å søke opp programmene .

aller kjappest er snarveiene på oppgavelinjen

Det vet ikke du noe om, for du prater og bedømmer noe du ikke har peiling eller erfaring fra.

 

Setter du opp Modern UI slik, så får du en liste med alle programmene dine. Kjapt og enkelt. Du kan tilogmed kategorisere de.

 

 

Nå var det ikke snakk om hvordan metro fungerte , men om man kunne klare seg uten denne menyen.

dette gjelder både start menyen og startskjermen .

og metro er jo så sterkt integrert i startskjermen at man kommer ikke utenom hvis man må bruke menyen

 

hvis man skal diskutere clasik meny vs modern uI så er det svær mange som mener at modern UI krever større albuerom .altså mere forflytning med musen for å gjøre den samme navigeringen

Det er jo en grunn til at det går tregere

Bruker man bare tastaturet så vil det jo kreve endel tasttrykk for å navigere mellom alle valgene.

uten direktevalgene ( som er begrenset ) så vil musen være mer direkte når man skal velge noe fra en liste .

man slipper jo trykke seg frem til valget , når man kal klikke direkte

 

Det virker som ikke alle klare å se det fordi dere er så opptatt av at metro skal være så bra

 

en standard pc ( laptop eller stasjonær ) er slett ikke det samme som et nettbrett selv om ikke alle helt oppfatter forskjellen når de skal navigere i systemet .

det er jo i hovedsak derfor der er så glad i de store flisen dere kan trykke på , direkte på skjermen

 

ellers så er det jo ingen stor forskjell

Lenke til kommentar

 

 

vi har vært gjennom det før , men du nekter forsatt for at mange har stort behov for en liste med tilgjengelige programmer som de ikke husker navnet på.

Man kan ikke søke opp programmene

Du må heller ikke glemme ( som du har gjort ) at ikke alle pcen klare å finne programmet like fort som det går å få frem denne listen

 

min erfaring er nettop at menyen er kjappere en å søke opp programmene .

aller kjappest er snarveiene på oppgavelinjen

Det vet ikke du noe om, for du prater og bedømmer noe du ikke har peiling eller erfaring fra.

 

Setter du opp Modern UI slik, så får du en liste med alle programmene dine. Kjapt og enkelt. Du kan tilogmed kategorisere de.

 

 

Nå var det ikke snakk om hvordan metro fungerte , men om man kunne klare seg uten denne menyen.

dette gjelder både start menyen og startskjermen .

og metro er jo så sterkt integrert i startskjermen at man kommer ikke utenom hvis man må bruke menyen

 

hvis man skal diskutere clasik meny vs modern uI så er det svær mange som mener at modern UI krever større albuerom .altså mere forflytning med musen for å gjøre den samme navigeringen

Det er jo en grunn til at det går tregere

Bruker man bare tastaturet så vil det jo kreve endel tasttrykk for å navigere mellom alle valgene.

uten direktevalgene ( som er begrenset ) så vil musen være mer direkte når man skal velge noe fra en liste .

man slipper jo trykke seg frem til valget , når man kal klikke direkte

 

Det virker som ikke alle klare å se det fordi dere er så opptatt av at metro skal være så bra

 

en standard pc ( laptop eller stasjonær ) er slett ikke det samme som et nettbrett selv om ikke alle helt oppfatter forskjellen når de skal navigere i systemet .

det er jo i hovedsak derfor der er så glad i de store flisen dere kan trykke på , direkte på skjermen

 

ellers så er det jo ingen stor forskjell

 

Nei, vi bruker dette i det daglige. og vet at det fungerer raskere en det gamle systemet. Derfor er det humoristisk å se slike som deg, som ikke har snøring. Prøve å uttale seg om ting du ikke har snøring på.

 

"metro er jo så sterkt integrert i startskjermen at man kommer ikke utenom hvis man må bruke menyen" Hva er dette slags setning?

Lenke til kommentar

 

Er ikke Windows 8 tilnærmet likt Windows 7 da, bare med bruk av "tiles" som alternativ til "vanlig" startmeny?

 

Arbeidsflyten i windows 8 er etter min mening horribel.

Hvis man hadde god arbeidsflyt i Windows 7, er det ingen endringer i forhold til Windows 8.1 Jobber på nøyaktig samme måte nå som jeg gjorde i Windows 7, verken raskere en tregere etter jeg ble vandt med endringene.

Lenke til kommentar

 

På tide å kjøpe inn et lager med fullversjoner av Windows 7. Fjasete-GUI og integrert store utgår, spesielt når man skal ha et enklest mulig miljø for kjøring av win32/64-programmer .

 

Dybdesøk etter filer og støtten for multiple taskbars er dessverre elendig i Windows 7 sammenlignet med XP-x64, men kan heldigvis kompenseres for ved hjelp av tredjepersons-programvare.

 

Når det gjelder Windows 8.X er dette ødelagt for desktopbruk på alle tenkelige måter. Ikke bare funksjonsmessig men også prinsipielt. Ved å bruke Windows 8 bidrar man til å spikre lokket på kisten til den åpne PC-plattformen og straks den prosessen kommer langt nok er det ingen vei tilbake.

 

Kan ikke MS selge nye kjerner med valgfritt GUI og valgfri funksjonalitet, feks som en abonnementsløsning? Slutt å prakke på uønsket funksjonalitet.

Det er ikke uønsket, bortsett fra den delen av befolkningen som faktisk er så dum at de ikke evner.

 

 

Det må da være du som er dum. Du går hele tida på person, og ikke sak. Har det slått deg at du og ms snakker mot det store flertallet. Dette gjelder kloden, og ikke kun befolkningen her i landet.

 

Du har altså ikke gjort deg opp en mening om hvem som i dette tilfellet er dum :hmm:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...