Gå til innhold

Datoen for salgsstopp av Windows 7 er satt


Anbefalte innlegg

 

Nei, vi bruker dette i det daglige. og vet at det fungerer raskere en det gamle systemet. Derfor er det humoristisk å se slike som deg, som ikke har snøring. Prøve å uttale seg om ting du ikke har snøring på.

 

"metro er jo så sterkt integrert i startskjermen at man kommer ikke utenom hvis man må bruke menyen" Hva er dette slags setning?

 

For det først så bur du faktisk få med deg det jeg skriver , ikke bare ha bestemt deg for at metro menyen er best uansett hva endre mener.

 

Det jeg skriver ar at ene meny som krever mer peiving med musen for velge riktig valg selvsagt går tregere en når man beveger den på et mindre område

 

Du kommer sikkert med et argument om at man bare kan søke , men da har du ikke fått med deg om hvor for man ikke kan søke, noe som var poenget her

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Nei, vi bruker dette i det daglige. og vet at det fungerer raskere en det gamle systemet. Derfor er det humoristisk å se slike som deg, som ikke har snøring. Prøve å uttale seg om ting du ikke har snøring på.

 

"metro er jo så sterkt integrert i startskjermen at man kommer ikke utenom hvis man må bruke menyen" Hva er dette slags setning?

 

For det først så bur du faktisk få med deg det jeg skriver , ikke bare ha bestemt deg for at metro menyen er best uansett hva endre mener.

 

Det jeg skriver ar at ene meny som krever mer peiving med musen for velge riktig valg selvsagt går tregere en når man beveger den på et mindre område

 

Du kommer sikkert med et argument om at man bare kan søke , men da har du ikke fått med deg om hvor for man ikke kan søke, noe som var poenget her

 

Det tar ikke lengre tid å treffe ett større ikon, kontra ett lite, som kommer fram via flere undermenyer.

 

Har du ikke peiling, burde du bare holde pølsefingrene unna tastaturet.

Lenke til kommentar

 

 

 

Nei, vi bruker dette i det daglige. og vet at det fungerer raskere en det gamle systemet. Derfor er det humoristisk å se slike som deg, som ikke har snøring. Prøve å uttale seg om ting du ikke har snøring på.

 

"metro er jo så sterkt integrert i startskjermen at man kommer ikke utenom hvis man må bruke menyen" Hva er dette slags setning?

 

For det først så bur du faktisk få med deg det jeg skriver , ikke bare ha bestemt deg for at metro menyen er best uansett hva endre mener.

 

Det jeg skriver ar at ene meny som krever mer peiving med musen for velge riktig valg selvsagt går tregere en når man beveger den på et mindre område

 

Du kommer sikkert med et argument om at man bare kan søke , men da har du ikke fått med deg om hvor for man ikke kan søke, noe som var poenget her

 

Det tar ikke lengre tid å treffe ett større ikon, kontra ett lite, som kommer fram via flere undermenyer.

 

Har du ikke peiling, burde du bare holde pølsefingrene unna tastaturet.

 

Følger du virkelig ikke med . menyen bruker jo en større del av skjerme , ergo har man et større område å flyte musen på

og kut ut herske teknikken om at jeg ikke har peiling

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Nei, vi bruker dette i det daglige. og vet at det fungerer raskere en det gamle systemet. Derfor er det humoristisk å se slike som deg, som ikke har snøring. Prøve å uttale seg om ting du ikke har snøring på.

 

"metro er jo så sterkt integrert i startskjermen at man kommer ikke utenom hvis man må bruke menyen" Hva er dette slags setning?

 

For det først så bur du faktisk få med deg det jeg skriver , ikke bare ha bestemt deg for at metro menyen er best uansett hva endre mener.

 

Det jeg skriver ar at ene meny som krever mer peiving med musen for velge riktig valg selvsagt går tregere en når man beveger den på et mindre område

 

Du kommer sikkert med et argument om at man bare kan søke , men da har du ikke fått med deg om hvor for man ikke kan søke, noe som var poenget her

 

Det tar ikke lengre tid å treffe ett større ikon, kontra ett lite, som kommer fram via flere undermenyer.

 

Har du ikke peiling, burde du bare holde pølsefingrene unna tastaturet.

 

Følger du virkelig ikke med . menyen bruker jo en større del av skjerme , ergo har man et større område å flyte musen på

og kut ut herske teknikken om at jeg ikke har peiling

 

Men du har jo ikke peiling, det har jo flere forumbrukere bekreftet gang på gang. Men du fortsetter jo bare å latterligjør deg selv!

 

En musepil flytter seg såpass fort, at det tar ikke lengre tid en å bruke flere valg inni en startmeny.

Lenke til kommentar

Men du har jo ikke peiling, det har jo flere forumbrukere bekreftet gang på gang. Men du fortsetter jo bare å latterligjør deg selv!

 

 

 

En musepil flytter seg såpass fort, at det tar ikke lengre tid en å bruke flere valg inni en startmeny.

 

 

Man vil ha grafiske elementer så små som mulig men samtidig at man treffer de komfortabelt, og eventuelt kan lese informasjonen på de. Da får man plass til mere informasjon på skjermen. Det du sier er bare tull, det tar lengre tid å flytte en musepil langt, og store ikoner er uøkonomisk bruk av skjermplass og fortreger navigasjonen.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Om bare Microsoft i det minste kunne latt oss velge selv hva slags startmeny vi vil ha. Mulighet for å kutte ut Metro helt og få OSet til å føles mer som f.eks Win2k eller WinXP uten det lille gloret som fulgte med der. Selv classic i Win7 er ok.

 

At Microsoft mener å vite hva som er best for meg er litt overtramp i grunn, akkurat som å prakke på meg ribbon menus og alt annet som liksom skal bedre MIN arbeidsflyt. Jeg har aldri lett så mye etter funksjoner etter at ribbon menus kom. Og dette UIet i Win8 har gjort at ting tar mye lengre tid enn om jeg skulle gjort det samme i Win7. Går enda kjappere på WinXP.

 

At noen synes at arbeidsflyten går kjappere i Win8 vs Win7 tyder jo på at de mest sannsynlig ikke brukte Win7 på samme måte som de som synes Win7 er bedre sånn sett enn Win8.

 

Jeg tar gjerne en nyere kjerne, med gammel og godfunksjonell UI på toppen. Hvis Win9 er mer av samme ulla som Win8 og Microsoft ikke viser noen vilje til å gå tilbake til pre-Win8, så er det slutt for Windows for min del på nye maskiner. Er bare så synd at den råtne møkkagjengen har så mye av markedet og at så mange PC-produsenter ikke selger maskinene uten Win8 og i tillegg er jo disse preinstallerte maskinene vanligvis stappfulle av søppel, så man må uansett formatere greia og da er det jo kjempemorsomt at flesteparten av produsentene ikke engang sender med en install-DVD.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Et av argumentet som brukes til fordel for w8 er at man må lære seg nye arbeidsmetoder ( d,v,s bli tvunget til andre metoder ) .

Samme med dette argumentet påståes at de nye metoden gjør at man jobber kjappere.

 

Et problem er jo at ikke alle behersker de nye metoden like bra.

Andre vil nok synes at de nye metoden er direkte ubehagelig å jobbe under

Mens en liten del foretrekker de nye metoden

 

alt dette kommer jo av hvordan man har jobbet tidligere

Nå var det hvis nok enkelte som også savne enkelte av valgene fra clasic menyen også , sikker fordi de er vanskeligere å finne

 

En ting å tenke på ved store ikoner er jo at det blir færre av dem på skjermen

Må man bla side for side nedover ( eller er det sideveis ) så øker jo det tiden det tar for å finne riktig ikon

 

Når man på en smart mobil eller nettbrett drar fingeren over og skroller siden så blir det omtren som man scroller med hjulet i en liste . Det funger normal langt raskerere

 

Kan noen bekrefte eller avkrefte at man kan scrolle trinnløst over skjermen med scrolle hjulet også i metro

problemet med slik er jo at scrolingen på musen normalt mere bevegelig vertikalt en horisontalt , mens metro virker å være organisert horisontalt . ergo er det lagt opp til scrolling som er lite bevegelig med scrolle-hjulet

Lenke til kommentar

Windows 8 er mye mer tungdreven, bruker mere video ram, navigeres tregere, og er litt mindre effektiv i forhold til win7.

 

 

Totalt annerledes enn min erfaring.

På mine maskiner er Windows8 (og 8.1) langt mer lettdreven enn Windows 7.

 

Ang. effektiviteten, så er den lik (hvordan i svarteste klarer du å være MINDRE effektiv i Win8? Man jobber jo i desktopmodus, og der er Win8 så å si identisk med Win7).

Lenke til kommentar

Det kommer sikkert på hvordan driveren oppfører seg .

 

Hvis jeg skal gjett så har det nok med å gjøre hvordan man blir tvunget il endre arbeidsmetode hvis den gamle ikke er mulig lengre

 

Bruker man startmeny mye så vil man også bruke den mye menyen mye fordi hurtigvalgene vil være like vanskelige som før

 

Metro menyen buker jo et mye større område av skjermen som for mange bare der virke negativt på mange måter

så har man jo også et langt større område som må "skannes" med øyne før man får øye på riktig ikon

Med listen har man et mindre område men flere scrolinger med hjulet

Det vil i de flest tilfellene likevel virke noe kjappere fordi man må sjekke er mindre område hver gang

Man har jo også mindre ikoner å ta feil av

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

Det kommer sikkert på hvordan driveren oppfører seg .

 

Hvis jeg skal gjett så har det nok med å gjøre hvordan man blir tvunget il endre arbeidsmetode hvis den gamle ikke er mulig lengre

 

Bruker man startmeny mye så vil man også bruke den mye menyen mye fordi hurtigvalgene vil være like vanskelige som før

 

Metro menyen buker jo et mye større område av skjermen som for mange bare der virke negativt på mange måter

så har man jo også et langt større område som må "skannes" med øyne før man får øye på riktig ikon

Med listen har man et mindre område men flere scrolinger med hjulet

Det vil i de flest tilfellene likevel virke noe kjappere fordi man må sjekke er mindre område hver gang

Man har jo også mindre ikoner å ta feil av

Nok en gang, du har jo ikke peiling og uttaler deg om ting du ikke har prøvd i praksis.

Lenke til kommentar

 

Det kommer sikkert på hvordan driveren oppfører seg .

 

Hvis jeg skal gjett så har det nok med å gjøre hvordan man blir tvunget il endre arbeidsmetode hvis den gamle ikke er mulig lengre

 

Bruker man startmeny mye så vil man også bruke den mye menyen mye fordi hurtigvalgene vil være like vanskelige som før

 

Metro menyen buker jo et mye større område av skjermen som for mange bare der virke negativt på mange måter

så har man jo også et langt større område som må "skannes" med øyne før man får øye på riktig ikon

Med listen har man et mindre område men flere scrolinger med hjulet

Det vil i de flest tilfellene likevel virke noe kjappere fordi man må sjekke er mindre område hver gang

Man har jo også mindre ikoner å ta feil av

Nok en gang, du har jo ikke peiling og uttaler deg om ting du ikke har prøvd i praksis.

 

Nå du har en maskin som oppfører seg normalt , og en annen maskin ikke oppfører seg normalt med w8 så er det få alternativer til feilen

 

Og så bruker du et skult argumentet at det er feil med brukeren.

Det ert direkte usmakelig

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Det kommer sikkert på hvordan driveren oppfører seg .

 

Hvis jeg skal gjett så har det nok med å gjøre hvordan man blir tvunget il endre arbeidsmetode hvis den gamle ikke er mulig lengre

 

Bruker man startmeny mye så vil man også bruke den mye menyen mye fordi hurtigvalgene vil være like vanskelige som før

 

Metro menyen buker jo et mye større område av skjermen som for mange bare der virke negativt på mange måter

så har man jo også et langt større område som må "skannes" med øyne før man får øye på riktig ikon

Med listen har man et mindre område men flere scrolinger med hjulet

Det vil i de flest tilfellene likevel virke noe kjappere fordi man må sjekke er mindre område hver gang

Man har jo også mindre ikoner å ta feil av

Nok en gang, du har jo ikke peiling og uttaler deg om ting du ikke har prøvd i praksis.

Nå du har en maskin som oppfører seg normalt , og en annen maskin ikke oppfører seg normalt med w8 så er det få alternativer til feilen

 

Og så bruker du et skult argumentet at det er feil med brukeren.

Det ert direkte usmakelig

Det kan godt være usmakelig, men det virker for meg som om de som klager høyest ikke er daglige brukere av operativsystemet. Hvis man prøvde I noen dager har man ikke gitt det en sjanse. Mange av "problemene" folk klager over irriterte meg også i begynnelsen. Men når jeg ble vandt med det funker ting ypperlig.

Lenke til kommentar

Nå har jeg fulgt med på disse debattene lenge.

 

Det er en ting som går igjen

Uansett hva man klager over så er det bestandig brukerne det er feil med .

 

men når man får kartlagt problemet skikkelig så er andre "feil" plutselig en gyldig grunn .

selv jeg ( trollet) forstår at det ikke alltid er brukerne sin feil at noe går galt

 

så man må slutte å skylde på brukerne hele tiden

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Problemet ditt elgen, er at du har veldig sterke meninger om Win8 UTEN å ha prøvd det mer enn noen minutter selv.

 

Ja, det er litt uvant. Brukte selv noen dager på å bli kjent med det. Da jeg prøvde det til å begynne med, var jeg i litt WTF modus selv. Men etter å ha brukt det i noen dager, hadde jeg flere a-ha øyeblikk som gjorde at jeg endret mening. Mine private maskiner er Win 8.1, og når jeg sitter på jobbmaskinen med Win7 er det stadig ting jeg støter på som jeg savner.

Lenke til kommentar

Ja jeg har sterke meninger om hvordan windows bør være .

om det er windows7 eller windows 8 er et fett

det er muligheten som er fjernet , ikke de som er kommet jeg reagerer på

 

nå er de også sagt at de nye muligheten er ingen kompensasjon for alle de som er forsvunnet.

Men slik dere argumenter så høres det ut som om de som savner muligheter fra windows7 er idioter

samtidig forsøker dert i det skjulte å få alle som ikke liker w8 , selv etter lengre tids bruk å fremstå som idioter fordi de ikke liker måten w8 funger på

Da er det metro jeg snakker om

 

til tros for at jeg stor sett bare har sett dokumentasjon om metro så ser jeg både fordeler og ulemper med det

hva som er ulemper eller forder blir vektlagt forskjellig.

 

At mange vektlegger ulempene med metro større en fordelene blir ikke akseptert av alle

og det er en idiotisk holdning

 

Alt dett har med hvordan et grunnsystem fra en type enhet har fått fullstendig overtatt dominans på alle andre enheter

 

Metro er designet for berørings-skjermer .likevel skal det få dominere desktopplastformen også

selv om man kompaser lit ved å ha fler muligheter så foringer det bruken når man må lette etter dem fordi de skal( på død og liv ) være skjulte muligheter

å skule noe bare på grunn av designet er ikke noe særlig for brukerveldig brukergrensesnitt.

 

Det finnes en del regler om hvordan et brukergrensesnitt bør være.

mange av disse reglene blir brutt i metro

 

Det er det jeg er opptatt av

Lenke til kommentar

Men bare fordi noen synes Win8 er ok betyr ikke at alle skal synes det er ok. Vi har da alle meninger om akkurat hva som funker for en selv. Så jeg synes det er ille at Microsoft trør sine meninger nedover huene på alle sammen og for en liten gruppe av disse så passer endringene til Microsoft.

 

Derfor, mer valgfrihet .. og har man først introdusert en funksjon, som f.eks den klassiske startmenyen, så synes jeg den kan være et alternativ man enten har tilgjengelig i OS fra grunnen av eller som en nedlastbar "oppdatering" via Windows Update.

 

Det som videre irriterer er da disse som liker disse endringene som f.eks Win8 fører med seg og stiller seg på Microsofts side og assisterer med å forsøke å trø endringene nedover huet på andre. Dette gjelder også de som liker Win7, Vista, WinXP, Win2k .. osv. Bakover, oppover, nedover, fremover, til siden, til andre siden, baklengs, forlengs med skru osv, det er det samme hvilken retning.

 

Smaken er som baken, delt ... og i midten er det vanligvis en avgrunn hvor enkeltindividet mener alle andre befinner seg!

Lenke til kommentar

Smaken er som baken, delt ... og i midten er det vanligvis en avgrunn hvor enkeltindividet mener alle andre befinner seg!

 

Helt enig med deg.

Problemet i de fleste Win8 diskusjoner jeg har vært i, er at de ofte inneholder inneholder innlegg som "win8 suger" uten hverken argumenter eller egne erfaringer i mer enn 5 minutter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det holder å se på beskrivelsen av virkemåten for å ha en mening

 

Med så maget så må man ikke på død og og liv ha egne erfaringer for å ha meninger

Ofte holder det med statistikker.

Det samme gjelder et operativsystem

 

Nå har jeg også lest en bok om hvordan designet på brukergrensesnitt bør være

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...