Gå til innhold

True Detective - Generell Diskusjon - (USA-sendetid)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Here's what the creator has to say about Season 2.

"It's informed exactly one thing," Pizzolatto said. "It's that I realize I need to keep being strange. Don't play the next one straight."

When asked for more specific story details, the creator replied, "Okay. This is really early, but I'll tell you (it's about) hard women, bad men and the secret occult history of the United States transportation system."

 

Jeg er positiv til dette.

Lenke til kommentar

Av en eller annen grunn vil jeg se en mannlig og kvinnelig "etterforsker" i sesong 2. Med en av dem ihvertfall en mer fersk etterforsker enn Cohle var kontra Hart (slik jeg forsto det var det vel 10-15 års forskjell mellom Hart og Cohle, noe som igjen passer med aldersforskjellen mellom Harrelson og McConaughey på ca. 10 år).

 

Ala Andy Sipowicz på NYPD Blue når han fikk en "probie" som partner. Har også fått veldig sansen for Paul Dano etter Prisoners og 12 Years A Slave, så kanskje han i serien.

Endret av Maury
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Bra avslutning! Så jævlig ekkel stemning der de er altså. Hele den jævla plassen serien utspiller seg på er direkte stygg og jævlig egentlig.

Feriering i Louisiana er altså ikke aktuelt for din del ? :hmm:

 

 

 

Nei fy faen :p

 

Sørstatene kan by på mye annet enn creepy sumpområder, ta deg f,eks en tur til New Orleans og du vil ikke angre :)

 

Personlig synes jeg avslutninga var litt skuffende, men langt i fra dårlig. Jeg satt på nåler hele epsioden frem til og med at Errol ble skutt i hodet, det ble liksom et lite antiklimaks, jeg hadde håpet de fanget han i live, at vi fikk høre litt mer om bakgrunnen og kanskje litt mer svar på mange spørsmål som har dukket opp underveis. Uansett en av de beste seriene jeg har sett i senere tid

Lenke til kommentar

Spørsmål angående siste episode.

 

 

 

Hvordan klart politiet å finne Rust og Marty? De hadde jo ikke dekning på mobil, og telefonen i huset virket ikke.

 

Er det realistisk å overleve ett knivstikk i magen? Da han trakk ut kniven begynte han å blø kraftig. Det virket som om det tok lang tid til politiet kom, siden det var dagslys da Rust og Marty ble skadet, mens det var blitt mørkt når politiet kom.

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Av en eller annen grunn vil jeg se en mannlig og kvinnelig "etterforsker" i sesong 2. Med en av dem ihvertfall en mer fersk etterforsker enn Cohle var kontra Hart (slik jeg forsto det var det vel 10-15 års forskjell mellom Hart og Cohle, noe som igjen passer med aldersforskjellen mellom Harrelson og McConaughey på ca. 10 år).

 

Ala Andy Sipowicz på NYPD Blue når han fikk en "probie" som partner. Har også fått veldig sansen for Paul Dano etter Prisoners og 12 Years A Slave, så kanskje han i serien.

Paul dano har et ekstremt talent, og fortsatt større potensiale. Han takler mange forskjellige roller, han var fantastisk i prisoners, og hadde da en "morsom" mindre rolle i 12 years a slave. Han gjorde og en veldig god figur i "there will be blood" var vel gjennombruddet hans.

 

Han kunne funket bra som en rookie, men hadde ikke passet sammen med en kvinnelig karakter.

Lenke til kommentar

 

Av en eller annen grunn vil jeg se en mannlig og kvinnelig "etterforsker" i sesong 2. Med en av dem ihvertfall en mer fersk etterforsker enn Cohle var kontra Hart (slik jeg forsto det var det vel 10-15 års forskjell mellom Hart og Cohle, noe som igjen passer med aldersforskjellen mellom Harrelson og McConaughey på ca. 10 år).

 

Ala Andy Sipowicz på NYPD Blue når han fikk en "probie" som partner. Har også fått veldig sansen for Paul Dano etter Prisoners og 12 Years A Slave, så kanskje han i serien.

Paul dano har et ekstremt talent, og fortsatt større potensiale. Han takler mange forskjellige roller, han var fantastisk i prisoners, og hadde da en "morsom" mindre rolle i 12 years a slave. Han gjorde og en veldig god figur i "there will be blood" var vel gjennombruddet hans.

 

Han kunne funket bra som en rookie, men hadde ikke passet sammen med en kvinnelig karakter.

 

EDIT: Han kunne funket bra som en av morderne da :wee:

 

Lenke til kommentar

Det er jo selvfølgelig avhengig av hvilken kvinne de ville ha casta mot Dano. Men personlig hadde jeg ønsket å sett Dano og en eldre mannlig etterforsker. Dustin Hoffman f. eks, som fortjener en retur til HBO etter måten de avslutta Luck på (kunne jo forsettet serien med bare Hoffman sin karakter i fokus).

Endret av Maury
Lenke til kommentar
Saksa fra serieprat-tråden.

Serien var fet, men syns slutten ble litt vel hollywood. Altså, det ble litt for "enkelt" om du skjønner hva jeg mener. Måten Marty fant det "avgjørende" cluet på syns jeg var litt meh. Men alt i alt en meget meget bra serie.

 

Synes den var åpen, og simpel som for min del var bra nok. Jeg er enig i at kanskje sesongfinalen kunne vært mer "kraftig", men det er ikke en sesongfinale som ødelegger noe med helhetsinntrykket. Den hadde sine kraftige deler med oppgjøret med Errol som var nok.

 

Mange som ble skuffet fordi teoriene deres ikke beviste seg å være sanne. Mange ønsket at det var noe mer med at Audrey (eller hva ene datteren til Hart het) var blitt mental ustabil på grunn av video, eller at hun ble bragt inn i sekten av faren til Maggie. Det er kanskje litt tilfeldig at det skjer i serien. Personlig har jeg opplevd at folk har mentale lidelser nært på grunn av mye mindre grunner enn hva i det minste Aubrey kunne ha kommet borti som ville sendt hu i sjokk.

 

Det var helt klart noe større konspirasjon bak alt, men der saken starta og avslutta for Hart og Cohle er med Dora Lange-mordet og hvem som gjør alle drapene. Dette var alltid en serie om de to karakterne, om etterforskerne "The True Detective's".

Lenke til kommentar

Hmm. Kjekt at folk har forskjellige syn. Selv synes jeg at slutten ble sinnsykt "anti-Hollywood". Når jeg tenker Hollywood, så tenker jeg ofte på noe som er forutsigbart og veldig standard. True Detective avslutter helt uforventet for min del, og slutter med den største twisten jeg har sett å film. Tidenes film-/serieoverraskelse for min del.

 

 

Når det gjelder Audrey/Maggie/Maggies far så har det hele tiden blitt hintet til at noe har skjedd, men det kan likesågodt være produksjonstabber eller Nic Pizzolatto og Cary Joji Fukunaga som leker med seerne.

Lenke til kommentar

Angående spiralen: (kilde)

For those tracking the appearances of the spirals, you can cross off the one you found in Hart’s house. That was a mistake. “I didn’t even notice that one,” DiGerlando said. “We got a whole bunch of artwork from the daughter of a friend of mine down the street and used it to decorate Marty’s house. None of us put it together that there was a spiral in there.”

 

 

Men nei, jeg tror faen ikke Audrey var syk uten at det hadde noe med den overhengende konspirasjonen. Og da er det passende at vi ikke fikk de svarene vi ville ha, siden Errol var det eneste mysteriet vi fikk noen fasit på.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...