Gå til innhold

True Detective - Generell Diskusjon - (USA-sendetid)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trodde ikke at jeg ville like denne serien men måtte bare se første ep. pga den positive omtalen serien fikk fra div. anm. Ble overrasket da den fanget meg fra første stund. Det er noe med stemningen og filmingen og ikke minst samspillet mellom Mac and Wood som gjør denne så bra. Skal bli vanskelig å toppe denne sesongen tror jeg.

Lenke til kommentar

Mange teorier :) Men tviler på om Rust er synderen. Jeg tenker begge fortsatt driver etterforskning på siden og har kommet over noe stort som involverer mektige personer (staten, politiet, kirken e.l), derfor driver de med intrikate løgner fordi de ikke stoler på noen eller kan betro seg til noen. Og hva befinner seg i lageret til Rust, kanskje han har beviser der? Skulle ikke forundre meg om Rust bare spiller at han er en boms heller, med tanke på hvordan han gikk undercover som dophue høy på kokain og andre ting.

 

Serien er visstnok også full av referanser til boka The Yellow King. Har aldri lest boka, men interessant å lese mange teorier på nett.

Lenke til kommentar

Etter traileren til denne ukas episode så virka det som at Reverend Tuttle (Jay O. Sanders) var noe ansvarlig for hva som skjer med alle drapene. Denne uka fikk vi vite at han døde 2 år før 2012, som gjør at han ikke er morderen ihvertfall. Men trolig er han innblandet på en måte. Vil nok tro at han kjenner godt til selve morderen.

 

Morsomt å se andre folk også som karakterene til Shea Wigham (fra Boardwalk Empire) og Lili Simmons (fra Banshee).

 

Lite håp om at vi ser pastoren som ble spilt av Clarke Peters (kjent fra Treme og The Wire) tilbake kanskje også etter å hatt den minimale rollen i første episode. Men godt mulig ikke karakteren har noe hensikt å returnere til serien.

 

"If you ever get the opportunity, you should kill yourself."

 

 

Rett og slett vakkert!

 

Haha, helt fantastisk scene. Cohle er en av de mest utradisjonelle politetterforskerne som ikke er cheezy, ensformige eller platte på TV-skjermen.

Lenke til kommentar

Jeg virkelig elsker hvordan serien bringer tilbake små karakterer (oftest spilt av noen kjente fra tv-skjermen) som Michael Harney (Deadwoood, NYPD Blue, Orange is The New Black) og Glenn Flescher (alltid uforglemmelige George Remus enjoys a walk i Boardwalk Empire).

Elsker hvordan serien ikke fokuserte så mye på Errol (Flescher) i episode 3, men igjen så hadde han vel skjegg i episode 3 så Hart og Cohle ville ikke ha sett arret så de med en gang ville ha tilknytta han til å være "Spaghetti Monster".

Lurer virkelig på om "
Spaghetti Monster"/Errol også er "The Yellow King" ettersom han sier selv at familien hans har vært der i en lang lang tid. Flere tiår med makt og ondskap i Louisiana. Ah, gud så spennende dette virker å være.

Lenke til kommentar

Elsker hvordan serien ikke fokuserte så mye på Errol (Flescher) i episode 3, men igjen så hadde han vel skjegg i episode 3 så Hart og Cohle ville ikke ha sett arret så de med en gang ville ha tilknytta han til å være "Spaghetti Monster".

 

 

Nåja. Han hadde skjegg, men arrene er VELDIG synlige, og det vil være merkelig om Cohle ikke har sett det. Eneste forklaringen på det er at han så mannen fra feil vinkel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...