Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Dilemma: gift, men dypt forelsket i en jente.... Trenger sårt hjelp!


Anbefalte innlegg

Seriøst ta deg sammen, jeg er 20 og det er problematisk å bli sammen med ei som er 16, og nå vil du gi opp ditt ekteskap for et barn fordi du har noen " følelser" ta deg sammen du er en.24 år gammel mann, like galt som å innlemme et forhold med sin egen kusine. Du er forelsket, kom deg over det, om en stund glemmer du hele denne episoden. Uansett hu jenta i løpet av et par år , så vil du se selv, at hun ikke er den samme jenta som da hun var 16, jeg hadde en kompis han forlova seg med en 18 åring, selv 25, etter 6 mnd sier hun at hun føler seg for ung og etc, nå er det slutt. Ta deg sammen vært gift i 3 år , stakkars kone som har en mann som deg. et barn rett og slett. kaller deg selv kristen, vil ikke dømme men pff..

Endret av lion33
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eventuelt kunne du spurt henne hva hun følte, eller gi det et par år til, se om hun fremdeles føler det samme. På den andre siden bør du spørre deg selv hvorfor du giftet deg med din kone, hva godt er det hun gjør for deg? Det viktigste er å tenke langsiktig her, hvilken ordningen lar seg muliggjøre langsiktig.

Lenke til kommentar

Takk for alle gode svar her. Mange reagerer med avsky, og mange dømmer meg for at jeg føler slik jeg gjør. Det var desverre 100% forventet, men jeg lurer på om dere har hørt dette sitatet?

"Den som er uten synd, kast den første steinen."

Synes dere det er kjekt å rakke ned og dømme andre?

Bytte partner innen samme familie :dremel:

Tipper det blir awkward på julaften?

 

Jeg ville nok latt denne gå, på toppen av det hele er hun 15 og kommer til å være forelska i 13 gutter før hu er 25.

 

Kjenner noen i det heletatt en jente på 25 som fortsatt liker samme gutten som da hun var 15?

 

Det er ikke så lett å bare la det gå, når man har dype følelser for noen...

Jeg gjør ikke det, men kjenner en fyr som ble sammen med ei jente da hun var 15, han var da bare 2 år yngre enn meg (altså 22), de har vært sammen i ca 4 år nå og har det fortsatt fint sammen..

Kødder du eller? 24 år også er du så lite voksen i hue at det ikke går ann?

 

En 16åring for en 24 åring ville føltes ut som pedofili for min del! Selv er jeg 23.

 

Hun er ett BARN, tro det eller ei, men man er ikke ordentlig voksen før man runder 20 mener jeg.

 

Også sier du at du er kristen og tror på ekteskap og sånn, hvorfor velger du da kona som du ikke klarte å være mer enn 3 år sammen med? Og ønsker å gi opp henne for en umoden 16 åring?

 

Sånn helt seriøst er dette en forumspøk eller er du DØNN seriøs nå?

For beklager men jeg klarer ikke ta deg seriøst, eller vet ikke om du faktisk er såpass ille.


Selvfølgelig er jeg seriøs, hvorfor i all verden skal jeg finne på så mye svada bare for morro skyld?

Hvis hun er et barn når hun er 16, hvorfor er det da lovlig å ha sex med hu? Er det greit å ha sex med barn?

Er ikke enig med deg at dette føles ut som pedofili.

Hun er ikke voksen før hun er 20 sier du? Når hu fyller 20 er jeg 28 år - da er dette plutselig akseptabelt da? Eller?

 

Kristen og vil vente med sex til ekteskapet, men er greit å skille seg?
- familieselskap vil alltid bli awkward...
- du får ikke ny svigerfamilie
- hun er ung og kan lett falle for andre når hun vokser mer opp.
- gresset er ikke alltid grønnere på andre siden av gjerdet. Hvordan har du og din kone det? Tar dere vare på forholdet? På hverandre?

Slutt å fotflørte under bordet.


Skillsmisse er en dum ting, men selvom man er kristen lever vi fortsatt i en verden med godt og ondt, så noen ganger funker det rett og slett ikke i lengden. Kristne ekteskap ender også i skillsmisse, desverre, det er ikke slik at kristne holder sammen til de dør bare fordi de er kristne og ikke "kan" skille seg. Mine (kristne) foreldre skilte seg da jeg var 14, betyr ikke at de kommer til helvete for det, Gud har noe som kalles nåde (mulig det er et ukjent begrep for deg)..

Jeg og min kone har det egentlig fint. Vi har egentlig det perfekte liv. Har flott bolig, hver vår gode bil, hver vår jobb som vi trives i, passelig mange nære venner. Prøver å ta vare på forholdet ja, men jeg føler ikke det var som det en gang var. Jeg er fortsatt glad i hu, men vet ikke om jeg elsker hun.

Som jeg sa, så fotflørter hun med meg, kan ikke akkurat sparke vekk føttene hennes heller..

 

Go for it! Ikke noe galt kan skje her. :)


Jadda.. Lenge leve sarkasmen! *to tomler opp*

 

jeg forstår at du har blitt forelskt, men du er 24 , jeg var 20 og ble forelskt i ei 15 åring, men det viste seg at hun bare ble forløst i meg på grunn av alderen min og etc jenter som er på den alderen 14-17 vil alltid bli forelsket i eldre gutter, fordi guttene i alderen dems er som ofte umodne, jeg tror ikke hun jente er forelsket i deg, noe du bare innbiler deg, ei 16 åring hadde type i over 3 år jeg tenker hun liker meg fordi hun viser de samme tegnene som du har fortalt om, men ting er ikke alltid slik du tror de er, husk at dere lever i to ulike verden, serriøst ta deg sammen du er ikke lenger en ungdom selv om du er 24 du er en mann nå vært gift i 3 år ta deg sammen, du vil bare ligge med hun og etterpå hadde du mistet følelse for hun.

Anonymous poster hash: 9ba21...01a

 

 

 

 

## unødvendig quoting fjernet av ilpostino ##


Hvorfor tror du jeg innbiller meg alt? Jeg er fullt klar over hvor lenge jeg har vært gift og hvor gammel jeg er, du trenger ikke fortelle meg det.. Jeg vil ikke bare ligge med hu...!?

 

Sett fra et annet perspektiv :

 

*Du må nesten huske på at jenter under utvikling utskiller svært mye endorfiner som kan påvirke oss menn , kombinert med riktig stimuli så kan dette utløse mye galskap hos oss og vi kan tolke ting helt feil.

*Kanskje er hun litt urolig når hun er på besøk til dere og føler at du stirrer så mye at hun må rødme (fordi hun er sjenert og synes det er litt spennende med oppmerksomhet fra en voksen mann) , denne uroligheten kan føre til at hun flytter på bena og kommer borti deg med eller uten vilje.

*Må også huske på at i denne alderen er det også veldig spennende med oppmerksomhet fra de som er eldre enn deg og man søker da denne oppmerksomheten.

 

Jeg tror egentlig at for henne så er du kanskje bare en "flørt" eller en person som har gitt henne mye oppmerksomhet og at hun reagerer utifra dette , men jeg tviler sterkt på at hun ser på deg som noe å satse på siden du er både gift og gammel ( innse at det er faktisk nesten 10 års forskjell på dere og det er enormt mye ) og i verste fall kan du gjøre livet miserabelt for en ung jente som er i starten av livet sitt.

 

Hvis du virkelig bryr deg om denne jenta så unngår du henne fullstendig og sørger heller for å ta vare på kona di , kanskje kan et barn nå være noe som kan få livet ditt på plass igjen og dette kan være med på å gi forholdet ditt en ny start samtidig som du selv får gleden av å modnes som far og voksen.

 


Vel, jeg vet hvertfall at fotflørtinga hennes ikke er tilfeldig. Er ikke bare det at hun kommer borti foten min tilfeldigvis fordi hun er urolig. En gang sa hun det faktisk høyt også, at hun fotflørter med meg.. Men dette er vel ikke hovedpoenget.

Jeg har lyst til å få barn, det har kona også. Men vi har prøvd å få barn i over et år nå, og det ser ikke ut til at vi kan få barn sammen. Jeg ønsker sterkt å bli far en gang, så...

 

litt OT men:

 

mitt spm enkelt og greit, hvordan kan man være gift i 3 år uten og bo sammen? :hmm: trudde liksom man flyttet sammen og så giftet seg jeg? :/

 

Altså, tror det ble litt misforstått. Vi har bodd sammen helt siden vi ble gift, men ikke alene-sammen. Vi har bodd hos mine foreldre inntil videre, det ble litt lengre enn planlagt bl.a. pga at vi kjøpte en helt ny leilighet som trengte et års tid på å bli ferdig.

Man kan gifte seg og så flytte sammen, men de fleste flytter vel sammen og så gifter seg. Tror fåtallet gifter seg og blir boende hver for seg. Hva er greia med å gifte seg da? Er det slik at man skal få lov til å ha sex? I så fall er det en idiotisk grunn til å gifte seg...


Nei, det var ikke "for å ha lov til å ha sex" nei..

 

Naivt av deg å tro at hun vil velge å være med deg livet ut også. Når man er barn/ungdom på 15-16år, så er man faktisk veldig umoden - til tross for noe tilsynelatende voksen oppførsel, det er viktig å huske på at de er, tross alt, bare voksne barn enda. Dermed går den generelle livsforståelsen også derunder, nemmelig; ikke moden. Om du skiller deg fra kona di nå, for å være med denne ungdommen, så tar du en betydelig risiko for å miste alt. Hun vil kanskje være kjæreste med deg i et par mnd/halvt år - før hun blir lei av forholdet og vil gjøre noe annet. Og da sitter du der igjen med det du fortjener egentlig.

 

Hva mener du med "det jeg fortjener egentlig"? Mener du virkelig at noen mennesker "fortjener" å være alene og ulykkelig? Er du klar over hvor hardt og nådeløst det høres ut? Alle burde være lykkelige, mener jeg, det gjelder deg også!

Høres mer ut som identitetskrise eller noe.

 

Tror du har bare blitt opptatt over spenningen rundt det helle.

 

Du bør uansett ikke gjøre noe. Som flere har nevnt, hun er et barn. Du har ikke noe fremtid der, og vil bare ødlegge livet du nå har og ende opp med ingenting.

 

Hvordan mener du dette er en identitetskrise?

Seriøst ta deg sammen, jeg er 20 og det er problematisk å bli sammen med ei som er 16, og nå vil du gi opp ditt ekteskap for et barn fordi du har noen " følelser" ta deg sammen du er en.24 år gammel mann, like galt som å innlemme et forhold med sin egen kusine. Du er forelsket, kom deg over det, om en stund glemmer du hele denne episoden. Uansett hu jenta i løpet av et par år , så vil du se selv, at hun ikke er den samme jenta som da hun var 16, jeg hadde en kompis han forlova seg med en 18 åring, selv 25, etter 6 mnd sier hun at hun føler seg for ung og etc, nå er det slutt. Ta deg sammen vært gift i 3 år , stakkars kone som har en mann som deg. et barn rett og slett. kaller deg selv kristen, vil ikke dømme men pff..


Vil ikke dømme, bare gjør det allikevel? ;) Jeg kaller meg ikke kristen, jeg er kristen. Jeg tror Jesus døde på korset for mine og dine synder.

Beklager, men ditt innlegg var ikke til hjelp for meg.

 

Eventuelt kunne du spurt henne hva hun følte, eller gi det et par år til, se om hun fremdeles føler det samme. På den andre siden bør du spørre deg selv hvorfor du giftet deg med din kone, hva godt er det hun gjør for deg? Det viktigste er å tenke langsiktig her, hvilken ordningen lar seg muliggjøre langsiktig.


Takk for ett godt innlegg, her var det litt å tenke på. Jeg giftet meg med min kone fordi jeg trodde jeg elsket hu, hadde ikke disse følelsene for hennes niese den gangen selvfølgelig.



Anonymous poster hash: 53675...621
Lenke til kommentar

Jevla unge ass rett og slett, ååå jeg er forelska ... nå vet du ikke hvorfor du gifta deg med kona di engang " fordi du tydeligvis trodde du elsket hun" jevla bra grunn ass.. Jeg helt sikkert på at hun jenta syns du er kjekk på grunn av alderen din, og ettersom du er moden. Men når hun vokser opp litt til vil hun innse hva slags idiot du egentlig er, uansett, hun jenta har ingenting å tape, skulle det gå dårlig kan hun bare slå opp med deg, etter 2 uker ,2 mnd , eller 2 år, spiller ingen rolle fordi hun er forsatt så ung. Hvorfor går du ikke til kona di , eller foreldrene dine , og fortell dem om henne da, siden det er så jevla normalt ..hvorfor spør du her da. dummefaen, beklager forum , men klarer ikke å holde meg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Vel, jeg vet hvertfall at fotflørtinga hennes ikke er tilfeldig. Er ikke bare det at hun kommer borti foten min tilfeldigvis fordi hun er urolig. En gang sa hun det faktisk høyt også, at hun fotflørter med meg.. Men dette er vel ikke hovedpoenget.

 

Jeg har lyst til å få barn, det har kona også. Men vi har prøvd å få barn i over et år nå, og det ser ikke ut til at vi kan få barn sammen. Jeg ønsker sterkt å bli far en gang, så...

 

At niesa di fotflørter med deg, betyr ikke at hun er interessert å bli kjæresten din eller at det er noe annet enn lek fra hennes side.

 

Vet du hvorfor dere ikke får barn? Kan det være deg det er noe galt med? Uansett bør dere ta en pause. Det er ikke et godt tidspunkt å få barn på da du vurderer å gå fra kona di.

 

Takk for ett godt innlegg, her var det litt å tenke på. Jeg giftet meg med min kone fordi jeg trodde jeg elsket hu, hadde ikke disse følelsene for hennes niese den gangen selvfølgelig.

 

Men du var klar over at ekteskap betyr at du ikke kan være sammen med andre kvinner/jenter?

Endret av Zarac
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det var desverre 100% forventet, men jeg lurer på om dere har hørt dette sitatet?

 

Matthew 19:6

Consequently they are no longer two, but one flesh. What therefore God has joined together, let no man separate.

 

Luke 16:18

"Everyone who divorces his wife and marries another commits adultery; and he who marries one who is divorced from a husband commits adultery.

 

Det var et av disse du mente sant?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Som

Samuel Jackson

Sier i Pulp Fiction, håper du har sett den filmen.

 

Ezekiel 25:17
Jules: The path of the righteous man is beset on all sides by the iniquities of the selfish and the tyranny of evil men. Blessed is he, who in the name of charity and good will, shepherds the weak through the valley of darkness, for he is truly his brother's keeper and the finder of lost children. And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger those who would attempt to poison and destroy my brothers. And you will know my name is the Lord when I lay my vengeance upon thee . .

Endret av lion33
Lenke til kommentar

Takk for alle gode svar her. Mange reagerer med avsky, og mange dømmer meg for at jeg føler slik jeg gjør. Det var desverre 100% forventet, men jeg lurer på om dere har hørt dette sitatet?

 

"Den som er uten synd, kast den første steinen."

En kvinne skulle steines for utroskap, men en vandringsmann kom gjennom flokken som skulle steine henne og kvinnen. Han sa så "Hvem av dere er uten synd? Hvem har aldri gjort en uren handling?" Og folkemengden stilnet til, og kjente sin skam stige. Da bøyde vandringsmannen seg ned, og plukket opp en stein. Han kylte den så på kvinnen, og så "Jeg er ikke uten synd, men overlot vi straffene til de uten synd ville ingen syndere bli straffet."

 

Den historien du sikter til?

 

Synes dere det er kjekt å rakke ned og dømme andre?

Neppe. Men av og til så må det sies og dømmes, spesielt når noen får moralen sin fra Bibelen, av alle mulige idiotiske og lite troverdige kilder.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

"Hva mener du med "det jeg fortjener egentlig"? Mener du virkelig at noen mennesker "fortjener" å være alene og ulykkelig? Er du klar over hvor hardt og nådeløst det høres ut? Alle burde være lykkelige, mener jeg, det gjelder deg også!"

Jeg mener at voksne mennesker som prøver seg på barn på 15 år ikke fortjener å være lykkelig, dersom det går utover barnet, nei. Du har mer enn nok, du har en kone, ny leilighet, jobb og generelt sett ser livet ditt ut til å gå greit. Så om du kaster det bort, for å være med et barn så synes jeg ikke du fortjener mer enn dritten du drar deg selv ned i. Du burde virkelig skjønne bedre. Dermed får du det som du fortjener, om det er at du kutter ut å tenke på barn og fortsetter et liv med kona di, eller om du driter deg ut. Du fortjener konsekvensene av handlingene dine du, som alle andre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

"Hva mener du med "det jeg fortjener egentlig"? Mener du virkelig at noen mennesker "fortjener" å være alene og ulykkelig? Er du klar over hvor hardt og nådeløst det høres ut? Alle burde være lykkelige, mener jeg, det gjelder deg også!"

 

Jeg mener at voksne mennesker som prøver seg på barn på 15 år ikke fortjener å være lykkelig, dersom det går utover barnet, nei. Du har mer enn nok, du har en kone, ny leilighet, jobb og generelt sett ser livet ditt ut til å gå greit. Så om du kaster det bort, for å være med et barn så synes jeg ikke du fortjener mer enn dritten du drar deg selv ned i. Du burde virkelig skjønne bedre. Dermed får du det som du fortjener, om det er at du kutter ut å tenke på barn og fortsetter et liv med kona di, eller om du driter deg ut. Du fortjener konsekvensene av handlingene dine du, som alle andre.

Den satt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Man må være veldig umoden når man faller for ei 15 åring. At man er villig til å forlate kona for et barn det er bare helt på trynet, men du jeg syns du burde gjøre det og gå til denne jenta hvis hun skulle si nei jeg er ikke interessert i et forhold, men da never du fotflørten en " veldig veldig god grunn du har som avgjøre at hun 10000 % liker deg. For det første liker jenter på den alderen oppmerksomhet og er veldig snille med nesten alle menn som flørter med dem, men det betyr ingenting. Men i det minst gjør det slutt med kona, du fortjener å være aleine. Skjønner ikke hva hun så i deg, du er fake, sykt å tro at hun tror hun kjenner personen men egentlig er hun gift med en fremmede person.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Derekan oppsøke hjelp for å finne ut hvorfor dere ikke blir gravid og gå til familievernkontoret for å få hjelp.

 

Ta en tur, kom unna hverdagen og fokuser på hverandre.

. Det har ingenting med det å gjøre at han vil bli far, han bare finner på unnskyldninger nå for å kunne forlat henne, det burde han ha tenkt før han falt for et barn. Seff kunne de undersøkt og prøve det du sier, ikke gi opp så enkelt hvis man virkelig elsker sin kone gjør man det eller adoptere rett og slett, men kristen som han er, er det greit å skille seg og ødelegge livet til jomfruer som ennå ikke har åpnet øyene sikkelig. Jeg tror ikke det blir noe uansett av det, hun venter ikke på han. Kjærlighet gjør de fleste blind. Men i dette tilfellet også jevla dum. Om et par mnd når han innser at det ville aldri fungert vil han kjønne hva vi prøvde å si. Men nå er det som å snakke til en vegg.

 

Anonymous poster hash: 9ba21...01a

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Og forresten; "Jeg giftet meg med min kone fordi jeg trodde jeg elsket hu, hadde ikke disse følelsene for hennes niese den gangen selvfølgelig." Nei, jeg får virkelig håpe du ikke hadde "følelser" for et 12 år gammelt barn når du var 21. Ikke det at du som 24-åring og flyr på et 15 år gammelt barn er greit heller.

Når en voksen prøver å opprette et kjæresteforhold til et barn, så sier det vel seg selv at dette blir feil; da den voksne vet meget godt hva som foregår og hva h*n begir seg utpå. Barnet, derimot, vet ikke bedre, vet ikke sitt eget beste alltid og forstår ikke verden på et nivå som må til for å ha et "voksent forhold". (Til forskjellige grader). Barn er ofte kjærester med andre barn, men dette går ikke under 'overgrep' siden begge parter er på samme bølgelengde, både kroppslig, mentalt og med tanke på forståelsesevne.

Endret av Extraterrestrial
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Takk for alle gode svar her. Mange reagerer med avsky, og mange dømmer meg for at jeg føler slik jeg gjør. Det var desverre 100% forventet, men jeg lurer på om dere har hørt dette sitatet?

 

"Den som er uten synd, kast den første steinen."

 

Synes dere det er kjekt å rakke ned og dømme andre?

 

Kjære vene. Du vet at det er galt. Du kommer på et forum for at noen skal fortelle deg at det er greit så du kan føle deg bedre ?

 

Jeg mener du burde skille deg fra kona di, si opp jobben og dra til Afrika for å bli hjelpearbeider. Kanskje du kan lære noe om livet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Takk for alle gode svar her. Mange reagerer med avsky, og mange dømmer meg for at jeg føler slik jeg gjør. Det var desverre 100% forventet, men jeg lurer på om dere har hørt dette sitatet?

 

"Den som er uten synd, kast den første steinen."

 

Synes dere det er kjekt å rakke ned og dømme andre?

Kjære vene. Du vet at det er galt. Du kommer på et forum for at noen skal fortelle deg at det er greit så du kan føle deg bedre ?

 

Jeg mener du burde skille deg fra kona di, si opp jobben og dra til Afrika for å bli hjelpearbeider. Kanskje du kan lære noe om livet.

kommer med synde kortet nå, du burde blitt steinet like greit, siden du nevener det så ofte, det er en synd det du gjør, min synd i dette tilfellet er at jeg prøver å hjelpe deg når jeg burde heller kaste Stein på deg. Endret av lion33
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du sier Jesus døde for dine synder og mine var ikke meningen at vi skulle lære noe av det? Å ikke synde mer, fordi han døde for alle menneskers synder skal du nå synde? Det kalles å bli tilgitt men det betyr ikke at du er fritt til å synde, det var mer som å få blanke ark for alle menneske så ikke spill med det samme kort hver gang. Det kan hjelpe deg i dette forumet men ikke i den virkelig verden, der tar vi ansvar for våre handlinger du skal vite hva som er rett og galt, fucking halleluja hvis du har litt IQ jeg er verken kristen eller religiøs men jeg vet hva er rett og hva er galt i denne verden. Du må ikke sitere jøder for å finne grunn til å forsvare deg selv, du som er troende burde jo ha trodd at satan leker med hjernen og følelsene dine gå heller en tur til kirken og snakk med pesten din hvis du virkelig er kristen. Det er det første du burde ha gjort før du kom her.

Endret av lion33
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...