Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Dilemma: gift, men dypt forelsket i en jente.... Trenger sårt hjelp!


Anbefalte innlegg

Er vel like greit at jeg tar mitt eget liv da, før jeg gjør noe dumt.. Det løser flest problemer sikkert? Også blir vel alle dere fornøyde..

 

Anonymous poster hash: 53675...621

Hvor gammel var du igjen?

 

Seriøst, ta å skjerp deg. DU tar dine egne valg, og gjør det som passer DEG best. Du kan ikke forvente at folk støtter deg i en sak som dette her, det vet du jo utrolig godt selv, ettersom at du tydeligvis synes at hele situasjonen er bedriten. I tillegg er du jo tydelig plaget av dette, og det er nettopp fordi du selv vet at dette her er noe som kommer til å påføre deg store mengder med lidelse.

 

Jeg sier ikke at du skal holde på kona og det styret der for alt det er verdt, men å droppe det du har idag for en 16åring er utrolig dumt, og det kommer til å koste mer enn det smaker, det kan du BANNE på. Spesielt med tanke på at du allerede er teknisk sett i familie med hun du er "forelska" i. Ta et valg, slutt å sutre etter medlidenhet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å komme til et offentlig forum med en særdeles pikant og kanskje litt tabubelagt sak og forvente støtte er vel relativt fåfengt. Det er mange gode og mange dårlige svar, men du burde virkelig ta noe av det til deg istedenfor å stelle deg på bakbena i forsvar. Du ba om tilbakemeldinger, og du har fått det. Hvis du ikke klarer å akseptere at andre har sterke meninger om en slikt tema burde du forlate tråden og finne ut av det på egenhånd.

 

Hva tror du svigerforeldrene dine vil tenke om noe sånt, du som kjenner dem? Hvordan tror du din kone vil reagere? Er du villig til å knuse hjertet til kvinnen du har giftet deg med for en utopi som på ingen måter har noen garantier for at du kommer frem til? Hva tror du lillesøsteren vil tenke om situasjonen når hun er voksen og forstår hva du har gjort?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Er vel like greit at jeg tar mitt eget liv da, før jeg gjør noe dumt.. Det løser flest problemer sikkert? Også blir vel alle dere fornøyde..

 

Anonymous poster hash: 53675...621

Du får ikke noe mer sympati fra oss eller familien din ved å oppføre deg slik.

. Verken sympati eller empati, nå truer den "kristen" personen med å gjøre den største synd å dø for en 15 åring. Jeg var 19 greit og jeg føler meg flau selv om jeg hadde masse støtte i familien om å gå ut med en 15 åring, gjorde det slutt etter 2 mnd ble ofte sjalu eller etc fordi gutter hele tiden kontaktet hun på face men det var mer, tenkte jeg ville aldri komme meg over det. Men Gjett hva det fantes visst flere jenter ute der med samme kvaliteter, men i din tilfelle du er allerede gift vi har et uttryk på det når du blir gift the fun is over. Burde ha tenkt på det før du gifta deg, at du ikke kan være player nå. Alle disse innleggene jeg skriver er fordi jeg er ikke religiøse men jeg mener ekteskap er hellig på alle på måter, man gjør det bare ikke slutt fordi en ung pike fot flørter med en og liker en. Endret av lion33
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Elske henne i gode og onde dager lovet ikke du henne det ? Jeg kjenner ei jente 17 år, hun er kristen og jeg syns hun er ei fantastisk jente, ville gjerne vært sammen med hun, men jeg tenker nå hun vil sikkert leve som kristen, og følge kristen tro og ritualer, noe jeg verken kan bli eller følge, men jeg holder meg unna vil ikke ødelegge for henne, regner med niesen til kona di er også kristen, ønsker du ikke henne det beste og lykke? Hun fortjener mer enn en gift umoden 24 åring. Det jeg gjør er å ofre mine følelser for en person fordi jeg ønsker dem det beste som ikke er meg selv. Man trenger ikke å være religiøs for å gjøre det men bare fornuftig som kant sa ikke bruk et menneske som et middel.

Endret av lion33
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er vel like greit at jeg tar mitt eget liv da, før jeg gjør noe dumt.. Det løser flest problemer sikkert? Også blir vel alle dere fornøyde..

 

Anonymous poster hash: 53675...621

Dette spøker du ikke med. Dette er ikke ok. Det er ikke morsomt. Det er alvorlig. Ingen her inne ønsker at du skal ta livet av deg. Dersom du har tanker i de baner må du oppsøke hjelp.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er vel like greit at jeg tar mitt eget liv da, før jeg gjør noe dumt.. Det løser flest problemer sikkert? Også blir vel alle dere fornøyde..

 

 

Gjennom dialog med SSFF, Seksjon for selvmordsforkning og forebygging har me fått råd om korleis me skal behandle innlegg som frå brukarar vurderer sjølvmord.

 

Tråden blir difor stengt og eg henviser den eller dei som måtte ha reelle tankar om dette om å ta kontakt med profesjonell hjelp. Forumbrukarane her inne har ikkje den nødvendige kunnskap og forutsetningar for å takle ein situasjon som dette.

 

Det finnes dyktige folk der ute som kan hjelpe deg med den slags tankar, eg vil oppfordre å ta kontakt for ein prat. Du kan og ta kontakt anonymt på nettet gjennom nettsidene til Kirkens SOS.

 

Kristeinformasjon i nødstilfelle

 

Krisetelefonen til Kirkens SOS i Norge: 815 33 300 (Teksttelefonen for døve tlf. 55 32 56 97)

Kirkens SOS Chat (åpningstid mandag til fredag 18:30-22:30)

 

Om nokon har spørsmål eller kommentarer så ta gjerne kontakt med meg eller andre i moderatorlaget til diskusjon.no over personlig melding.

Endret av ilpostino
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...