Gå til innhold

Hvilket spill likte du best i 2013?


Anbefalte innlegg

Two Brothers var en favoritt hos meg.

Last of Us var høyt oppe, men var for mye on-rails til å nå helt opp. Savnet også egne valg i spillet, da jeg flere steder syntes det var kunstig å skulle ta de opplagte "valgene" (det eneste som fikk storyen videre).

Tomb Raider var året positive overraskelse. Koste meg mye med det.

Og det tror jeg var de spillene fikk fullføre i år. :)

 

SimCity SimTown var årets skuffelse for min del.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
[...]

 

SimCity SimTown var årets skuffelse for min del.

 

Yup, sant det. Jeg skjønner imidlertid begrunnelsen med å sette prosessoren på en dypere nedenfra og opp simulasjon, istedet for en utvannet simulasjon på et større kart. Skap en by med "500.000"++ innbyggere (tusenvis av agenter) og du skjønner fort at de prioriterte en dypere / ny "bottom-up" approach fremfor større kart med en "top-down" simulering fra noe ala et regneark.

 

Personlig digger jeg estetikken i SimCity. Skape skjønne byer fra ingenting - som tross alt må samarbeide gitt begrensede kart. Zoome ned på bakkenivå og se simulasjonen utfolde seg i all sin prakt. Med visse begrensninger selvsagt. Simmene tar første og beste hus på vei hjem fra jobb, men igjen de er nettop agenter. Akkurat som resten av simulasjonen. Vann, strøm, kloakk, busser etc. - simuleres indivuelt og skaper helheten - på en måte jeg ikke har sett i noe spill tideligere. I så måte er SimCity et friskt pust, og gitt alle patchene, trolig et av årets mest undervurderte spill :p

 

Får håpe EA forstår dette selv - og setter Maxis på "SimCity 6" om noen år.

Endret av Big aim
Lenke til kommentar

Har ikke sansen for blandingen mellom en ferdigutfylt liste og et felt for fritekst. De fleste vil bla igjennom listen først, og hvis det er et spill der de synes er all right velger de det. Dermed er det kraftig forskyvning i stemmetall i retning spillene dere i gamer.no mener fortjener å være på listen.

 

Det er ulike løsninger som hadde gitt et bedre resultat. Man kunne hatt kun tekstfeltet, og dermed tvunget oss til å virkelig tenke igjennom hva man ønsker å stemme på. En annen mulighet er å rett og slett fjerne fritekstfeltet og akseptere at man får et begrenset utvalg.

 

Kanskje den beste løsningen er en kombinasjon, der det først er en innledende runde med fritekstavstemming, og deretter en avstemming mellom "finalistene".

 

Forøvrig valgte jeg den enkle løsningen, og bladde i listen til jeg fant noe interessant: Rayman Legends.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Likte A Link Between Worlds, Teslagrad, Ducktales Remastered og AoE 2 HD+The Forgotten. Skulle gjerne anskaffet meg The Legend of Zelda: The Wind Waker og Super Mario 3D World, men har ikke WiiU.. :\ Foretrekker retro spill og ellers andre simple spill. De nyeste spillene interesserer meg veldig lite. Så fram til Aliens: Colonial Marines og SimCity, men ble veldig skuffet.

 

Liste over årets spill til de som trenger det: http://en.wikipedia.org/wiki/2013_in_video_gaming

Endret av reyh
Lenke til kommentar

Følte vel egentlig ikke 2013 var helt på høyden spillmessig, så stemte Enemy Within. Likte forsåvidt også The Last of Us, Ni no Kuni, Tomb Raider og BioShock Infinite, men det var ingen av dem jeg umiddelbarte følte for å spille om igjen, eller for den saks skyld i overskuelig fremtid. Super Mario 3D World og Brothers kunne vært aktuelle kandidater, men jeg har ikke spilt dem.

Lenke til kommentar

Ble Wargame Airland Battle for min del. Vurderte å avinnstallere det en periode fordi jeg bare tenkte på det spillet selv mens jeg holdt på med helt andre ting. Noen spill er så bra at du må tvinge deg selv til å slutte med de før de sluker deg.

Lenke til kommentar

Som pokemon fan i pver 10 år var valget over årets beste spill 2013 veldig veldig enkelt.

Pokemon X/Y et det beste pokemon spillet diden Ruby/Sapphire det er rett og slett bare en fantastisk deilig spillopplevelse fra start til slutt. Utrolig god kvalitet på de nye pokemonene, en fantastisk verden, en interessant historie, fin grafikk og nydelig musikk dette lover veldig godtfor ffremtiden :-)

Så nå GameFreak kan dere lage remake av Ruby/Sapphire/Emerald please! :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...