Gå til innhold

Privat PS4 salg


Anna May

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Folk får gjøre som de vil. Selv ville jeg ikke gjort det. Jeg husker jeg kjøpte 360 på Elkjøp på lanseringsdatoen, selv om jeg hadde bestilt én fra Komplett. Jeg gjorde det mest for å være sikker på å få en til lansering, og jeg visste ikke om jeg kom til å få noe hentelapp i posten den dagen.

 

Men, jeg fikk hentelapp, og jeg solgte den. Jeg solgte den til prisen det stod på hentelappen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ser ingen store problemer med privat salg.. Alt det er etterspørsel etter kan det spekuleres i, og jeg synes ikke det er noe "moralt forkastelig" over å være litt økonomisk smart..

Det er slik kjøp og salg fungerer, og sånn har det fungert siden tidenes morgen..

Noen fikser varene selv, andre betaler en litt stivere pris for å få andre til å fikse for seg. Dette er ikke noe mer tragisk og feil enn at nærbutikken kjøper melk og selger den videre med fortjeneste.

Forskjellen ligger kun i at det ikke er en melkemangel for tiden ;)

 

Selvfølgelig skulle jeg helst sett at et par av de ikke spekulerte i det så jeg som var for seint ute 29.nov fikk meg en konsoll, men det kan jeg bare takke meg selv og mitt søvnbehov for. :p

Lenke til kommentar

Solgte nylig en PS4 konsoll for 7000,- etter en heftig budrunde med GOD samvittighet :) Startet budrunden på 5000,- å etterhvert som budenne kom inn endte det hele på 7000,- . Its a sellers market , uansett hva en tenker om det, er det de som kjøper som har skyld i de høye prisene på privatsalget. For min del kjøpte jeg ikke en konsoll ene alene med hensikt å selle den , men da komplett rotet det til med levering satt jeg meg i kø for å skaffe meg en på lanseringsdatoen , å valgte da å ikke avbestille den konsollen jeg allerede hadde bestilt fra komplett , for hvem sier vel nei til lettkjente penger som student ? Det tror jeg ikke er mange :)

Endret av Evil-Duck
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Solgte nylig en PS4 konsoll for 7000,- etter en heftig budrunde med GOD samvittighet :) Startet budrunden på 5000,- å etterhvert som budenne kom inn endte det hele på 7000,- . Its a buyers market , uansett hva en tenker om det, er det de som kjøper som har skyld i de høye prisene på privatsalget. For min del kjøpte jeg ikke en konsoll ene alene med hensikt å selle den , men da komplett rotet det til med levering satt jeg meg i kø for å skaffe meg en på lanseringsdatoen , å valgte da å ikke avbestille den konsollen jeg allerede hadde bestilt fra komplett , for hvem sier vel nei til lettkjente penger som student ? Det tror jeg ikke er mange :)

Pengene er deg vel unt! :D

 

Den som startet tråden, og de som er enige med henne, kan ikke være så veldig gamle tror jeg. Ikke at det er noe galt i det, bra vi har et forum med stor spredning i alder. :) (Hilsen "gammal gubbe" :) )

 

Vurderte en stund å hoppe på en budrunde selv, men synes ikke jeg kan ta meg råd nå før jul. Får se om jeg får tak en PS4 fra Elkjøps Killzone bundle til fredagen i stedet.

Lenke til kommentar

Solgte nylig en PS4 konsoll for 7000,- etter en heftig budrunde med GOD samvittighet :) Startet budrunden på 5000,- å etterhvert som budenne kom inn endte det hele på 7000,- . Its a buyers market , uansett hva en tenker om det, er det de som kjøper som har skyld i de høye prisene på privatsalget. For min del kjøpte jeg ikke en konsoll ene alene med hensikt å selle den , men da komplett rotet det til med levering satt jeg meg i kø for å skaffe meg en på lanseringsdatoen , å valgte da å ikke avbestille den konsollen jeg allerede hadde bestilt fra komplett , for hvem sier vel nei til lettkjente penger som student ? Det tror jeg ikke er mange :)

Hadde planer om å gjøre det samme, men så var man student og hadde ikke råd til å legge ut for 2 konsoller. Og vil faktisk ikke vente til jan/Feb med å få spilt :D

 

Skjønner at de som sto i kø/forhåndsbestilte og ikke fikk kan være litt gretne. Hadde vært det selv hadde jeg funnet ut at en foran meg i køen på fredag skulle selge sin(hvis jeg ikke hadde fått). Men det er bare sånn man må finne seg i :)

Lenke til kommentar

Å selge de er jo egentlig helt greit, hadde ikke folk vært så desperat etter å få en maskin så hadde de ventet i 4 uker og fått en til halvparten av prisen.

 

Selv så hadde jeg fått dårlig samvittighet oven for meg selv om jeg hadde kjøpt en for 7 til 8 tusen da jeg kunne spart mye på å vente litt.

 

Samtidig så har jeg tenkt stykke tanker mot de som selger, men så kommer jeg på at de fleste stod i kø i mange mange timer eller forhånd bestilt lenge lenge før. Det kunne alle andre gjort også men valgte å ikke gjøre det.

Endret av Sakiko
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det er helt klart lovlig å gjøre slik som dette, men jeg personlig liker det ikke. Det er å profittere på andres uvitenhet eller desperasjon, og dermed noe jeg personlig ikke kunne gjort med god samvittighet. Når det er sagt dømmer jeg ikke andre for å gjøre det.

 

Det er Sony som burde være forbannet over dette. At konsoller selges på svartebørsen til grov overpris er dårlig økonomi for dem. De personene som er villige til å betale dobbelt så mye fornkonsolllen er nettopp kundene som Sony virkelig vil ha. Hver ekstra krone finnselgere får av overivrige kjøpere er penger som kanskje ellers villle bli brukt på ekstra spill og kontrollere, og dermed mister nok Sony en del penger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...