Gå til innhold

Hvordan lage en amerikansk psn konto


Leffi78

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg slet litt med å logge meg på PS4, men etter litt googling fant jeg ut at jeg måtte lage en egen bruker for å kunne bruke den amerikanske brukeren.

 

"Cannon sign in using another player's sign-in ID"

Om noen sliter med dette i framtiden, er det bare å lage en egen bruker på PS4, så skifter man brukere ved å holde inne PS knappen to sekunder, og velger Switch User.

Lenke til kommentar

Okei, kan noen forklare meg hvordan US PSN fungerer?

Okei, om jeg kjøper PS+ medelemskap som US PSN. Kan jeg da spille online på den norske psn brukeren min? Kan jeg kjøpe et spill på US PSN og spille det på min norske PSN og spille online?

 

Hva er fordelen med US PSN?

Lenke til kommentar

Du kan kjøpe spill som koster 600 kr til $60 på US PSN.

Da sparer du ca 40%.

 

Du kan spille på den norske kontoen, selv om du kjøper spillene på den amerikanske kontoen.

Jeg regner med at du også kan spille online på US PSN kontoen, men det vet jeg ikke. Kanskje man får amerikanske servere?

 

Det er også noen ting som ikke kan lastes ned fra norsk PSN som bare er i US PSN, som demoer og filmer.

 

Du kan ikke kjøpe PS+ på den amerikanske kontoen, og spille online på den norske. Man må ha PS+ på kontoen for å spille online.

Endret av Prentom
Lenke til kommentar

Du kan kjøpe spill som koster 600 kr til $60 på US PSN.

Da sparer du ca 40%.

 

Du kan spille på den norske kontoen, selv om du kjøper spillene på den amerikanske kontoen.

Jeg regner med at du også kan spille online på US PSN kontoen, men det vet jeg ikke. Kanskje man får amerikanske servere?

 

Det er også noen ting som ikke kan lastes ned fra norsk PSN som bare er i US PSN, som demoer og filmer.

 

Du kan ikke kjøpe PS+ på den amerikanske kontoen, og spille online på den norske. Man må ha PS+ på kontoen for å spille online.

Oja! Takk for svar! Men forstod ikke helt den siste setningen din. "Man må ha PS+ på kontoen for å spille online" Hva mente du med den? Altså du må ha ps+ på den norske og den US psn for å spille på begge?

Lenke til kommentar

For å spille online på den norske kontoen, må du ha PS+.

 

Om du også vil spille online på den amerikanske kontoen, må du ha PS+ der også, men det er jo ikke vits å ha PS+ på begge kontoene.

 

Utenom at man får rabatt på spillene man kjøper fra PS+.

Så om man kjøper mange spill, kan det være smart å ha PS+ medlemskap på US PSN, men jeg har bare PS+ på den norske kontoen siden jeg allerede har mange spill som jeg kommer til å miste om jeg sier opp PS+ på den norske PSN.

 

Btw: Du trenger ikke å sitere noen om du svarer på den forrige posten. Da er det bedre om du heller lar siteringen vente til det er vanskelig å se hvem du skal svare.

Endret av Prentom
Lenke til kommentar

For å spille online på den norske kontoen, må du ha PS+.

 

Om du også vil spille online på den amerikanske kontoen, må du ha PS+ der også, men det er jo ikke vits å ha PS+ på begge kontoene.

 

Utenom at man får rabatt på spillene man kjøper fra PS+.

Så om man kjøper mange spill, kan det være smart å ha PS+ medlemskap på US PSN, men jeg har bare PS+ på den norske kontoen siden jeg allerede har mange spill som jeg kommer til å miste om jeg sier opp PS+ på den norske PSN.

Så da er det rett og slett unødvendig å ha us psn? Siden må du ikke har ps+ for å kjøpe spill også? eller tar jeg helt feil her?

 

Edit: Tror jeg forstår. Altså du kjøper spill fra US PSN og installerer de. Etterpå kjøper du ps+ på norsk psn bruker. og etterpå kan du spille spill på den norske psn og spille online.

Endret av winmedi
Lenke til kommentar

Kan noen bekrefte/avkrefte om man kan spille online i Norge med europeiske servere om man har US PS+?

 

Jeg har PS+ fra før, og kan ikke ha US PS+ uansett om det er mulig. Jeg har for mange spill som jeg kommer til å miste om jeg sier det opp på den norske kontoen.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte på Amazon.com etter å ha laget en ny bruker. Man må late som man bor i USA. Man kan få en adresse fra Borderlinx.com eller Jetcarrier.com.

 

Så skriver man inn samme adresse som man får derfra inn i den nye brukeren på amazon.com, og kjøper derfra. Da slipper man å betale ekstra for å la andre kjøpe gavekortene for deg.

 

Jeg gjorde det for noen dager siden, og har forhåndsbestilt The Last of Us for $50 på US PSN :)

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte på Amazon.com etter å ha laget en ny bruker. Man må late som man bor i USA. Man kan få en adresse fra Borderlinx.com eller Jetcarrier.com.

 

Så skriver man inn samme adresse som man får derfra inn i den nye brukeren på amazon.com, og kjøper derfra. Da slipper man å betale ekstra for å la andre kjøpe gavekortene for deg.

 

Jeg gjorde det for noen dager siden, og har forhåndsbestilt The Last of Us for $50 på US PSN :)

Får du kortet på epost?

Lenke til kommentar

Nei, man får koden rett etter å ha bestilt på amazon. Den betales, så kommer koden rett etterpå. Jeg har bare gjort det en gang, så jeg vet ikke om det er sånn hele døgnet.

Ja, jeg mente selvfølgelig koden. :) Men kan man ikke bruke en fake adresse? Det er vel ingen som sjekker om den er ekte når alt går via epost. :)

Lenke til kommentar

Jeg prøvde ikke å korrigere deg :p

Jeg har allerede en G-mail konto jeg brukte, som funket fint. Vanligvis bruker jeg hotmail kontoen til alt.

 

Jeg vet ikke om man trenger å ha e-posten til senere, men jeg er glad for at jeg har tilgang til kontoen som er registrert på amazon kontoen just in case.

 

Du trenger sikkert ikke en ekte konto, men det tar ikke lange tiden å lage en ekstra.


LGLGLG: Ja, noen hadde allerede bekreftet at man kunne kjøpe fra US PSN med en AMERIKANSK paypal konto med norsk VISA. Ikke med norsk paypal.

Endret av Prentom
Lenke til kommentar

Prøver å lage en amerikansk US paypal som jeg kan bruke på min amerikanske PSN bruker. Men får det ikke til å fungere. Jeg prøver å lage en konto og bruker den samme amerikanske adressen jeg bruker på min us psn bruker. (tatt fra borderlinx)



Jeg får beskjed om at "Your information is incomplete or incorrect. Please correct the fields below and try again."


Også står det at det er feil hvor jeg har lagt inn adressen. Det står at adressen min ikke er gyldig. Jeg bruker jo den fra borderlinx???



Lenke til kommentar

Jeg brukte min adresse fra JetCarrier.

Du kan prøve å opprette en konto hos JetCarrier, så hjelper det kanskje.

 

Jeg har ikke brukt Borderlinx, så der kan jeg ikke hjelpe deg.

men det har ingenting å si om jeg har en annen amerikansk adresse på playstation iforhold til paypal kontoen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...