Gå til innhold

Hvordan lage en amerikansk psn konto


Leffi78

Anbefalte innlegg

jeg vet du kan kjøpe via amazon, men du klarer ikke aktivere ps+ uten att du har ett gyldig kredittkort registrert på den kontoen av en eller annen merkelig grunn, jeg prøvte å aktivere 2-3 ukers trial når ps4 kom siden alle som ikke hadde hatt ps+ tidligere fikk gratis trial på ps4

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er bare å overføre i mellom kontoene om man ønsker å spille FUT også vel? Uansett, så sparer man vel 150 kr på denne måten + får spillet 2 dager før Europa.

Hva mener du med å overføre i mellom kontoene. Jeg vet ikke om du har spilt fifa før. Men når jeg skal kjøpe spillet fra us psn. Så installere det på norsk psn. Det går jo helt greit. Men når jeg skal kjøpe pakker, det er et problem tror jeg. Fordi når du er på din norske psn og skal ha pakker , må du ikke da være på din amerikanske psn og kjøpe pakker derfra? Noe som ikke går.

Lenke til kommentar

At du kjøper pakker på den amerikanske brukeren også bare legger du ut en spiller for salgs på den norske brukeren, og trader i mellom. Litt mer tungvint, men det er ikke så mye ekstra jobb.

 

Spørsmål: Dere som kjøper mye fra US PS. Har dere PS+ på den Amerikanske brukeren? Ettersom hver konsoll kun trenger et aktivt abn. så ser jeg at det koster 100 kr mindre enn i Norge + man får rabatt på spill på den amerikanske. Eller har den europeiske deler bedre rabatter?

Lenke til kommentar

Hvor er det enklest å kjøpe et $50 kort nå? :)

 

Godt mulig det er besvart tidligere, men jeg prøver. Jeg har handlet fra offgamers.com fordi mange anbefalte den nettsiden. Her får du koden rett etter kjøp. Jeg har kjøpt ca 400 dollar i PSN-kort der og aldri hatt noe problemer. Det beste av alt er at du betaler med norsk kredittkort med norsk adresse, du trenger ikke skrive en fiktig amerikansk adresse for å få lov til å kjøpe der.

 

En annen ting som er greit å vite er at du får lov til å ha maks 150 dollar i lommeboken på PSN. Overskrider du denne summen får du ikke aktivert koden du skriver inn.

Lenke til kommentar

Går det ann og laste ned spill på flere ps4 ? Slik det gikk på ps3.

Bare logge på kontoen og laste ned fra psn store

Jeg fant ut at det er maks 2 PS3 det går an å laste ned spill til samtidig.

Jeg regner med at det er samme regel for PS4.

 

MrCradock: jeg kjøper hver gang på amazon. Der står koden på nettsiden rett etter at man har kjøpt gavekortet, iallefall de 5 gangene jeg har kjøpt.

Da slipper man å betale ekstra til andre, og det er veldig enkelt å lage amerikansk bruker.

Man får adresse fra Birderlinx.com eller JetCarrier.com (man må ha bruker der, gratis), så skriver man den inn i US PSN kontoen og Amazon.com kontoen når man registrerer seg. Jeg syns det er bedre, og det er det billigste alternativet.

Lenke til kommentar

Når man kjøper PS+, får man minst 10% rabatt på noen enkelte spill. Og jeg tror ikke det skal være noen ulemper med det. Jeg kan dessverre ikke gjøre det, for jeg ville miste alle spillene jeg har fått gratis ila perioden jeg har hatt PS+ i Norge om jeg skiftet over til US PSN nå.

 

Om det er noen ulemper med dette, så vær så snill å rett på meg. Men det er ingen som jeg kommer på nå. Jeg har lest igjennom hele tråden for noen uker siden, og husker ikke at det har blitt nevnt.

Endret av Prentom
Lenke til kommentar

Når man kjøper PS+, får man minst 10% rabatt på noen enkelte spill. Og jeg tror ikke det skal være noen ulemper med det. Jeg kan dessverre ikke gjøre det, for jeg ville miste alle spillene jeg har fått gratis ila perioden jeg har hatt PS+ i Norge om jeg skiftet over til US PSN nå.

 

Om det er noen ulemper med dette, så vær så snill å rett på meg. Men det er ingen som jeg kommer på nå. Jeg har lest igjennom hele tråden for noen uker siden, og husker ikke at det har blitt nevnt.

Takk for svar! Jeg trenger ikke å beskymre meg om det siden jeg har aldri kjøpt ps+ før :D

Lenke til kommentar

newman221: Jeg har sett at jeg blir belastet for mer enn jeg kjøper for hver gang jeg kjøper noe på eBay, så jeg tror det er 3% av kjøpesummen.

1.75% er når man handler i utlandet, og jeg vet ikke om det gjelder på nettkjøp.

 

winmedi: Jeg husker ikke helt om det var vanskeligheter for å kjøpe PS+ med credit. Men uansett om det ikke går, kan man kjøpe abonnementskode på 1/3/12 mnd på Amazon.com. Jeg kan ikke se for meg at det skulle være noe problem om man kjøper fra Amazon. Jeg vet det funker når man kjøper $100 gavekort på PSN fra Amazon.

Endret av Prentom
Lenke til kommentar

Gjør igjen folk oppmerksom på at man trenger ikke styre med pre paid-kort for å kjøpe spill på amerikansk psn. Hvis man oppretter en amerikansk paypal-konto (tar fem minutter) så kan man legge inn sitt norske VISA der, uten noe problem. Deretter kan du bruke denne kontoen til å kjøpe spill direkte på amerikanske Playstation store. Det er bare å finne spillet, trykke kjøp, legge inn brukernavn og passord til paypal-kontoen og vips, det er fikset. Like enkelt som norsk butikk.

 

En kjekk ting er at Sony fyller på lommeboken for deg, slik at du får akkurat det du trenger for å kjøpe spillet. Har du f.eks 11.30 dollar og spillet koster 50, fyller Sony på 38,7 dollar. På den måten slipper du å alltid sitte igjen med noen ubrukelig småsummer, som ofte skjer hvis du bruker pre-paid-kort.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Så Paypal tar ikke noe påslag eller tillegg for tjenesten? Det er det som er kjekt med Amazon.com, man betaler $49,99 for et $50-kort. Kjøper man andre steder tar de gjerne $51-53 for et $50-kort.

 

Det tror jeg ikke. Det kommer påslag hvis du kjøper av en privatperson gjennom paypal, f.eks ebay. Men når du kjøper av en ordentlig butikk så er jeg temmelig sikker på at det er Sony som dekker påslaget, så vi ser bare den vanlige prisen. Sånn er det med VISA også.

 

Det beste med min metode er at det er utrolig mye mer convenient. Du slipper å styre med å få tak i kort på andre nettsider, og eventuelt finne fram PC osv osv for så å måtte redeeme koden på et annet nettsted igjen. I stedet finner du bare spillet på konsollen, og kjøper det direkte.

Lenke til kommentar

Høres flott ut. Men hvordan lager man amerikansk paypal konto. Husker da jeg skulle prøve via borderlinx adresse. Så fikk jeg ikke det til. Det sto at adressen var ugyldig.

 

Du trenger bare en vanlig amerikansk adresse. Det eneste de sjekker er at det er samsvar mellom adresse, zip code og stat. Jeg googlet bare "american address" tror jeg, så kom det opp flere. Eller faktisk, jeg tror jeg brukte Apples adresse. (Av en eller annen grunn)

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...