Gå til innhold

Hvordan lage en amerikansk psn konto


Leffi78

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjøpte på Amazon.com nå, og det funket fjell.

Trengte bare mastercard så gikk det rimelig greit!

 

En ting å merke seg er at det er kun 5 stater i USA som ikke har sales tax.

Deriblant Oregon, det jeg gjorde da var at jeg tok adressen til University of Oregon og dermed sparte noen kroner på taxen.

 

Jeg brukte denne infoen om noen skulle være interessert:

  • Oregon Hall, 1585 E. 13th Ave
  • Eugene, Oregon 97403
  • United States
  • Phone: 541-346-3201

Fikk koden med engang og kan bekrefte at det funker! Da sliper man i alle fall å betale 5 dollar ekstra til evt. andre sider som er dyrere.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte også fra Amazon med den nye e-post kontoen.

 

På kontoen står jeg registrert som boende i Dayton, Ohio som jeg fikk fra Borderlinx.

Der slapp jeg også sales tax :)

 

Nice! Kanskje bedre å bruke en adresse som faktisk er reel. Kanskje jeg skal lage konto på borderlinx om de holder til i en tax free stat!

Lenke til kommentar

Man kan opprette ny e-post, og man registrerer seg på Borderlinx.com eller JetCarrier.com.

Bruk den nye e-posten på US PSN:

https://store.sonyentertainmentnetwork.com/#!/

 

Så oppretter du konto med ditt navn, og bruker e-post adressen du nettopp lagde, og bruk adressen man får fra borderlinx/JetCarrier.

 

Man bør også lage ny konto på amazon.com med samme e-post og adresse, så slipper man å kjøpe gavekortene dyrere hos andre.

 

På Amazon kan du bruke norsk VISA. Betal for $10, $20, $50 eller $100 PSN gavekort, så skriver man det inn på PSN kontoen, så er det bare å kjøpe spill.

 

PS: Jeg hadde allerede en konto jeg sjeldent bruker på gmail.com, så jeg brukte den. Bare den ikke er brukt på PSN eller Amazon fra før, regner jeg med at det går bra.

Endret av Prentom
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Man kjøper med US PSN kontoen, og har norsk PSN konto som man spiller med.

Jeg vet ikke om man kan spille med europeiske servere med US PSN kontoen.

 

Jeg har PS4, og der har jeg en bruker for US PSN kontoen, og en bruker for norsk PSN.

Når jeg skal kjøpe noe fra US PSN, holder jeg inne PS knappen, skifter bruker og kjøper spillet. Så skifter jeg tilbake til min vanlige bruker for å spille.

 

Om du har PS3, må du logge av din norske PSN, så logge på US PSN og kjøpe spillet. Så logger du ut igjen, og logger inn med den norske PSN. Med PS4 kan du være innlogget på begge samtidig, det er bare å skifte bruker :D

Lenke til kommentar

Kjøpe pakker? DLC må man bruke samme konto på som når man kjøper selve spillet. Men jeg har hørt at det ikke skal være noe problem å kjøpe spill og DLC, for så å spille på den norske PSN kontoen. Kan noen bekrefte dette?

 

Jeg har iallefall spilt flere spill på den norske kontoen min etter å ha kjøpt dem fra US PSN. Men jeg har ikke kjøpt DLC i tillegg.

Endret av Prentom
Lenke til kommentar

Kjøpe pakker? DLC må man bruke samme konto på som når man kjøper selve spillet. Men jeg har hørt at det ikke skal være noe problem å kjøpe spill og DLC, for så å spille på den norske PSN kontoen. Kan noen bekrefte dette?

 

Jeg har iallefall spilt flere spill på den norske kontoen min etter å ha kjøpt dem fra US PSN. Men jeg har ikke kjøpt DLC i tillegg.

bare du kjøper både spill + dlc på din us konto så virker de på norske, det går desverre ikke ann å blande spill fra en region med dlc fra en annen, men er begge kjøpt samme sted så vil det virke som normalt, kjøper selv alle spill + dlc`er på min amerikanske og spiller på min norske

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Man kjøper med US PSN kontoen, og har norsk PSN konto som man spiller med.

Jeg vet ikke om man kan spille med europeiske servere med US PSN kontoen.

 

Jeg har PS4, og der har jeg en bruker for US PSN kontoen, og en bruker for norsk PSN.

Når jeg skal kjøpe noe fra US PSN, holder jeg inne PS knappen, skifter bruker og kjøper spillet. Så skifter jeg tilbake til min vanlige bruker for å spille.

 

Om du har PS3, må du logge av din norske PSN, så logge på US PSN og kjøpe spillet. Så logger du ut igjen, og logger inn med den norske PSN. Med PS4 kan du være innlogget på begge samtidig, det er bare å skifte bruker :D

problemet med å spille via din amerikanske konto er att man trenger ps+ å da trenger man og ett gyldig kredittkort med gyldig amerikansk adresse, men får du til dette er de bare å kjøre på siden det er nermeste server som gjelder og ikke regionspesifisert server så du vil alltid spille på eu/norske servere så sant spillet er ute i norge

Lenke til kommentar

Det er bare å overføre i mellom kontoene om man ønsker å spille FUT også vel? Uansett, så sparer man vel 150 kr på denne måten + får spillet 2 dager før Europa.

vet desverre ikke hvordan fifa virker siden jeg aldri spiller slike spill, men vil nå tro spillet funker, men sier ikke dette 100% siden jeg aldri har prøvt, vet bare att nba 2k14 virker

Endret av Leffi78
Lenke til kommentar

problemet med å spille via din amerikanske konto er att man trenger ps+ å da trenger man og ett gyldig kredittkort med gyldig amerikansk adresse, men får du til dette er de bare å kjøre på siden det er nermeste server som gjelder og ikke regionspesifisert server så du vil alltid spille på eu/norske servere så sant spillet er ute i norge

 

Man kan kjøpe gavekort på Amazon.com. Jeg ville kjøpt gavekort, så betalt for 1 år PS+ abonnement ($50), men det kan jeg ikke. Da mister jeg alle spillene jeg har fått gratis på den norske kontoen min.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...