Gå til innhold

Hvordan lage en amerikansk psn konto


Leffi78

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er sikkert nevnt før, men det er visse forhåndsregler man bør tenke på før man velger us pns medlemskap.

 

Retten til å kreve tilbake eventuelle tapt data, hvis noen mot formodning slulle sjekke dette ut, tror jeg er vanskelig å kreve tilbake når man først "bryter" lisensavtalen, verdt å tenke på selv om us psn virker populært.

 

Hvis du er i Nord-Amerika, Sør-Amerika eller Sentral-Amerika, er alle spill og all programvare som blir gjort tilgjengelig for deg til bruk med PS4-systemet ditt, lisensiert – ikke solgt – til deg i henhold til lisensavtalen for programvareprodukter som du finner på http://us.playstation.com/softwarelicense.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Ja. Har prøvd med og uten.

 

Mobile Phone Verification
Please ensure that the following mobile phone number is correct and reachable.

Location: (Country not supported by our mobile phone verification system)

Mobile Phone Number: +47 9403****

 

 

Hmm.

Jeg må få den koden på mobilen og skrive den inn for å kjøpe ting, men landet mitt støtter ikke dette. Er heller ikke mulig å endre slik at jeg bor i Amerika, men da vil heller ikke mobil nummeret mitt fungere (?).

Endret av Feqzz
Lenke til kommentar

(Filtermagasin.no): Den amerikanske strømmetjenesten Hulu har ifølge TorrentFreak begynt å slå ned på brukere utenfor USA som forsøker å få tilgang på innholdet deres via VPN, altså anonymiseringstjenester som maskerer IP-addresser og gjerne får det til å se ut som ombrukeren befinner seg i et annet land.

 

http://www.dagbladet.no/2014/04/29/kultur/netflix/hulu/filter/tv-serier/33038584/

 

Kan Sony velge å gå denne veien tro, og vil en miste sine spill da?

Endret av PÃ¥inter
Lenke til kommentar

Det er godt mulig at Sony bare ignorerer dette, ettersom det tross alt er nokså få som vet om dette trikset totalt sett og faktisk ønsker å ha digitale spill. Hulu har sine egne grunner til å gjøre det, antakelig er det press fra annonsører.

 

Hvis de bestemmer seg for å gjøre noe så er jeg temmelig sikker på at de ikke gjør noe med de spillene folk allerede har kjøpt, men heller prøver å hindre at det samme skjer i fremtiden. Kanskje en IP-sjekk når man kjøper spill, eller noe lignende.

 

Men backlash-en Sony ville få ved å bare ta fra oss spillene eller nekte oss tilgang til dem er så stor at jeg nekter å tro at de er villige til å gjøre det. Men hva som vil skje med pengene vi har i lommeboken på PSn store er mer usikkert, hvis de først bestemmer seg for å gjøre noe. Jeg kommer til å prøve å ha minst mulig innpå kontoen min i alle fall.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Beste og enkleste måte å kjøpe spill fra US store

 

1. Opprett konto hos www.borderlinx.com, da får du en amerikansk adresse, logg inn via facebook og alt er klart på 1. minutt

 

2. Lag NY konto hos Amazon.com

 

3. Bestill spillet du ønsker, legger inn ditt norske visa kort, bruk adressen fra punk 1.

 

4. Vent 1-4 timer og du får en Voucher Code kode på epost

 

Spilene er også billigere på Amazon, enn direkte fra PS store

Helt enig i denne fremgangsmåten. Forsøkte både Offgamers og PCGamesupply (hvor jeg også har handlet før), men fikk nå ikke verifisert kjøpene hos Offgamers mens PCGamesupply ble automatisk kansellert.

 

1. Tror ikke lenger borderlinx fungerer (var nede hos meg igår). Gjorde det samme, bare hos www.jetcarrier.com. Der blir du videreført til en norsk utgave av siden. Lag en konto her (gratis), og du får tildelt en amerikansk adresse.

 

Dette er som du sier også den beste og billigste fremgangsmåten da både Offgamers og PCGamesupply tar dyre gebyrer for kortene.

Merk at for meg fikk jeg den digitale koden på mitt første kjøp umiddelbart, mens mitt andre kjøp som jeg gjorde rett etter tok kanskje 1,5time.

 

Linker til ulike valuta på kortene til bruk i Amerikansk PS store:

 

10$: http://www.amazon.com/10-PlayStation-Store-Gift-Card/dp/B00GAC1D2G/ref=sr_1_2?ie=UTF8&qid=1401356287&sr=8-2&keywords=PSN+50

 

50$ http://www.amazon.com/50-PlayStation-Store-Gift-Card/dp/B004RMK4P8/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1401356287&sr=8-1&keywords=PSN+50

 

75$ http://www.amazon.com/75-PlayStation-Store-Gift-Card/dp/B00K59HHHU/ref=sr_1_5?ie=UTF8&qid=1401356287&sr=8-5&keywords=PSN+50

Endret av LGLGLG
Lenke til kommentar

Beste og enkleste måte å kjøpe spill fra US store

 

1. Opprett konto hos www.borderlinx.com, da får du en amerikansk adresse, logg inn via facebook og alt er klart på 1. minutt

 

2. Lag NY konto hos Amazon.com

 

3. Bestill spillet du ønsker, legger inn ditt norske visa kort, bruk adressen fra punk 1.

 

4. Vent 1-4 timer og du får en Voucher Code kode på epost

 

Spilene er også billigere på Amazon, enn direkte fra PS store

 

Så da slipper man å fylle på "lommeboken", og kan kjøpe spillene direkte? Det virker jo fantastisk. Og du er sikker på at det ikke kreves amerikansk VISA-kort?

 

Er mye bedre hvis man kan kjøpe spillet direkte, enn hvis man må "fylle" på den digitale lommeboken hele tiden, slik jeg har gjort til nå. Ved sistnevnte metode ender man opp med sånne irriterende beløp i lommeboken som er vanskelig å få brukt, jeg har hatt 8,95 dollar ganske lenge nå.

 

Eneste ulempen er hvis man vil kjøpe indiespill, slik som Transistor. Det klarer i alle fall ikke jeg finne i digital versjon på amazon.com. Kanskje en kombinasjon av de to metodene er best.

 

EDIT: Etter å ha søkt litt viser det seg at en god del fullverdige PS4-spill ikke er tilgjengelig digitalt på PS4. Det gjelder blant annet Battlefield 4, Tomb Raider Definitive Edition, Rayman Legends. Dette er bare de jeg har sjekka. Så da må vi vel kjøpe kort og kjøpe direkte fra PS Store i de fleste tilfeller. Jaja.

Endret av Jakoozie
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Usikkert på om vi misforstår hverandre, men du kjøper Playstation-kort som fungerer på amerikansk Ps store. Kjøpte et på 50 dollar og et på 10 dollar. Fylte så på lommeboken på min amerikanske bruker på amerikansk Ps store, og kjøper så spillet der (kostet 60 dollar). Er ingen prisforskjell uansett på kortene, men ti dollar er det minste. Trengte ikke amerikansk visa kort nei, det har jeg ikke. Har kun PayPal og norsk visa, brukte sistnevnte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...