Gå til innhold

Hvordan lage en amerikansk psn konto


Leffi78

Anbefalte innlegg

Usikkert på om vi misforstår hverandre, men du kjøper Playstation-kort som fungerer på amerikansk Ps store. Kjøpte et på 50 dollar og et på 10 dollar. Fylte så på lommeboken på min amerikanske bruker på amerikansk Ps store, og kjøper så spillet der (kostet 60 dollar). Er ingen prisforskjell uansett på kortene, men ti dollar er det minste. Trengte ikke amerikansk visa kort nei, det har jeg ikke. Har kun PayPal og norsk visa, brukte sistnevnte.

 

Ja, den er jeg med på. Men jeg snakket mest om kewell79 sin metode, som gjør at du kan kjøpe digitale spillkoder direkte fra amazon.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har rett sedsberg. Men det funket med norsk VISA og amerikansk paypal-konto :) jeg prøvde det nettopp. Så det er bare å lage seg en ekstra amerikansk paypal-konto, og legge inn en random amerikansk adresse. (Jeg brukte Apple-hovedkvarteret sin adresse :p )

Genialt :) da kan jeg kutte ut mellommannen helt og bare fylle opp direkte hos Sony.

 

EDIT: Dessverre fungerte det ikke å fylle på lommeboken fra selve konsollens playstation store. Noe som er litt trist, fordi det er den beste måten å gjøre det på. (Blant annet fordi de tillater deg å fylle på akkurat det du mangler for å kjøpe et spill, og du slipper å fylle på med faste beløp som 10, 20 eller 50 dollar)

Endret av Jakoozie
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jau.

Men åssen blir det med online baserte spill? Går de da via amerikanske servere da eller?

Å siden jeg kan spille dem via hoved kontoen min, bruker jeg bare da psn plus fra hoveden da? Eller må det være psn plus på den amerikanske også?

Endret av Gintoki
Lenke til kommentar

Den du linka til er den vi chatter i nå..

 

Å jeg bare lurte på om jeg kan spille online på eu servere med et amerikansk kjøpt spill. Trenger bare ja eller nei.

alle spill funker på samme måte enten man kjøper fra usa eller andre steder i verden, konsollen er 100% sonefri og spill vil alltid fungere som om man kjøper spill her i landet, så ja du vil bruke norske evt eu servere og ikke de amerikanske....

Men spill som bare slippes i usa vil jo selfølgelig kun bruke amerikanske servere, dette skjedde med 2-4 spill hele ps3 generasjonen, så regner ikke med dette skjer ofte på ps4 :wee: (de spilla jeg vet om som kun brukte amerikanske servere på ps3 er demon souls og modnation racers)

Lenke til kommentar

Aha :p

 

Men kan jeg endre på min faste psn profil for å kunne hoppe fra eu til us, kjøpe et par spill, å så hoppe tilbake?`Elller må jeg ha en amerikansk og en eu?

Du må ha en norsk og en amerikansk PSN-profil på samme konsoll. Begge må være satt opp som "primary".

Når du slår på PS4 logger du alltid inn med din norske profil, som vanlig. De få gangene du skal kjøpe et amerikansk spill logger du inn med den amerikanske kontoen, går innom PSstore og kjøper det du skal, logger tilbake til din normale norske konto og spiller derfra når spillet er klart.

Merker ikke noen verdens ting til amerkansk konto i hverdagen

Lenke til kommentar

Er det noe vits i å logge av US kontoen? Er det for de som spiller online? Jeg spiller vanligvis bare lokalt, så da kan jeg heller ha us psn hele tiden, og ikke logge av og på når jeg kjøper noe?

 

Om man bruker US PSN, vil man gå igjennom US servere?

Jeg skjønte at spillene er sonefri, men jeg var ikke sikker på om kontoen bestemte hvilken server jeg fikk. Om PSN tror jeg bor i USA, ville det vært logisk å få USA servere.

 

Er det noen her som ikke logger seg ut av US PSN?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...