Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Uff, dropp de sorte felgene, gjør seg ikke med rød bil.

Angående eksos så er det vel bare å bestille et quad eksos for W203 på nettet og så levere delene inn til den lokale eksossjappa, så monterer de og gjør de modifikasjonene som må til for at det skal passe :-)

Lenke til kommentar

Nye A6 Avant med 313-hesters diesel i dag. De lyver. Det er ikke diesel, og den har ikke seks sylindre. Det er en kompressormatet bensinåtter med lav turtallssperre. (Jeg er i det minste overbevist om det på grunn av lyden.)

 

En av de merkeligste opplevelsene jegh ar hatt, og for første gang har jeg virkelig lyst på en dieselmaskin.

Fant ut hvorfor :p

For the strongest 3.0 TDI is the Audi A6 Avant for the first time a so-called sound-actuator that is integrated into a bypass of the exhaust system: a small speaker, the unwanted noise with an anti-noise superimposed - similar to those active headphones that allow you to can create an artificial calm of a flight chamber.
Lenke til kommentar

Klar over at de har jukset, men det er ikke så viktig. Det funker så inni granskauen bra at hvordan de har fått det til er mindre interessant.

 

Flere som driver med ting for å bedre lydopplevelsen. Mener Peugeot RCZ har noe greier med den største motoren, og siste MX-5 har eksosen lagt opp mot torpedoveggen hvis jeg ikke husker feil.

Lenke til kommentar

Jeg tror lyspæren som er bak klimaanlegget på min Mercedes C220 har gått. Vet noen om det er enkelt å fikse, eller noe jeg burde få gjort på et verksted siden jeg er ikke den store mekanikkeren av meg? Evnt. hvor mye det vil koste?

 

Den vribryteren? Sikkert bare å nappe ut så sitter det en bitte liten 1,2 eller 2w pære baki der...

Det var i hvertfall slik på de litt eldre Mercedesene opp til litt over år 2000.

Endret av CFM
Lenke til kommentar

Jeg tror lyspæren som er bak klimaanlegget på min Mercedes C220 har gått. Vet noen om det er enkelt å fikse, eller noe jeg burde få gjort på et verksted siden jeg er ikke den store mekanikkeren av meg? Evnt. hvor mye det vil koste?

 

Den vribryteren? Sikkert bare å nappe ut så sitter det en bitte liten 1,2 eller 2w pære baki der...

Det var i hvertfall slik på de litt eldre Mercedesene opp til litt over år 2000.

Så vidt jeg vet er det ingen vribryter her? Legger med et bilde slik at du ser hvordan det ser ut.

post-39493-0-81651700-1317394863_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Klar over at de har jukset, men det er ikke så viktig. Det funker så inni granskauen bra at hvordan de har fått det til er mindre interessant.

 

Flere som driver med ting for å bedre lydopplevelsen. Mener Peugeot RCZ har noe greier med den største motoren, og siste MX-5 har eksosen lagt opp mot torpedoveggen hvis jeg ikke husker feil.

 

For en gangs skyld har jeg lest om noe i Audiverdenen før jeg har fått prøve det selv. Nå som jeg har prøvd nye dieselen i A6 må jeg bare si at Ingolstadt har gjort det igjen.

Rent lydmessig fikk jeg samme fornemmelsen som da jeg prøvde A5 da den ble lansert med 3 litersdieselen samtidig med S5 for noen år siden, og senest da jeg prøvde 4,2 TDi i Q7. Trodde ikke lyden kunne bli råere enn v12'ern heller, men jeg synes dette var bedre.

Hadde aldri gjetta på at dette var en diesel hvis jeg hørte den bare sånn i forbifarten...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Ekstra slitasje av 30hk? ;P

 

Alt tatt i betraktning kommer slitasje uansett ann på hvordan kjørestilen din er.

Chip tuning firmaene reklamerer jo som regel med at chipen gjør motoren snillere ved normal kjøring i tillegg til minsket drivstoff forbruk.

Det er vel snakk om hva bilen er dimensjonert fort, i form av understell, motorfester, bremser osv.

Det er jo også snakk om nesten 100nm mer en orginalt.

 

Hva chipfirmane sier er vel ganske irrelevant, de skal selge et produkt.

Det blir som Fjordland som reklamerer for at maten er så god som hjemmelaget, mens 90% av befolkningen tenker tvert om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...