Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Aldri hørt om noen som tilbyr sånt

Men dashcam kan uansett være gull verdt da det kan bevise at du ikke var skyld i at du f.eks kjørte inn i biilen foran deg, og dermed ikke miste bonus

Så teit, hadde ikke gjort noe å spare litt penger.

Joda, dashcam skal jeg ha uansett

 

 

er ett par selskaper som tilbyr billigere forsikring ved at du har OBD enhet

Sånn som kartlegger kjøringa?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når det kommer til forsikring så er det bare å shoppe hos flest mulig, en gang i året. Jeg har halvert mine forsikringskostnader gjennom forhandlinger og årlig bonus.

 

Jeg er skeptisk til å ha en overvåkningsdings i bilen min, uansett om de lover at det er privat. Jeg tror uansett at jeg hadde slått dårlig ut. Hihi.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når vi er inne på forsikring. Tar dere i betraktning hvordan forsikringsselskapet oppfører seg iht utbetaling og hjelp den dagen man faktisk trenger de?

 

Jeg har som de fleste andre byttet litt rundt. Men har nå hatt IF noen å selv om de er bittelitt dyrere. Årsaken er at jeg selv og folk rundt meg har positive erfaringer med IF og utbetalinger.

 

Min mor sin bil (verdt ca 200.000 på tidspunktet) ble totalskadet i brann da garasjen den sto i begynte å brenne pga en el-bil. Hun måtte krangle med sparebank 1 forsikring i månedsvis for å få det hun hadde krav på i henhold til avtalen sin.

Slike ting skal man slippe.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor alle andre enn frende skal ha helt latterlige summer for en 2008 E-klasse, de eneste som kom i nærheten av frende var jo da Rema, men de var bare litt billigere om man regner med å få 15% rabatt...

 

 

Når det kommer til forsikring så er det bare å shoppe hos flest mulig, en gang i året. Jeg har halvert mine forsikringskostnader gjennom forhandlinger og årlig bonus.

 

Jeg er skeptisk til å ha en overvåkningsdings i bilen min, uansett om de lover at det er privat. Jeg tror uansett at jeg hadde slått dårlig ut. Hihi.

Har Android head unit i bilen (kinavare) så det løpet er nok kjørt :p

Lenke til kommentar

Jeg har AMGen forsikret i if selv om det er ett av kun to selskaper der jeg har blitt utsatt for forsøk på svindel. (Takstmannen hevdet at bilen var i en helt annen tilstand enn den faktisk var i før ulykken, blant annet ble det påstått at eksosanlegget var opprustet. Jeg byttet eksosanlegget ca 4,5 timer før ulykken.)

Lenke til kommentar

Sjekka med Tide Marius? Jeg sparte sykt mye etter å ha snakket med dem, hadde 75% osv.

 

Edit, jeg gikk noen harde runder med gjensidige. Han påsto han ga god pris for bilen min. Det var lavere enn hva den laveste nogenlunde like bilen lå ute til på finn. Bare min hadde 22k mer i orginale felger, større ettermontert anlegg, større motor og var nylakkert.

 

Hold øye med dem tror jeg er generelt tips, er nok mye cowboys der ute fortsatt...

Endret av SKAÐI
Lenke til kommentar

Sjekka med Tide Marius? Jeg sparte sykt mye etter å ha snakket med dem, hadde 75% osv.

 

Edit, jeg gikk noen harde runder med gjensidige. Han påsto han ga god pris for bilen min. Det var lavere enn hva den laveste nogenlunde like bilen lå ute til på finn. Bare min hadde 22k mer i orginale felger, større ettermontert anlegg, større motor og var nylakkert.

 

Hold øye med dem tror jeg er generelt tips, er nok mye cowboys der ute fortsatt...

Hmm, slang inn tlf nr på nettsiden deres nå, virker vel generelt som at man kan få langt bedre priser enn nettsidene viser sånn generelt, det er kanskje derfor mange virker som om de er sykt dyre, tenkte jeg skulle ta en runde snart, men nå har jeg faktisk betalt hos frende ut november, så får vi se :)

 

EDIT; Forøvrig latterlig at Frende ikke har efaktura i 2018...

Endret av MariusJS
Lenke til kommentar

Jeg har AMGen forsikret i if selv om det er ett av kun to selskaper der jeg har blitt utsatt for forsøk på svindel. (Takstmannen hevdet at bilen var i en helt annen tilstand enn den faktisk var i før ulykken, blant annet ble det påstått at eksosanlegget var opprustet. Jeg byttet eksosanlegget ca 4,5 timer før ulykken.)

 

If har prøvd å kapre meg to ganger, og de har aldri vært i nærheten av det jeg får hos Storebrand.

Lenke til kommentar

Er det noen som faktisk har sånn "Kjør Smart" adapter i OBD pluggen? Får vel opp til 15% rabatt? Står jo også data er ikke tilgjengelig ved skadeoppgjør og aldri brukes der, og man kan ikke tracke bilen live osv, samt prisen kan ikke økes på bakgrunn av score? Bare det å ha adapter minsker årspris med en drøy tusenlapp.

 

Kan evt myndigheter kreve å se slike data og logger evt live tracking med papirer fra domstolen?

Lenke til kommentar

Er det noen som faktisk har sånn "Kjør Smart" adapter i OBD pluggen? Får vel opp til 15% rabatt? Står jo også data er ikke tilgjengelig ved skadeoppgjør og aldri brukes der, og man kan ikke tracke bilen live osv, samt prisen kan ikke økes på bakgrunn av score? Bare det å ha adapter minsker årspris med en drøy tusenlapp.

 

Kan evt myndigheter kreve å se slike data og logger evt live tracking med papirer fra domstolen?

Den logger nok mindre enn det telefonen din gjør, sånn utover faktisk rpm osv fra motor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...