Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-2spvYRBZtB

Har foreløpig en BMW E87 118D som bruksbil som jeg har tatt som delbetaling i en annen bil jeg solgte. Bruker den mens jeg er på leting etter ny bil, men ikke helt sikker på hva det endelige valget blir enda. BMW E60 LCI, F10 og F30 er blant kandidatene. Også henter jeg meg etter planen en E21 jeg skal ha som sommerbil i løpet av et par dager. 

Lenke til kommentar

Kjører en Volvo S80 T6 2000-modell, den runder straks 330k km.

 

Du kjører en Octavia, JackNapier?

 

Regner med du har bytta girkasse minst en gang? :p

 

Har følgende:

- 01 Volvo v70 Bruksbil per nå, den blir nok solgt etterhvert. Kjøpt som midlertidig bruksbil mens jeg er under kreftbehandling.

- 00 Hyundai Galloper Ment som "hengerbil", men begynte å ryke no fryktelig av den + bli borte vann så må nok bytte topp ihvertfall... Mulig hele blir spiker.

- 98 Volvo 945 Bruksbil fram til nå, blir enten solgt i deler og hugget, eller fikse det småtteriet som er. Er bare så dårlig kosmetisk, er ellers den beste bilen jeg har hatt noengang uten tvil!

- 89 Volvo 740 Førstebil, står å venter på å bli veteran.

- 77 Volvo 244 Nylakkert i org farge. Fått ledningsnett, understell, interiør osv fra 90 mod 240 og turbomotor fra 940. Rundt 90% ferdig

- 79 Volvo 245 LH 2.4 nett og B230F motor i dag. Planen var egentlig å hive inn turbomotor og ha en billig "trackday car"

 

Huff må selge unna noe etterhvert, det er helt sikkert!

Samtidig syntes jeg det er veldig gøy å pludre med biler som andre har "gitt opp" og gi de nytt liv. Dumt biler tar så mye plass, hehe :p

Endret av daruu
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-2spvYRBZtB

Nice, elsker å se folk som skiller seg ut med freshe farger! Er så forbanna kjedelig med bare sølv og svart.. (no offence, Gavekort)

Lenke til kommentar

Regner med du har bytta girkasse minst en gang? :p

 

Hehe, har hatt klump i halsen et par ganger når jeg har dratt på, men kassa har klart seg til nå! Flushet den rett etter at jeg kjøpte bilen. Forsto på de forrige eierene at den ikke var skiftet av de heller.

 

Litt av et påfunn fra Volvo å ha tverrstilt R6, kan skjønne at det ikke blir plass til kraftig kasse da...

 

God bedring, forresten!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Sprek farge!

Nice, elsker å se folk som skiller seg ut med freshe farger! Er så forbanna kjedelig med bare sølv og svart.. (no offence, Gavekort)

Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler!

 

Funfact: I perioden etter jeg foliert Golfen grønn dukket det og opp en e39 stasjonsvogn i en grønnfarge. Den kledde ikke fargen i det hele tatt.

 

Den ble solgt til fordel for Toyotaen

Ah. Regner med du ikke angrer på det. Ihvertfall ikke hele tiden. :D Flott bil, siklet selv på en slik en for noen år tilbake.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Hva ga du for foliering om jeg får spørre? Hadde en litt ringerunde her i distriktet, men svarene jeg fikk var omtrent "siden du spør så har du ikke råd" .

Lenke til kommentar

Funfact: I perioden etter jeg foliert Golfen grønn dukket det og opp en e39 stasjonsvogn i en grønnfarge. Den kledde ikke fargen i det hele tatt.

 

Det er grusomt. Samme med plastidip der de bare ser rullemalt ut.

 

Du får også kule farger til E39 slik som Imola Red og Le Mans Blue, men neonfarger bør være forbeholdt enkelte modeller, inklusive Golf.

Lenke til kommentar

Har en 1992 Subaru Legacy Turbo som nok har rundt 230hk og AWD, og veier rundt 1500kg, 370 000km. Til daily driver har jeg en 2007 Audi A6 Allroad med 3.0TDI 233hk/450nm, 2200kg og Quattro. Ikke mest hester i forhold til motor, men stille og deilig tur og girer så vidt. 185000km

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...