Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

 

Da har jeg vært hos Audi en tur, og til info er hele taket omlakkert - det viste 270µ kontra 110µ på andre paneler. Reklamasjon sendt til bruktbilforhandleren jeg kjøpte bilen av, så får vi se hvordan det barker i vei.

 

 

 

Ble det bare klarlakk som ble sprøytet på eller basefarge også?
Ingenting er lakket ennå, det var kanskje lett å misforstå - det jeg mente var at vi oppdaget at taket har blitt omlakkert for 3-4 år siden. For å fikse det må det slipes ned og legges ny både farge og klarlakk.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Altså, jeg føler meg i hvert fall mye bedre i en ny 520 enn en ny Passat. Jeg vet ikke hvorfor, men alt er bare "riktig". Men politiet har regler de skal følge ved innkjøp...

 

Jeg ser forresten mye fine biler hver dag, men det er én bil jeg ser i blandt som jeg bare får skikkelig lyst på hver gang. Nemlig en hvit E92 M3! Den er så evig sexy i virkeligheten. :dribble:

 

Altså, jeg føler meg i hvert fall mye bedre i en ny 520 enn en ny Passat. Jeg vet ikke hvorfor, men alt er bare "riktig".

Den følelsen kalles "smak", og det er helt lov for deg å handle bil etter hjertet - men ikke for det offentlige.

 

Vennligst ta med hele teksten :)

Det var bevisst at jeg siterte som jeg gjorde, jeg skulle ikke argumentere mot deg, bare svare på det med at noe føles riktig uten at man kan konkretisere det - deretter la jeg til at jeg mener politiet ikke kan hildes av slikt, som var det samme som du allerede mente ja :)
Lenke til kommentar
 
Det var bevisst at jeg siterte som jeg gjorde, jeg skulle ikke argumentere mot deg, bare svare på det med at noe føles riktig uten at man kan konkretisere det - deretter la jeg til at jeg mener politiet ikke kan hildes av slikt, som var det samme som du allerede mente ja :)

 

 

Du er tilgitt  :D

 

 

 

 

http://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/elbil/tesla-eiere-er-tilkjent-erstatning/a/23726722/

Jeg vet ikke helt hva jeg tenker om den saken her...

Lenke til kommentar
Aktiver bremsen under prøving på bremseprøver og/eller prøving av kjøretøyet i en bestemt helning.

 

 a) Parkeringsbremsen holder ikke kjøretøyet i ro i foreskrevet

helning.

 

b) Forskjell i bremsekraft > 50 % av høyeste verdi

 

 c) Parkeringsbrems ligger på

 

Kravet til parkeringsbremseanleggets virkning er at det skal holde kjøretøyet i ro i en bestemt helning. For kjøretøy registrert før 1.10.92, er helningen 16% (tilsvarende en vinkel på 9,1º og en bremsevirkning z = 0,158). For kjøretøy registrert etter 1.10.92, er helningen 18% (tilsvarende en vinkel på 10,2º og en bremsevirkning z = 0,177). Biler registrert etter denne datoen skal også kunne  holde bil og tilhenger lastet til tillatt vogntogvekt for bilen i ro i en helning på 12% (tilsvarende en vinkel på 6,8º). (Dette betyr eksempelvis en bremsekraft på ca 58440 N for tillatt vogntogvekt 50 tonn.)

Godskjøretøyer bør om mulig prøves med last

Lenke til kommentar

Er ikke så avansert å justere. Jekk opp så begge bakhjula er i lufta, ta av hjula og bruk en flattrekker til å skru på tannhjulet du justerer med. Juster så det akkurat ikke tar i når brekket er nede på hvert hjul. Da bør det holde greit ved 3-4 klikk.

Lenke til kommentar

Da håper jeg du gjorde det på den riktige måten? Dvs først slakke av vaieren inne i bilen, så justere ute ved hjula for så å ta opp slakken inne i bilen igjen.

 

Å kun justere inni bilen gir følelsen av godt håndbrekk uten at det nødvendigvis er tilfelle...

 

Har fått inn endel irriterte kunder som mener de har fått dårligere håndbrekk etter reperasjon da håndbrekket nå kan dras 5-6 hakk opp mot tidligere 2-3. At håndbrekket faktisk holder bilen i en bakke i motsetning til før har vist ikke så mye å si...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...