Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

blir en bil EU godkjent utenfortidsperioden den skulle vært EU godkjent blir den som regel kalt inn til EU igjen innenfor tidsperioden den skulle ha vært.

 

Hadde en bil jeg fikk godkjent på sommeren ett år, men måtte vise den året etterpå sia den ikke var vist innenfor de månendene den skulle ha blitt vist.

Lenke til kommentar

Orker ikke opprette en helt egen tråd for dette. Ene nærlyset mitt er gåent og det andre driver å blinker, så er vell ikke lenge før det slukner. Skal kjøre ganske langt nå om en stund og skal hjemover igjen i 9-10 tiden, det begynner ikke å mørkne men siden her er dårlig vær blir det litt mørkere ute. Kjører med park og grøft slik at jeg slipper at det ene lyset blinker, men er det egentlig lov? :p Vet det er lov på dagtid men hvordan er det på kveldstid? Og kan jeg få bot for det? Har allerede fått bot pga feil lys (men har byttet til vanlige pærer nå så klart), fartsbot osv og er ikke mange prikker igjen før førerkortet ryker, så vil være forsiktig. Kjørte med park og grøft i går i 7-8 tiden og møtte faktisk to politibiler da men ingen av dem blinket på meg. Har også kjørt forbi laserkontroller på kveldene uten å ha blitt huka inn, men det har ikke vært mørkt bare skumring. 

Og ja skal få fiksa nærlysene fortest mulig, har nye pærer på vei i posten.

Lenke til kommentar

 

jaja, da var dashcam kjøpt inn. Må nå bare vente på strømopplegget til det. Legge opp strøm fra batteri blir knall.

Vurdert sikringstjuv? Brukte dette for tenningsstrøm til en DAB-adapter, fungerer ypperlig :)

 

 

Ja, har kommet frem til at jeg gjør det ;) . Har brukt en tom sikringsslot på en annen ting på bilen, men blir det nå på kameraet. Får "power magic pro" i morgen så da kobler jeg alt det opp da.

Lenke til kommentar

Altså, jeg føler meg i hvert fall mye bedre i en ny 520 enn en ny Passat. Jeg vet ikke hvorfor, men alt er bare "riktig". Men politiet har regler de skal følge ved innkjøp...

 

Jeg ser forresten mye fine biler hver dag, men det er én bil jeg ser i blandt som jeg bare får skikkelig lyst på hver gang. Nemlig en hvit E92 M3! Den er så evig sexy i virkeligheten. :dribble:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Ang. politibil så er faktisk argumenteringen til hvorfor valget falt på BMW helt på tryne.

Minner om Jeff Jefferies om å eie et våpen (første 20 sekundene):

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...