Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Skrevet
Complexity skrev (1 time siden):

Løsning om man bor rett ved en forhandler ja? 

Akkurat nå befinner jeg meg 40 minutters kjøretur unna nærmeste Toyotaforhandler som er litt flaks egentlig. Audi må jeg kjøre halvannen time for å nå til og de jeg kjenner med det må sette av en hel arbeidsdag når de må inn med bilen sin..

Bil på service=fridag. Må faktisk bruke feriedager på slikt.  Ikke alle bor i nærheten av forhandler..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var en av årsakene til at jeg flyttet service fra merkeverksted til lokalt for å slippe å ta en fridag på å få bilen på service. 

Skrevet
7 minutes ago, oOF said:

Det var en av årsakene til at jeg flyttet service fra merkeverksted til lokalt for å slippe å ta en fridag på å få bilen på service. 

Men spørs om de kan installere offisielle oppdateringer på en Toyota. Spesielt om det er snakk om recall oppdateringer.. 

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
Complexity skrev (3 timer siden):

Løsning om man bor rett ved en forhandler ja? 

Akkurat nå befinner jeg meg 40 minutters kjøretur unna nærmeste Toyotaforhandler som er litt flaks egentlig. Audi må jeg kjøre halvannen time for å nå til og de jeg kjenner med det må sette av en hel arbeidsdag når de må inn med bilen sin..

Har du noen gang hørt med forhandler om hva de kan gjøre for at du skal slippe å miste disse arbeidstimene? 

Jeg har selv vært i lignende situasjon som deg, og der har forhandler selv stilt med demobil eller leiebil (liten billig sak sådan) som har stått klar så jeg kan levere og hente bil før/etter åpningstid, inkludert i helger, om jeg ikke kunne ta meg fri fra jobb. Null ekstrakostnader for meg.

Og stå opp 1.5-2 time tidligere en gang i blant bør jo ikke være stress, om det er dette som trengs.

Skrevet (endret)
1 hour ago, Hansien said:

Har du noen gang hørt med forhandler om hva de kan gjøre for at du skal slippe å miste disse arbeidstimene? 

Jeg har selv vært i lignende situasjon som deg, og der har forhandler selv stilt med demobil eller leiebil (liten billig sak sådan) som har stått klar så jeg kan levere og hente bil før/etter åpningstid, inkludert i helger, om jeg ikke kunne ta meg fri fra jobb. Null ekstrakostnader for meg.

Og stå opp 1.5-2 time tidligere en gang i blant bør jo ikke være stress, om det er dette som trengs.

Har Tesla så de kommer hjem til meg eller på arbeidsplassen om noe smått må fikses, Men de har og OTA så en endring i software installeres bare uten å måtte levere den inn..

Som var litt av poenget her. At det er rart at Toyota ikke kan fikse dette med en OTA mens bilen står hjemme men istedenfor må noen ta en fri dag fra jobb for å levere den på verksted..

Endret av Complexity
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Hanhijnn skrev (40 minutter siden):

Gammel metode. Har vært brukt helt siden 90-tallet. Mye bedre med biler som låser seg selv automatisk, uten å måtte få noe signal.

Nja, er det nå det? Jeg tenkte litt på at de snakker om "sekunder" her. Det er nok bra på biler som brukes nye CCC standard med UWB teknologi, men min bil er avhengig av bluetooth så det er null problem for tyver å åpne døra før den låser seg.

Skrevet

Usikker om jeg kan få lov å ta denne her:

Men hva mener folket om MG (Tidligere UK merke,som nå er Kinesisk) Gode priser,og god rekkevidde,mye ekstrautstyr til rundt 200k. Er det mye trøbbel med disse? Noen som har erfaringer?

Ser på MG ZS EV fra 22 og nyere.

Skrevet
11 minutes ago, onkel_jon said:

Ser ikke vitsen med å kjøpe en brukt zs for 200 når man får ny Honda e-ny for 260 evt c3 aircross.

Deg om det. Primært tenker jeg på rekkevidde som er halvvert på Honda E. Designmessig er også Hondaen FÆL. Selvsagt min smak. Honda er et godt merke. Ikke noe å tvile på der. Men synes ikke sammenligningen er så god (i mitt tilfelle i hvertfall) C3en ser i hvertfall noenlunde OK ut. Men også der er rekkevidden lavere. 

Har også prøvekjørt en ZS. Synes den var meget god å kjøre. Skjermen kunne vært større,men var i hvertfall respnsiv. Spekket med ekstrautstyr,og inkludert sommer-vinter hjul for under 200k. For mitt vedkommende er jeg egentlig bare ute etter hva svakhetene er. Har forsøkt å søke litt,men finner egentlig ikke mye. Så tyder vel på at det er en ganske god bil da mtp pris og utstyr. Rekkevidden som er veldig viktig for meg,er også noe av det beste man kan få til den prisen. (Dette er snakk om en Luxury Longrange)

Skrevet

ZS er vel en helt ok bil. Hørt de har dyre servicer og kan være vanskelig å skaffe deler andre plasser. Rustbeskyttelse er trolig ikke så bra. Hvis du så på Honda E har du nok sett på feil bil. Den noen nevnte var Honda e-Ny1, som er en helt annen bil. Strengt talt er det ikke en Honda en gang men en kinesisk bil som Honda selger i europeisk marked under sitt navn. 

• Liker 1
Skrevet
2 minutes ago, kremt said:

ZS er vel en helt ok bil. Hørt de har dyre servicer og kan være vanskelig å skaffe deler andre plasser. Rustbeskyttelse er trolig ikke så bra. Hvis du så på Honda E har du nok sett på feil bil. Den noen nevnte var Honda e-Ny1, som er en helt annen bil. Strengt talt er det ikke en Honda en gang men en kinesisk bil som Honda selger i europeisk marked under sitt navn. 

Ja,var det jeg fant også. Spesielt det med at deler tok veldig lang tid å skaffe. Burde kanskje sjekke ut denne Hondaen. Takk for tips. Selv om det ikke er "ekte" Honda.

Skrevet
BamseMums80 skrev (11 timer siden):

Har også prøvekjørt en ZS. Synes den var meget god å kjøre. Skjermen kunne vært større,men var i hvertfall respnsiv. Spekket med ekstrautstyr,og inkludert sommer-vinter hjul for under 200k. For mitt vedkommende er jeg egentlig bare ute etter hva svakhetene er. Har forsøkt å søke litt,men finner egentlig ikke mye. Så tyder vel på at det er en ganske god bil da mtp pris og utstyr. Rekkevidden som er veldig viktig for meg,er også noe av det beste man kan få til den prisen. (Dette er snakk om en Luxury Longrange)

Jeg hadde heller spurt i Elbil-tråden... 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...