Gå til innhold

Førsteinntrykk: Xbox One


Anbefalte innlegg

@K2D:

Førsteintrykket til Gamer for PS4 står det om her:

http://www.gamer.no/artikler/forsteinntrykk-playstation-4/154171

 

Utifra artiklene så høres det ut som om PS4 vil lage noe mer lyd. Satse mer på spill(, men streaming-muligheter vil være til stede). Og ha muligheter som å bruke PS Vita og PS Eye. PS4 kommer til å ha litt bedre maskinvare, men så langt har det ikke sett ut til å være veldig store forskjellen på multiplattformspill.

 

Jeg synes det er bra at Sony lager en mer ren spill-konsoll da jeg ikke bryr meg så mye om PS Eye, Kinect, Wiimote, osv. Jeg har også PS Vita, men ikke Windows 8 eller Windows Phone, så PS4 vil for meg virke mer attraktivt.

 

En diamant er ikke stort annet en en verdiløs stein som er pen å se på for meg. Akkurat nå storkoser jeg meg med Wii U, og ser for meg at jeg kommer til å kjøpe en eller annen av de tre kommende konsollene før eller siden :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Leste du hva anmeldelsen skrev? At det er tydelig hørbart, da er det et problem. At du ikke hører det betyr ikke at lyden ikke eksisterer, det kan like gjerne bety at du ikke har ett særlig observant forhold til slikt. Eller i beste fall at bare noen bråler, som like fullt er ett problem. Argumentet om at man ikke hører det når det er bråk i spill er dårlig, fordi spill og film også ofte har stille partier.

 

AtW

 

Enig i mye av det du sier, men ettersom nesten ingen andre anmeldelser nevner noe som helst rundt støy under standby så er det vell grunn til mistanke om at det er noe muffens med Gamer.no sin konsoll / strømforsyning når de finner dette som et reelt problem? Hvis det var en gjenganger så vil jeg vell tro de fleste andre også hadde reist et øyenbryn rundt denne problematikken?

 

Det er selvsagt en mulighet for at jeg ikke merker støyen av diverse årsaker, men jeg velger nå heller å tro at det er noe muffens med maskinvaren i testen her når jeg som brorparten av de fleste andre opplever den som musestille under bruk og i standby. Må dog innrømme at det kommer litt statisk støy fra strømforsyningen når jeg legger øre nedpå på den, men det er jo ikke spesielt relevant da det blir jo mer å fremprovosere støy og er jo ikke et spesielt relevant eller en reell problemstilling. Når klossen ligger bak stereobenken, Kinect v2.0 er plassert oppå TV-en og Xbox One står pent og pyntelig i stereobenken så kan jeg ikke påstå at jeg merker noe støy selv med eller uten lyd på anlegget, eneste er at jeg kan høre vifta om jeg skrur av lyden i spillet og går bort til TV-benken under last og det er det.

 

Når sant skal sies så har jeg vell mer statisk / elektronisk støy fra selve TV-en en jeg opplever fra Xbox One.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Enig i mye av det du sier, men ettersom nesten ingen andre anmeldelser nevner noe som helst rundt støy under standby så er det vell grunn til mistanke om at det er noe muffens med Gamer.no sin konsoll / strømforsyning når de finner dette som et reelt problem? Hvis det var en gjenganger så vil jeg vell tro de fleste andre også hadde reist et øyenbryn rundt denne problematikken?

 

Det er selvsagt en mulighet for at jeg ikke merker støyen av diverse årsaker, men jeg velger nå heller å tro at det er noe muffens med maskinvaren i testen her når jeg som brorparten av de fleste andre opplever den som musestille under bruk og i standby. Må dog innrømme at det kommer litt statisk støy fra strømforsyningen når jeg legger øre nedpå på den, men det er jo ikke spesielt relevant da det blir jo mer å fremprovosere støy og er jo ikke et spesielt relevant eller en reell problemstilling. Når klossen ligger bak stereobenken, Kinect v2.0 er plassert oppå TV-en og Xbox One står pent og pyntelig i stereobenken så kan jeg ikke påstå at jeg merker noe støy selv med eller uten lyd på anlegget, eneste er at jeg kan høre vifta om jeg skrur av lyden i spillet og går bort til TV-benken under last og det er det.

 

Når sant skal sies så har jeg vell mer statisk / elektronisk støy fra selve TV-en en jeg opplever fra Xbox One.

 

Hva anmeldelser nevner er ikke alltid noe godt mål, x360 hadde uakseptabelt høyt støynivå slik jeg ser det, det ble ikek trekt spesielt for dette. Mange har ikke ett veldig sterkt forhold til slikt.

 

Ellers burde du se om det er noe galt med TVen din om du har mer støy fra den.

 

AtW

Lenke til kommentar

About the Xbox One power supply

 

Første eksterne straumforsyning eg har sett med viftekjøling.

 

Power supply placement, temperature, and noise

To provide sufficient cooling, the Xbox One external power supply uses a built-in fan to blow air through the PSU.

Notes

  • The PSU fan automatically starts when you press the power button to start your console.
  • Typically, the fan makes a "whirring" noise.
  • When your console is in energy-saving mode, or when it’s disconnected from the PSU, the fan doesn’t operate.
  • If your console is in Instant-On power mode, the PSU is still on and the fan will spin.
  • The speed of the fan increases or decreases when the temperature of the PSU changes. If the fan speed changes, the whirring noise that the fan produces increases or decreases.
Lenke til kommentar

Vil Xbox One sin tv-funksjonalitet vera fullt kompatibel med TV-boksene frå Altibox, Get eller Canal Digital gjennom HDMI-inn?

Hva slags TV-funksjon er det du snakker om egentlig? Hvis du tenker på det å kjøre inn bildet samtidig som man spiller, så ja. Det vil alt av bilder du kjører inn i HDMI-en være. Hva slags TV har du?

Lenke til kommentar

Dette er via Xbox One da, du kan jo alltids styre TV-boksen din som vanlig ved hjelp av standard eller universalfjernkontroll osv men Xbox One kan ikke bruke sin innebygde EPG eller styre noe som helst som har med opptak og andre ting å gjøre før det blir lagt inn støtte for norske tilbydere.

Lenke til kommentar

Dette er via Xbox One da, du kan jo alltids styre TV-boksen din som vanlig ved hjelp av standard eller universalfjernkontroll osv men Xbox One kan ikke bruke sin innebygde EPG eller styre noe som helst som har med opptak og andre ting å gjøre før det blir lagt inn støtte for norske tilbydere.

Okey. Hvis det en gang kommer, vil man da kunne ta opp rett på XBONE-harddisken eller blir det bare å styre PVR-funksjonen til den boksen man allerede har?

Lenke til kommentar

Morsomt at enkelte ser ut til å synse at å koble andre ting gjennom xbox one er det morsomste med hele monsterboksen til 5000 kr eller hva den koster. For de har tydeligvis bare én hdmi-inngang på tven sin. Har du 2 eller flere andre kilder med hdmi, så er det jo ikke noe problem. Du kan bare bytte på hvilken som er koblet gjennom xbox one. Kjempelurt. Og de gleder seg veldig til å kunne bytte tv-kanal med kauking og sprelling istedenfor med fjernkontroll. En gang til neste år. Eller året etter. Kanskje. Dette blir spennende dere. Hannah Montana blir mye gøyere når det har vært innom xbox one, og man kan skru opp lyden med et sprell.

Lenke til kommentar

Morsomt at enkelte ser ut til å synse at å koble andre ting gjennom xbox one er det morsomste med hele monsterboksen til 5000 kr eller hva den koster. For de har tydeligvis bare én hdmi-inngang på tven sin. Har du 2 eller flere andre kilder med hdmi, så er det jo ikke noe problem. Du kan bare bytte på hvilken som er koblet gjennom xbox one. Kjempelurt. Og de gleder seg veldig til å kunne bytte tv-kanal med kauking og sprelling istedenfor med fjernkontroll. En gang til neste år. Eller året etter. Kanskje. Dette blir spennende dere. Hannah Montana blir mye gøyere når det har vært innom xbox one, og man kan skru opp lyden med et sprell.

 

Er vel ikke så rart mange synes dette er morsomt og spennende? Det å sømløst gå fra å se på tv til å gå rett inn i et spill som står på pause å venter på deg ved kun å si navnet på spillet er en jævla kul opplevelse.

Lenke til kommentar

Helt enkle ting som å faktisk slå på maskina og TV`en med en kommando, når man kommer hjem. For og så bruke videre kommandoer for å komme seg inn på Store og laste ned Dead Rising 3 DLC, før man da til slutt starter spillet, uten å i det hele tatt ha slått på kontrollen, føles litt sci-fi ut altså :p

Lenke til kommentar

 

Er vel ikke så rart mange synes dette er morsomt og spennende? Det å sømløst gå fra å se på tv til å gå rett inn i et spill som står på pause å venter på deg ved kun å si navnet på spillet er en jævla kul opplevelse.

 

Det er litt artig, men du blir fort lei er min erfaring, hadde stemmestyring på PCen en periode.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...