Gå til innhold

TV-spill har ingen negativ påvirkning på barn


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

hvis man dropper skole eller andre ting på grunn av spilling er det dumt, men ellers er det nesten ikke noe mere negativ virkning enn det det er å sitte på rompa gjøre andre ting.

Lenke til kommentar

Utifra den kommentaren regner jeg med at du er i 30-40 åra og har barn selv som spiller TV-spill. Altså den generasjon som mener at spilling er skadelig.

 

Jeg er 15 år gammel og spiller selv. Det er rett og slett helt idiotisk å si at spilling ikke har noen negativ virkning på barn. Det finnes flust med åpenbare ting. Mindre aktivitet, for eksempel.

 

Jeg er tilhenger av at barn skal få spille så mye de vil. Det har jeg alltid fått lov til, og som 15-åring begynner jeg å kjenne at jeg har fått nok. Sitter som regel og skriver på nettfora når jeg er på PCen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå gikk jeg ikke denne studien i sømmene men dette er rimelig sikkert:

 

All den tid som blir brukt på spilling er tid som kunne blitt brukt på andre ting som kunne vært mye mer gunstig for barnets utvikling. I moderate doser så vil det ha lite å si, men når det er snakk om mye spilling så er det klart at barnet går glipp av mye viktig. Altså taper det utviklingsmessig i forhold til de andre jevnaldrene som ikke spiller så mye. Man lærer mye av spilling, men det er ikke så mye av det som er nyttig i det virkelige liv. (Ja, jeg er klar man kan få bedre romforståelse og reaksjonsevne.)

Endret av Golgatha Kredittvurdering
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Helt enig, jeg har spilt spill siden jeg var 2 år og det har ikke hatt noe negativ påvirkning på meg, det kan faktisk være bra å spille spill fordi du holde hjernen din aktiv i trim

Lenke til kommentar

Nå gikk jeg ikke denne studien i sømmene men dette er rimelig sikkert:

 

All den tid som blir brukt på spilling er tid som kunne blitt brukt på andre ting som kunne vært mye mer gunstig for barnets utvikling. I moderate doser så vil det ha lite å si, men når det er snakk om mye spilling så er det klart at barnet går glipp av mye viktig. Altså taper det utviklingsmessig i forhold til de andre jevnaldrene som ikke spiller så mye. Man lærer mye av spilling, men det er ikke så mye av det som er nyttig i det virkelige liv. (Ja, jeg er klar man kan få bedre romforståelse og reaksjonsevne.)

 

Så spille fotball vil hjelpe et barn mye mer i utviklingen altså.... Spilling istedenfor andre fritidsaktiviteter er på ingen måte skadelig! Du får ikke like mye fysisk aktivitet som de andre? Så lenge du holder deg i ok form så har det jo ingenting å si. Skal alle være super atletiske som idrettsproffer...?

 

Folk sier at spilling ikke er sosialt.... Det er veeeeldig feil. Hvis du bare spiller f. eks Skyrim hele tiden alene på rommet ditt, ja da er det ganske usosialt. Hvis du derimot spiller et multiplayer spill er du ii høyeste grad sosial. Spiller du et MMo kan du møte massevis av folk og få mange nye venner fra overalt i verden. Spiller du lol, kan du snakke med vennene dine på skype, eller bare snakke med medspillerene.

 

Det er ganske konservativ tankegang å bare avvise spilling som noe dårlig. Alle studier peker på det motsatte :)

Det må jo selfølgelig tas med at alt er bra i passelige mengder. Det gjelder ALT, mat , trening, gambling, drikking.

 

Det er ganske teit at spille som hobby istedenfor å spille fotball er uakseptert i samfunnet, men å være treningsavhengig er helt greit, og du får ros for å trene så mye selv om du egentlig er avvhengig!

 

Fordommene mot spill brytes heldigvis lengre og lengre ned da :)

http://www.ongamers.com/articles/over-32-million-fans-tuned-into-lol-season-3-world-finals/1100-151/

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

Jeg er 15 år gammel og spiller selv. Det er rett og slett helt idiotisk å si at spilling ikke har noen negativ virkning på barn. Det finnes flust med åpenbare ting. Mindre aktivitet, for eksempel.

 

Jeg er tilhenger av at barn skal få spille så mye de vil. Det har jeg alltid fått lov til, og som 15-åring begynner jeg å kjenne at jeg har fått nok. Sitter som regel og skriver på nettfora når jeg er på PCen.

Du er barn selv

 

Nå gikk jeg ikke denne studien i sømmene men dette er rimelig sikkert:

 

All den tid som blir brukt på spilling er tid som kunne blitt brukt på andre ting som kunne vært mye mer gunstig for barnets utvikling. I moderate doser så vil det ha lite å si, men når det er snakk om mye spilling så er det klart at barnet går glipp av mye viktig. Altså taper det utviklingsmessig i forhold til de andre jevnaldrene som ikke spiller så mye. Man lærer mye av spilling, men det er ikke så mye av det som er nyttig i det virkelige liv. (Ja, jeg er klar man kan få bedre romforståelse og reaksjonsevne.)

For en tåpelig kommentar, man kan gjøre andre ting samtidlig som man spiller spill. Spill gjør folk lykkelig og gjør at man kommer i godt humør

Lenke til kommentar

 

 

Utifra den kommentaren regner jeg med at du er i 30-40 åra og har barn selv som spiller TV-spill. Altså den generasjon som mener at spilling er skadelig.

Jeg er 15 år gammel og spiller selv. Det er rett og slett helt idiotisk å si at spilling ikke har noen negativ virkning på barn. Det finnes flust med åpenbare ting. Mindre aktivitet, for eksempel.

 

Jeg er tilhenger av at barn skal få spille så mye de vil. Det har jeg alltid fått lov til, og som 15-åring begynner jeg å kjenne at jeg har fått nok. Sitter som regel og skriver på nettfora når jeg er på PCen.

Samme her, spilte mye i 13-15 års-alderen, men så ga jeg meg helt fordi jeg så hvor mye tid det faktisk stjal. Spilling i moderasjon gjør jeg ennå (en time i uka kanskje), og det er det ikke noe galt i.

 

Å spille er fint og flott, men det er for mange 15-åringer som førtemann i denne sitatrekken som nekter å anerkjenne at de har en psykisk avhengighet av å spille, og som er blind i confirmation bias.

 

Vil anbefale de som har en psykisk avhengighet liknende min (spilte vel 40-50 timer i uka på det meste) å kvitte seg med gamingutstyr slik at man ikke KAN spille.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Samme her, spilte mye i 13-15 års-alderen, men så ga jeg meg helt fordi jeg så hvor mye tid det faktisk stjal. Spilling i moderasjon gjør jeg ennå (en time i uka kanskje), og det er det ikke noe galt i.

 

Å spille er fint og flott, men det er for mange 15-åringer som førtemann i denne sitatrekken som nekter å anerkjenne at de har en psykisk avhengighet av å spille, og som er blind i confirmation bias.

 

Vil anbefale de som har en psykisk avhengighet liknende min (spilte vel 40-50 timer i uka på det meste) å kvitte seg med gamingutstyr slik at man ikke KAN spille.

Man blir ikke avhenging av spill. Jeg har spilt spill i 20 år og er aldri avhenging. nå spiller jeg nesten aldri heller så vist det var slik man kunne blitt avhengig burrde jeg blitt det for lenge siden. Helt meningsløst å kaste spill maskinene sine, bedre å gjemme dem vekk i boden eller noe. Må huske på alle savene som man har lagret i maskinen som ville forsvunnet og man måtte gjøre alt om igjen

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...