Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Det som ødelegger gleden for mange med Fallout 4 er hovedkarakteren. Du har en bakgrunn, du har en stemme, dialogsystemet er strippet ned ganske hardt osv. For min del så betyr det ikke så veldig mye, men jeg er glad i Bioware, og de har ofte den samme teknikken på de punktene. Forskjellen er at Bioware stort sett skriver gode historier og spennende kompanjonger som går med slike design valg. Er også andre klager mot Fallout 4, men de jeg har sett mest av.

Jeg bryr meg også svært lite om det med bakgrunn, stemme, dialogen osv. Jeg synes Bioware har gode historier i Forgotten Realms baserte spillene sine. DA er veldig variabelt der. Samme kan man si om karakterene. Gode i BG/NWN, men i DA er det variabelt igjen.

 

jeg liker også begge utviklerene, men mens Bioware er best på lineært er BGS definitivt best på open world. Av egenprodusert lore synes jeg også at BGS er endel bedre. Forgotten Realms loren er meget bra, men den er det jo ikke Bioware som har skrevet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Det som ødelegger gleden for mange med Fallout 4 er hovedkarakteren. Du har en bakgrunn, du har en stemme, dialogsystemet er strippet ned ganske hardt osv. For min del så betyr det ikke så veldig mye, men jeg er glad i Bioware, og de har ofte den samme teknikken på de punktene. Forskjellen er at Bioware stort sett skriver gode historier og spennende kompanjonger som går med slike design valg. Er også andre klager mot Fallout 4, men de jeg har sett mest av.

Jeg bryr meg også svært lite om det med bakgrunn, stemme, dialogen osv. Jeg synes Bioware har gode historier i Forgotten Realms baserte spillene sine. DA er veldig variabelt der. Samme kan man si om karakterene. Gode i BG/NWN, men i DA er det variabelt igjen.

 

jeg liker også begge utviklerene, men mens Bioware er best på lineært er BGS definitivt best på open world. Av egenprodusert lore synes jeg også at BGS er endel bedre. Forgotten Realms loren er meget bra, men den er det jo ikke Bioware som har skrevet.

 

 

Må bare skyte inn her at stemmeskuespillet til hovedkarakteren er noe av det som kanskje ødelegger Fallout 4 mest av alt for min del. Føler leveringen av forskjellige setninger er helt malplassert, og ofte føles toneleiet og intensiteten helt feil. Liker ærlig talt bedre å ha leveringen i mitt eget hode, da det gir en mye mer økt innlevelse for min del. Dialoghjulet er jo også helt hjelpesløst, og fjerner i grunn viktigheten av karisma, da de aller fleste karisma-valgene ikke gir deg noe annet enn litt ekstra erfaringspoeng. Kan ikke huske et eneste eksempel der karisma utgjorde en vesentlig forskjell på det som utspilte seg på skjermen. Det er så skuffende i forhold til New Vegas, som på mange måter må være et av de dypeste, mest nyanserte og voksne spillene som noen gang er laget i forhold til historie. Tragedien med New Vegas er bare at det ligger langt i bakleksa hva angår spillbarhet.

 

Og forresten, angående den forrige posten din må jeg si meg litt uenig. Tror kanskje Oblivion er det spillet jeg elsker aller mest av alle spillene som Bethesda har lansert. Nå skal det sies at det var mitt første store åpen-verden RPG, og jeg ble helt blåst tilbake av at det gikk an å lage den typen spill. Så man kan nok regne med en god del tid-og-sted-effekt i den vurderingen min. Men det de lykkes ekstremt godt med i Oblivion var de fantastiske sideoppdragene som var krydret over hele verden, som føltes mye mer involverende enn det aller meste i både Skyrim og F3/F4. Og la oss ikke glemme Dark Brotherhood... For en opplevelse. Herregud nå skulle jeg ønske det var 2006 igjen, og jeg rev plasten av det spillet for første gang.

Lenke til kommentar

[klipp]Og forresten, angående den forrige posten din må jeg si meg litt uenig. Tror kanskje Oblivion er det spillet jeg elsker aller mest av alle spillene som Bethesda har lansert. [klipp]

Jeg synes alle TES spillene er top-notch jeg. :) Prøvde bare å finne ut hvilket BGS spill som evt. er det dårligste ut ifra objektive kriterier.

Kanskje jeg heller burde si at Fallout 3 er den svakeste tittelen siden det er det eneste spillet jeg ikke har spilt. :)

Lenke til kommentar

Jeg personlig synes historien i F4 er spillets største svakhet, det og mangelen på valg og verdens utvikling. Vi snakker 300 år etter at bombene falt, og folk greier fremdeles ikke å produsere maling og ordentlig materialer til å bygge hus ut av. 

De greier jo det, men de er helt avhengig av slike personer som nettop den karakteren man spiller.. Er jo livsfarlig for de fleste å reise ut i den vide verden... Drepte uvitende en rekke innbygger selv jeg før jeg forstod at det vil være fornuftig å gi den som jeg sender ut på handelsruten bør ha våpen og kanskje en dykkedrakt om de må over vannet...

Lenke til kommentar

 

Jeg personlig synes historien i F4 er spillets største svakhet, det og mangelen på valg og verdens utvikling. Vi snakker 300 år etter at bombene falt, og folk greier fremdeles ikke å produsere maling og ordentlig materialer til å bygge hus ut av. 

De greier jo det, men de er helt avhengig av slike personer som nettop den karakteren man spiller.. Er jo livsfarlig for de fleste å reise ut i den vide verden... Drepte uvitende en rekke innbygger selv jeg før jeg forstod at det vil være fornuftig å gi den som jeg sender ut på handelsruten bør ha våpen og kanskje en dykkedrakt om de må over vannet...

 

 

Akkurat det stemmer vel ikke, da innbyggerene dine ikke kan dø så vidt jeg vet. I hvertfall ikke under angrep.

Lenke til kommentar

Jo, mulig det har endret seg, men flere av mine handelslinjer forsvant sluttet å eksistere.. Jeg satte opp tettere handelsruter og ikke minst ga de viktigste rutene gode våpen... Alle som krysset vann døde uten PA eller dykkerdrakt..  Ingen innfødte ser ut til å kunne dø, men om man har Brodcast og sender ut noen tilfeldige så kan de dø som fluer...

 

Kan nevne at jeg er lvl 84 og har lekt meg veldig lenge med de handelsrutene for å høste inn lokalt før jeg fikk fasttravle perken til å fasttravle overrumbled..

Endret av Krozmar
Lenke til kommentar

 

Jeg kunne godt tenkt meg å hatt Nick Valentine med meg som en companion, men får meg bare ikke til å sende Dogmeat avgårde. Ja, han åpner dører, står i veien, vet ikke hva "stealth" betyr, men jeg er svar for dyr i spill :(

Du kan ha Dogmeat samtidig som du har andre companions.

 

Hvordan da? Jeg har ikke fått det til. ENESTE gangen jeg kunne det, så var det relatert til hovedhistorien (skriptet, når Dogmeat skulle snuse rundt), og det var bare midlertidig.

Lenke til kommentar

 

Jeg kunne godt tenkt meg å hatt Nick Valentine med meg som en companion, men får meg bare ikke til å sende Dogmeat avgårde. Ja, han åpner dører, står i veien, vet ikke hva "stealth" betyr, men jeg er svar for dyr i spill :(

Du kan ha Dogmeat samtidig som du har andre companions.

 

 

SIkker? Jeg syns å ha hørt at du bare kan ha en. 

Lenke til kommentar

Jeg syntes alle Bethesda spillene er gode, selv uten mods. Liker at man kan modifisere de riktignok, er artig at Bethesda tillater det på det nivået de gjør. Ikke mange utviklere av den kaliberen som gir ut ett verktøy som lar folk fritt leke med spillet de har brukt årevis på å lage. Så ja, jeg er også tullete. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg syntes alle Bethesda spillene er gode, selv uten mods. Liker at man kan modifisere de riktignok, er artig at Bethesda tillater det på det nivået de gjør. Ikke mange utviklere av den kaliberen som gir ut ett verktøy som lar folk fritt leke med spillet de har brukt årevis på å lage. Så ja, jeg er også tullete. 

Endelig noen som tenker som meg :)

Lenke til kommentar

Jeg syntes alle Bethesda spillene er gode, selv uten mods. Liker at man kan modifisere de riktignok, er artig at Bethesda tillater det på det nivået de gjør. Ikke mange utviklere av den kaliberen som gir ut ett verktøy som lar folk fritt leke med spillet de har brukt årevis på å lage. Så ja, jeg er også tullete. 

Fallout 4 en av de beste spillene som jeg har spillet. Jeg har Fallout 4 til Xbox One da, men jeg måtte kjøpe det på nytt til PS4 da, grunnen er PSVR, jeg vet att Fallout 4 ikke er VR spill sorry der du, 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...