Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+130498

Jeg digga New Vegas og Fallout 3. Leser en god del negative omtaler på steam, blant annet at det er mer en spinoff enn et fullverdig Fallout spill. Er det verdt 250kr hvis jeg digga de forrige spillene?

Ja absolutt. spillet er veldig stort når man tar med et season pass, er usikker på om det har kommet noen GOTY utgaver enda. Hovedhistorien kan være litt meh avhengig av ditt moralske ståsted, men det har også kommet ut 3 veldig gode dlc'er, og hvis du kjøper season passet så får du totalt 6 dlc'er av ymse kvalitet. 

Lenke til kommentar

Fallout 4 er absolutt ett sted midt på treet. Angrer ikke på kjøpet, og jeg har hatt utrolig mye gøy med det, men kan ikke si at det er New Vegas bra eller Skyrim for og nevne ett Bethesda spill. Det mangler noe. Du er nærmest låst til å spille en type karakter, ingen mulighet for og utvikle deg noe særlig utover det og de fleste rollespill elementene er ganske strippet bort.

 

Jeg gikk inn med veldig høye forventninger og det ble da enda en større skuffelse. Når man ser ting i perspektiv en stund senere er det lett og forstå hva som burde vært bedre og hvordan man selv håndterer sitt eget forventningnivå. Må nevnes at Far Harbor ekspansjonen er veldig bra og fikset mye av problemene jeg hadde med spillet, så absolutt verdt og i det minste skaffe det. Tror kanskje jeg ville ventet på en eventuell GOTY versjon.

Endret av Akrabra
Lenke til kommentar

Det eneste som gjorde at jeg digget Fallout 4 var settlements og mods. Det var mange som ikke likte settlements men for meg åpnet dette en ny fantastisk dimensjon i Fallout verdenen. Koste meg dønn med å lage gjennomtenkte koselige (med sjel) og gode baser som var lett å forsvare mot raids. Uten disse to tingene hadde jeg ikke spilt det i 150timer men kanskje mer 10-20ish eller ikke kjøpt.

 

Det som skuffet meg med spillet var rimelig dårlig grafikk, teksturer og animasjoner samt at lydbildet, atmosfære og vær burde vært gjort vesentlig bedre. Men mods reddet dagen der.

Teksturer inne virket i mange tilfeller indentisk med FO3. Jeg oppgraderte alt med mods.

 

Jeg ville dog kjøpt FO4 på PC uansett fordi mods gjør det så bra. Men som andre sier, vent på GOTY med full pakke med mindre du må ha det nå.

 

Mods, Console Commands og Settlements gjorde at jeg hadde det skitgøy i 150 timer.

 

 

EDIT:

Hadde dog ønsket meg FO4 litt mer i drakten til Mad Max som var nydelig visuelt sett.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

[klipp]Det var mange som ikke likte settlements men for meg åpnet dette en ny fantastisk dimensjon i Fallout verdenen. Koste meg dønn med å lage [klipp] gode baser som var lett å forsvare mot raids.

.

 

Jeg kan skrive under på dette. Mine settlements var ikke alltid gjennomtenkte eller hadde vunnet noen priser innen interiør, men det å utvikle og bygge forsvar, foret fantasien min noe veldig. Små detaljer som om man kunne gi gear til settlers som de bruker bygger også opp under det.

 

Ellers synes jeg FO4 er er en solid tittel på alle måter, og jeg vil vanligvis ha middelader/fantasy setting mye heller enn denne settingen.

 

jeg er også enig at Far Harbour var en god utvidelse. Deler av Nuka World også, men jeg reagerer på mangler på åpenhet i storyens veivalg der, så det har jeg fullført. Jeg nekter å vende meg mot minutemen!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

har hatt en pause fra fallout en stund, og har kjøpt meg et par ultravide skjermer i mellomtiden.

 

selvfølgelig har jo ikke bethesda lagt til support for ultrawide i spillet men jeg fant en fiks for det på nettet, eneste er at de grå boksene der lommelykta og andre ikoner dukker opp ville ikke flytte etter selve ikonet sitt.

 

slenger inn et screenshot som viser problemet. noen som vet om dette lar seg fikse også?

post-22769-0-87088000-1491676345_thumb.png

Lenke til kommentar

har hatt en pause fra fallout en stund, og har kjøpt meg et par ultravide skjermer i mellomtiden.

 

selvfølgelig har jo ikke bethesda lagt til support for ultrawide i spillet men jeg fant en fiks for det på nettet, eneste er at de grå boksene der lommelykta og andre ikoner dukker opp ville ikke flytte etter selve ikonet sitt.

 

slenger inn et screenshot som viser problemet. noen som vet om dette lar seg fikse også?

 

 

 

Bruk fixene som står i infofeltet han har skrevet under videoen.

 

Har selv 21:9 og bruker Flawless Widscreen + de .ini rettelsene. Som du ser i videoen blir boksene på rett plass ved å bruke dette.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Kanskje vi kan håpe på en remastered utgave i år i forbindelse med VR og Scorpio med 21:9 støtte og rettelse av de mest irriterende feilene med spillet.

Lenke til kommentar

det hadde vært kjekt. forøvrig så fiksa den videoen B-QL linka til problemet jeg hadde, men jeg fikk ikke til power armor hud fixen. ikke at det er noe problem sånn sett, bruker aldri PA alikevel, men hadde vært kjekt om huden passa til oppløsninga. får prøve en gang til

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Er i gang med en andre runde med Fallout 4, denne gang med alle dlc'ene og Mods!

 

I stedet for 100 timer med bare røre rundt og loote blir det litt mer story-orientert. 

 

Lastet blant annet ned Atomic Radio - er jo en del ganske fantastiske stemme-skuespill i mellom sangene, for eksempel han som trodde resultatet av hvor mye klær han hadde på seg - bestemte resultatet på baseball kampene, hehe.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Er i gang med en andre runde med Fallout 4, denne gang med alle dlc'ene og Mods!

 

I stedet for 100 timer med bare røre rundt og loote blir det litt mer story-orientert. 

 

Lastet blant annet ned Atomic Radio - er jo en del ganske fantastiske stemme-skuespill i mellom sangene, for eksempel han som trodde resultatet av hvor mye klær han hadde på seg - bestemte resultatet på baseball kampene, hehe.

Hahahaha god luck :p 

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Jeg har akkurat kommet til

instituttet, men det frister lite å spille mer. For meg er det mest interessant å vandre rundt utendørs i stedet for å cvandre inn i et lab med mere attåt. Spillet vaker rundt 6-7/10 for meg. Både 3 og NV var bedre.

 

Endret av oOF
Lenke til kommentar

Jeg har akkurat kommet til

instituttet, men det frister lite å spille mer. For meg er det mest interessant å vandre rundt utendørs i stedet for å cvandre inn i et lab med mere attåt. Spillet vaker rundt 6-7/10 for meg. Både 3 og NV var bedre.

 

 

Ser ikke på det som noen spoiler, men det er svært kort tid du må/skal være inne i instituttet, så det er bare å holde ut i en liten halvtime, så er du ute og vandrer igjen.

Lenke til kommentar

Hele instituttet og "tvisten" var helt malplassert og dumt syns jeg.

 

Stemmeskuespill til hovedkarakter og hele "jeg må finne sønnen min"-opplegger ødela alt.

 

Fallout 3 og NV hadde mer spennende historie og verden å leve seg inn i. Fallout 4 er et 5/10-spill (2/10 på konsoll pga grafikk/ytelse). Og det er snilt!

Lenke til kommentar

Hele instituttet og "tvisten" var helt malplassert og dumt syns jeg.

 

Stemmeskuespill til hovedkarakter og hele "jeg må finne sønnen min"-opplegger ødela alt.

 

Fallout 3 og NV hadde mer spennende historie og verden å leve seg inn i. Fallout 4 er et 5/10-spill (2/10 på konsoll pga grafikk/ytelse). Og det er snilt!

Men det var feil av Gamer å trekke Zelda for hårreisende dårlig ytelse? Lever opp til navnet ditt i hvert fall.

Lenke til kommentar

 

Hele instituttet og "tvisten" var helt malplassert og dumt syns jeg.

 

Stemmeskuespill til hovedkarakter og hele "jeg må finne sønnen min"-opplegger ødela alt.

 

Fallout 3 og NV hadde mer spennende historie og verden å leve seg inn i. Fallout 4 er et 5/10-spill (2/10 på konsoll pga grafikk/ytelse). Og det er snilt!

Men det var feil av Gamer å trekke Zelda for hårreisende dårlig ytelse? Lever opp til navnet ditt i hvert fall.

Zelda sin hårreisende dårlige ytelse var ingenting i forhold til Fallout 4 på PS4 i hvertfall. Der snakker vi 2 fps med en gang man nærmer seg Diamond City eller det er mer enn 5 fiender på skjermen i slengen. Dessuten er det ikke gamebreaking bugs i Zelda. Mista tellinga på hvor mange oppdrag jeg ikke fikk fullført eller hvor mange ganger jeg måtte reloade en tidligere save og mistet timer med fremgang. Slikt er ikke i Zelda.

 

Fallout 4 ser også ut som et PS3-spill selv om det liksom skal være et nestegenerasjonsspill.

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...