Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Av og til greier jeg å løpe fra companionen min. Noen enkel måte å "rope" til denne personen når han/hun er ute av syne? Kjipt når jeg skal selge loot/lagre trash også er companion borte så jeg må loade plassen på nytt.

Dette lurer eg også på!

Ufattelig irriterende å måtte gå rundt med for mye, og leite etter companions.

 

Eneste er hvis du ser personen kan du trykke på han og be han komme bort til deg, ellers er eg like lost som deg.

Endret av Villfaren
Lenke til kommentar

Liten spoiler ang. Mama Murphy:

 

 

 

Flere her som "drepte" Mama Murphy? Jeg bruker Sanctuary som hovedbase, og hører det evinnelige gnålet om " can't believe you and Preston let Mama Murphy die like that". Når jeg skal skru av spillet for kvelden, så saver jeg, for deretter å skyte Jun Long(?) og hun andre i trynet hver gang. Haha, makan til plagsomme "venner"..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Av og til greier jeg å løpe fra companionen min. Noen enkel måte å "rope" til denne personen når han/hun er ute av syne? Kjipt når jeg skal selge loot/lagre trash også er companion borte så jeg må loade plassen på nytt.

Dette lurer eg også på!

Ufattelig irriterende å måtte gå rundt med for mye, og leite etter companions.

 

Eneste wr hvis du ser personen kan du trykke på han å be han komme bort til deg, ellers er eg like lost som deg.

 

 

Dette er sånne helt himmelropende åpenbare funksjoner som jeg mistenker Bethesda i å drite i fordi de vet noen vil lage en mod før eller senere.

 

 

Liten spoiler ang. Mama Murphy:

 

 

 

Flere her som "drepte" Mama Murphy? Jeg bruker Sanctuary som hovedbase, og hører det evinnelige gnålet om " can't believe you and Preston let Mama Murphy die like that". Når jeg skal skru av spillet for kvelden, så saver jeg, for deretter å skyte Jun Long(?) og hun andre i trynet hver gang. Haha, makan til plagsomme "venner"..

Dette tror jeg skal bli mitt kveldsrituale også.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

FOR MODDERE:)

 

Fallout 4 ble oppdatert i går ettermiddag (7des). For de som plages med at fallout 4 deaktiverer modder med ESP så er der et par fikser.

 

1. Tror NMM er oppdatert for å fikse dette, så foreta en update av NMM.

2. Start fallout 4 launcher -> åpne NMM å huk på moddene og avslutt NMM -> trykk "play game" via fallout 4 launcher.

3. Gå til den gjemte fallout 4 mappen i "applocal" (c:/), åpne pluginlist.txt og add ESP moddene her i riktig rekkefølge, sett filen til "read only". Når NMM spør om tilgang : "nei takk".

Endret av SHITBENDER
Lenke til kommentar

Spoiler vedr main quest til diskusjon. Med forbehold om feiloppfatninger fra min side siden jeg ikke har fullført.

 

 

 

Jeg har nå tuslet litt rundt i Institute. Her kommer et par av mine oppfatninger som gjør at det blir helt feil å støtte "Father" a.k.a din sønn.

 

1. Målet til Institute er å erstatte menneskeheten med Synths. Dette blir jo bare feil! OK - så kanskje menneskeheten er fortapt. Kanskje "Father" ønsker at vi mennesker skal leve videre gjennom Synths som er skapt i vårt bilde. Gude-kompleks much? Men selv om det ser mørkt ut så kan man jo ikke jobbe mot å erstatte menneskeheten? Fokuset er på feil plass. Enkelte av forskerene i Institute er selv i mot denne planen, men føler ikke de blir hørt.

2. "Father" nekter at Synths forlater Institute. Hvis man skal skape noe som skal erstatte menneskene - må ikke disse da ha fri vilje? Her blir de sport opp som hunder og drept.

3. I tillegg har vi jo dette med at Institute har ressurser og kompetanse. Hvorfor deler de ikke dette med dem på overflaten? De kan tydeligvis klone dyr, lage mat og forsvar (synth soldater). De kunne bidratt med mye mer enn det de gjør.

 

Nei - Institute suger.

 

 

Endret av Kyrre S.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kyrre:

 

 

Jeg støttet Institute helt ut i min første playthrough. For min del, karaktermessig, så handlet det om at jeg (min karakter) ikke kunne gå mot min egen sønn. Men det var flere ting jeg syntes vi ikke fikk godt nok svar på, jeg syntes alt ble begrunnet eller argumentert godt nok for. 

 

Samtidig så jeg svakheter i de andre factions også - BoS synes jeg var noen drittsekker i dette spillet, fanatiske rasister. RR litt for innsnevret - MM likte jeg best, men de har for lite teknologi og kunnskap.

 

Jeg syntes Institute hadde stort potensiale, men det siste argumentet jeg har for mitt valg vil jeg ikke si i tilfelle du ikke har kommet så langt.

 

Endret av Tabris
Lenke til kommentar

HJELP!

 

Jeg rekrutterte han super mutanten og sendte Deacon til Bunker hill og nå er han helt borte, har venta flere dager/uker ingame og han er fortsatt ikke i bunker hill, har ringt med bjella sjekka railroad nope, håper virkelig ikke at jeg har kommet over en game breaking bug her ville så gjerne ha perken hans, og konsoll command går ikke da jeg spiller på ps4.. noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Når questing blir andre prioritet.

 

Jeg så det ikke komme, men nå er jeg mere opptatt med å skaffe stash til mine settlers enn å queste.

 

Det hele startet med at jeg ga en gammel ghoul kjerring jobb med å passe på artilleriet jeg hadde bygd i sanctuary. Bortsett fra det så hadde jeg kun satt opp det nødvendigste for å holde Sanctuary happy.

 

Men hvergang jeg returnerte, så sto hun der på tross av regn og annet uvær. Så for å belønne innsatsen hennes begynne jeg å kle henne opp, startet så smått med dirty military fatigues og dirty army helmet. Etter flere turer så endte hun opp med Army cap, Patrol glasses, Military fatigue, full combat armor bortsett fra hjelm og en fullt oppgradert Shotgun. Hun var alltid på vakt og så veldig operativ ut.

 

Startet så et nytt spill, denne gangen med enn karakter som var mer speca mot settlements.

 

Kort fortalt :

 

Alle som dyrker planter får utlevert :

 

Harness

Leather armor (Som de arver fra vaktene mine før jeg begynner å finne combat armor delene)

Passende hodeplagg

Ikke oppgraderte våpen

Welding googles/bandana

 

Vaktsoldatene og scavenger får utlevert :

 

Dirty army fatigues, Army fatigues og tilslutt Military fatigues

Dirty army Helmet, Army helmet og tilslutt Army cap

Combat armor, helst shadow variant.

Oppgraderte våpen og blant annet miniguns

 

Rekrutene får som regel 'dirty' kvalitet utstyr først, så blir dem oppgradert etterhvert som jeg legger merke til dem når jeg returnerer til byene.

 

Selgere :

 

Har ikke fått fast oppkledning enda.

 

Diverse :

 

I Covenant har jeg gjort et unntak, der får alle utlevert Roadleathers som grunnkledning. Var helt tom for army/military fatigues da jeg 'tok' over den byen.

 

Når jeg tar tilbake Castle vurderer jeg å kle opp alle der i Minutemen uniformer, men det er veldig random hvor man finner de uniformene, så vi får se. Farmer Gunners for alt militær utstyret. Når det gjelder minutemen utkledningen så vurderer jeg 'cheat' å få produsert ca 20 stk av uniformen til Preston.

 

Karavanvaktene mine har jeg stort sett ikke tenkt på til jeg kom over en igår som ble angrepet flere ganger. Her blir det nok ihvertfall combat armor og de beste våpen. Hadde vært artig å få dem inn i de gamle Powerarmorene jeg ikke bruker lengre.

 

Og sånn går nu dagene, Gunners er ikke trygge noen plass lengre.

 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...