Gå til innhold

Anbefalte innlegg

 

Fant et artig parkeringshus full av traps, her har en av spillskaperne hatt det gøy, fin humor :)

 

Løste bare ut et par av sikkert 50 stk.

Tror faktisk det er en labyrint der som ender i noe spesiell loot. Er nok en som har hatt lite å gjøre på jobb en dag og bare puttet det i spillet.

 

Det er korrekt - veldig stilig laget.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt usikker på hvordan ting fungerer i leirene. Er det slik at hvis du bygger bedre forsvarsverk så får du mindre oppdrag for å beskytte dem senere? Er det også slik at dersom du assigner settlere til å passe på planter (f.eks tatos, corn og mutfruit), så blir disse automatisk lagt til i workbenchen slik at man kan crafte uten å måtte plukke dem manuelt?

 

Og når er forresten "point of no return" mtp hvilke allianser man velger til slutten av spillet? Jeg har lyst til å gjøre flest mulig oppdrag for alle partene først.

Endret av krabbemat
Lenke til kommentar

mener du juletreet i diamond city?

Sjekk om det er desember på kalenderen i spillet.

 

Jeg fikk opp et juletre for en tid tilbake, Men det er der ikke nå.

Juletreet sto der fra rundt 23.des til 1. januar.

 

Hele spillet starter jo på samme dato som release datoen. En litt morsom detalj :)

Lenke til kommentar

 

Gøy oppdrag, litt humor :)

 

Ser forøvrig at det bare er 0.4% av steam-spillerene som har fått Benevolent Leader achievements'n. *stolt* 

 

Jeg vil tro det er flere enn meg som ikke liker og lage ting og spille Sims4.

 

Vet nå ikke om jeg liker det. Litt kult å lage en skikkelig "hule" til seg selv da. Rigga opp med alle PA, stativ til bladene, holdere til bobbleheads, vise frem modellene av ymse roboter du har funnet... Opplyst og med go-stol - gjerder rundt med auto-turrets i hue og ræva. Så det at man kan bygge var litt kult. Men settlements er litt kjedelig i lengden ja.

 

Men: Det er noe som kan gjøres i Fo4. Og jeg er skrudd sammen slik at i enkelte spill så må jeg bare gjøre alt. Jeg må ha alt av utstyr, ta så mange quests som mulig. Kjøpe det som kan kjøpes. Ha masse caps på bok. Forsøke å få til alt av perks, også de fra companions. Osv osv ... Så da må jeg tusle med settlements også. 

PS: Og denne "svakheten" for min del er årsaken til at jeg aldri har begynt på spill som f.eks WoW. Jeg hadde daua og kjerringa hadde gått fra meg lenge før det.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Spillet gjør det ikke lett å forstå seg på happiness. Når det står at en bod, for eksempel surgery center, øker happiness, fører det til at man forventer de opplysningene på alt annet som øker happiness også. Men jeg mistenker at det er ganske mange ting som gjør folk lykkeligere uten at man får beskjed om det. Og hva man kan lese i guider på nett spriker kraftig. Noen sier at settlere må ha noe å gjøre for å være lykkelige (realistisk), andre at man må ha noen "arbeidsledige" til å benytte seg av butikkene. Noen sier at folk ikke liker at sengene står for tett sammen (også troverdig), men det eneste spillet er villig til å vagt antyde er at senger bør være under tak.

Noen sier at happiness øker av at man selv er til stede.

Det meste happiness jeg har hatt så langt er 96, etter at en gjeng mutanter hadde feid over Sunshine Tidings og halvert befolkningen. Så det er kanskje noe i det at folk liker å ha soverommet for seg selv. Men at gatene flyter med lik ser ikke ut til å plage dem nevneverdig.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

mener du juletreet i diamond city?

Sjekk om det er desember på kalenderen i spillet.

 

Jeg fikk opp et juletre for en tid tilbake, Men det er der ikke nå.

Juletreet sto der fra rundt 23.des til 1. januar.

 

Hele spillet starter jo på samme dato som release datoen. En litt morsom detalj :)

 

 

Nei det er i det nevnte parkeringshuset. Jeg har ikke sjekket datoen jeg er på i spillet - det må jeg gjøre.

Lenke til kommentar

Nja ... Dogmeat er vel der du sender han. Sanctuary er normalt valg for de fleste kanskje, men etter hvert blir det fult der så da blir det en anna plass. 

 

Ser forøvrig at companions kan jobbe. Hancock står å dyrker tomater  og Cait selger stimpacks i butikken. Han fylliken fra Diamond City du gir cola til står å selger klær. Kjekt. Danse nekter å gjøre noe, forbanna stålkloss.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg sendte ham til Sanctuary for lenge siden - derette gjorde jeg det første detektivoppdraget med gubben man treffer i DC - her dukket vovsen opp og snuset vei gjennom hele oppdraget, og etter det har jeg ikke sett noe til den.

 

---------

 

Jeg gjorde oppdraget med det digre sjørøverskipet styrt av roboter igår kveld, dvs jeg fant den siste biten i puslespillet og skal ikveld velge om jeg vil støtte the scavengers som bor rett utenfor båten eller fyre opp roboteriet - noen som har tips til hva jeg bør velge her? (spoiler) Har på følelsen av at jeg får noe skikkelig bra om jeg velger å hjelpe kapteinen på båten :sick: ...men på den andre siden frykter at han ikke er av det snille slaget..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...