Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vet at Deacon can være ute og vandre på egen hånd når han ikke er en companion, vet ikke om det også gjelder når du har sendt ham et sted.

Faktisk så er Deacon rundt omkring i verden å spionerer på deg visstnok. Mange som har lagt merke til at han står i bakgrunnen i noen cutscenes osv. Syns det er ganske kult. En liten link til Reddit der de snakker om det.

 

https://www.reddit.com/r/fo4/comments/3u2rnn/interesting_easter_egg_deacon_can_actually_be/

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

nei har sjekka der også..

prøv player.placeatme 00045ac9 1 som konsoll kommando om du spiller på pc. Det skal plassere en deacon hos deg. hvorvidt han fungerer aner jeg ikke. 

Lenke til kommentar

FOR MODDERE:)

 

Fallout 4 ble oppdatert i går ettermiddag (7des). For de som plages med at fallout 4 deaktiverer modder med ESP så er der et par fikser.

 

1. Tror NMM er oppdatert for å fikse dette, så foreta en update av NMM.

2. Start fallout 4 launcher -> åpne NMM å huk på moddene og avslutt NMM -> trykk "play game" via fallout 4 launcher.

3. Gå til den gjemte fallout 4 mappen i "applocal" (c:/), åpne pluginlist.txt og add ESP moddene her i riktig rekkefølge, sett filen til "read only". Når NMM spør om tilgang : "nei takk".

 

Ahhhh, skjønte ikke hvorfor de plutselig ikke ville få seg til å funke her :)

 

Takk  :thumbup:

Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan man avgrenser FPS til 60 i dette spillet? Det er låst til 40 FPS i utgangspunktet hos meg. og jeg vet hvordan jeg låser opp slik at jeg ikke har cap. Men jeg finner ingenting om hvordan man låser til 60 FPS med et AMD-kort. 

 

Edit: Fikk det til med Rivatuner. 

Endret av qurac
Lenke til kommentar

 

 

nei har sjekka der også..

prøv player.placeatme 00045ac9 1 som konsoll kommando om du spiller på pc. Det skal plassere en deacon hos deg. hvorvidt han fungerer aner jeg ikke.

Etter det jeg skjønner så er det bedre å gjøre det motsatte. Altså bruke konsollkommandoen som plasserer deg hos han. Sikkert noen som her som kan den kommandoen.

Lenke til kommentar

 

Når questing blir andre prioritet.
 
Jeg så det ikke komme, men nå er jeg mere opptatt med å skaffe stash til mine settlers enn å queste.
 
Det hele startet med at jeg ga en gammel ghoul kjerring jobb med å passe på artilleriet jeg hadde bygd i sanctuary. Bortsett fra det så hadde jeg kun satt opp det nødvendigste for å holde Sanctuary happy.
 
Men hvergang jeg returnerte, så sto hun der på tross av regn og annet uvær. Så for å belønne innsatsen hennes begynne jeg å kle henne opp, startet så smått med dirty military fatigues og dirty army helmet. Etter flere turer så endte hun opp med Army cap, Patrol glasses, Military fatigue, full combat armor bortsett fra hjelm og en fullt oppgradert Shotgun. Hun var alltid på vakt og så veldig operativ ut.
 
Startet så et nytt spill, denne gangen med enn karakter som var mer speca mot settlements.
 
Kort fortalt :
 
Alle som dyrker planter får utlevert :
 
Harness
Leather armor (Som de arver fra vaktene mine før jeg begynner å finne combat armor delene)
Passende hodeplagg
Ikke oppgraderte våpen
Welding googles/bandana
 
Vaktsoldatene og scavenger får utlevert :
 
Dirty army fatigues, Army fatigues og tilslutt Military fatigues
Dirty army Helmet, Army helmet og tilslutt Army cap
Combat armor, helst shadow variant.
Oppgraderte våpen og blant annet miniguns
 
Rekrutene får som regel 'dirty' kvalitet utstyr først, så blir dem oppgradert etterhvert som jeg legger merke til dem når jeg returnerer til byene.
 
Selgere :
 
Har ikke fått fast oppkledning enda.
 
Diverse :
 
I Covenant har jeg gjort et unntak, der får alle utlevert Roadleathers som grunnkledning. Var helt tom for army/military fatigues da jeg 'tok' over den byen.
 
Når jeg tar tilbake Castle vurderer jeg å kle opp alle der i Minutemen uniformer, men det er veldig random hvor man finner de uniformene, så vi får se. Farmer Gunners for alt militær utstyret. Når det gjelder minutemen utkledningen så vurderer jeg 'cheat' å få produsert ca 20 stk av uniformen til Preston.
 
Karavanvaktene mine har jeg stort sett ikke tenkt på til jeg kom over en igår som ble angrepet flere ganger. Her blir det nok ihvertfall combat armor og de beste våpen. Hadde vært artig å få dem inn i de gamle Powerarmorene jeg ikke bruker lengre.
 
Og sånn går nu dagene, Gunners er ikke trygge noen plass lengre.

 

 

Heh, jeg har kledd opp (eller ned) en del av mine også - holder på. Men årsaken er for å få oversikt over hvilke som er assignet og ikke. Fant ut at hvis man highlighter de i byggemodus - så vil også det de er assignet til highlighte også - men det må være i synslinjen. Var veldig greit - får som regel doblet antall assignede planter, shops, scavanger stations osv etter en slik runde.

 

Stort sett har jeg brukt Sack Hoods og Gas Masks - da jeg hadde veldig mange slike - for noen som hadde hele antrekk betyr det at de nå etter klesskift går rundt i undertøy med en teipet striesekk på skallen - kinky :) Får vel finne litt armour til de senere.

 

Skal ta en runde med våpen etterhvert.

Endret av Mr_Spock
Lenke til kommentar

Jøss, en oppdatering til Fallout 4 på PS4 ble nettopp ferdig med å laste ned, versjon 1.02. Kom det ikke nettopp en oppdatering til PC-versjonen? Jeg trodde konsollene ville få dem litt senere.

 

Ja, ja. Da kan jeg kanskje komme videre i historien, og kanskje får jeg ballistic weave-oppgraderingene. :D

 

0HtX1EA.jpg

Steam har hatt Beta oppdateringer ja, men konsollene har ikke fått sin først før nå. Er det samme som det vi har på PC så langt. De må få opp tempo litt nå å få fiksa små ting. Er en del perks, og annet som viser feil verdier og gir feil verdier. 

Lenke til kommentar

Satt å kikka litt på Companion perks. Og kom da over dette i omtalen av Codsworth

 

Perk: Robot Sympathy
Likes: Giving items to people, healing Dogmeat, modding armour and weapons.

 

Stemmer dette ? Nå er jeg sjeldent i nærheten av Sanctuary de gangene Dogmeat blir såra, så jeg kan ikke se helt at Codsworth skulle få det med seg.

 

Uansett, Codsworth blir forvist til Graygarden, den skrotnissen skal bort i fra sanctuary. 

Lenke til kommentar

Dere burde blitt fratatt Dogmeat av Dyrevernbeskyttelsen. Jeg har blitt glad i kjøteren, vil ha han med meg.

 

Selv når jeg lister meg avgårde, mens han åpner alle dører, blokkerer veien for meg, henter blikkbokser og går rett til angrep på alt som rører på seg.

 

Er selv oppvokst med hund, og Dogmeats AI fungerer akkurat som en vanlig hund. Den kommer selvsagt opp i ansiktet ditt når man bøyer seg ned for å plukke opp noe, er i veien når man minst trenger det. Bjeffer når den burde holde kjeft, stikker av iblant. Merker jeg savner ei bikkje når jeg spiller med Dogmeat.

 

Dogmeat er den kompanjongen som er til minst bry, lav nok til at den ikke hindrer sikte når den stormer fram, og ikke minst holder fienden nede.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Dere burde blitt fratatt Dogmeat av Dyrevernbeskyttelsen. Jeg har blitt glad i kjøteren, vil ha han med meg.

 

Selv når jeg lister meg avgårde, mens han åpner alle dører, blokkerer veien for meg, henter blikkbokser og går rett til angrep på alt som rører på seg.

 

Er selv oppvokst med hund, og Dogmeats AI fungerer akkurat som en vanlig hund. Den kommer selvsagt opp i ansiktet ditt når man bøyer seg ned for å plukke opp noe, er i veien når man minst trenger det. Bjeffer når den burde holde kjeft, stikker av iblant. Merker jeg savner ei bikkje når jeg spiller med Dogmeat.

 

Dogmeat er den kompanjongen som er til minst bry, lav nok til at den ikke hindrer sikte når den stormer fram, og ikke minst holder fienden nede.

 

 

Men fortsatt ganske så irriterende. Han er veldig glad i å åpne dører og gå bort fra deg når du skal snakke til ham.

 

Companions og settlements er der Fallout 4 kommer til kort for meg. Klarer ikke å holde på med det.

Lenke til kommentar

Hvor vanskelig er det å lage et nytt plagg og et flagg i Fallout 4, har ingen erfaring.

 

Det jeg tenker på her er Trønderbataljonen uniformen og flagg (som man kan henge på veggen ala minuteman flagget.)

For detaljer sjekk dette : 

 

Trønderuniformen kort oppsummert :

 

Sorte mokkasiner med duska

Hvite tennissokka med svarte grønne stripa

Slitt dongeri med høyvannslegg

Vinrød skjorte

Sort skinnvest med 2 bernaise saus flekker

 

Og ikke minst en rød beret med barte merke.

post-310217-0-44711400-1449662957.png

 

Hva trenger jeg av program for å kunne redigere eventuelle plagg som allerede er inne i Fallout 4 som kanskje kan brukes.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...