Gå til innhold

Dragon Age Inquisition - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Noen som vet om det kommer kontroller støtte for PC? Trives best foran storskjermen når man spiller sånn her type spill, å da blir mus og tastatur veldig upraktisk. DAO 1 tror ikke jeg hadde det visst jeg husker rett, så da er vel sjangsene liten for at det blir støtte for kontroller i dette spillet å :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som vet om det kommer kontroller støtte for PC? Trives best foran storskjermen når man spiller sånn her type spill, å da blir mus og tastatur veldig upraktisk. DAO 1 tror ikke jeg hadde det visst jeg husker rett, så da er vel sjangsene liten for at det blir støtte for kontroller i dette spillet å :(

 

Det er fullt mulig å bruke 360-kontroll. Støtter det 100%. Har sett flere streamer der dette er demonstrert.

Lenke til kommentar

Angry Joe video med direkte link:

 

 

 

Ellers vil jeg si at det er veldig positivt at de har sluppet så mye preview-materiale før spillet kommer. Det er ganske tydelig at de er trygge på at det er et solid stykke arbeid.

Huff... jeg gleder meg virkelig nå!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Prøvde spillet igår på SpillExpo og tror det kan bli bra. Vanskelig når en sitter med folk rundt deg og du blir kastet inn i et spill. Og ikke minst når du har skjermen så nærme.

 

Masse detaljer som gjør verden levende å spennende. Men det er også hva som gjør at 30fps problemet blir forsterket. Jo mer detaljer jo mer forsvinner i et forstyrrende slør. Samt det var endel detaljer som fks karakteren som var veldig lavt...

 

Mulig det er en tidlig build. At jeg satt veldig nærme. Osv osv... Men skal bli spennende å spille!

Lenke til kommentar

Prøvde spillet igår på SpillExpo og tror det kan bli bra. Vanskelig når en sitter med folk rundt deg og du blir kastet inn i et spill. Og ikke minst når du har skjermen så nærme.

 

Masse detaljer som gjør verden levende å spennende. Men det er også hva som gjør at 30fps problemet blir forsterket. Jo mer detaljer jo mer forsvinner i et forstyrrende slør. Samt det var endel detaljer som fks karakteren som var veldig lavt...

 

Mulig det er en tidlig build. At jeg satt veldig nærme. Osv osv... Men skal bli spennende å spille!

Prøvde også Dragon Age på SpillExpo i går og opplevde det samme så ja håper også det er en kombinasjon av tidlig build, satt veldig nærme og de brukte ikke verdens beste skjermer. Men det jeg fikk se av gameplay virket veldig lovende så gleder meg veldig til 21 November.

Lenke til kommentar

Spilte det på Spillexpo idag og sitter igjen med et ganske godt første inntrykk av spillet, ikke av Xbox One, men det er en historie for en annen dag. Kan jo ikke gå god for å bruke kontroll selv, men syns combaten hadde god flyt, men var litt uoversiktlig egentlig. Igjen i demoen kunne du ikke få helt kontroll over ting, tror det er tidlig build og begrenset. Mye og utforske, spennende område vi fikk spille i, semi vanskelig fights. Fikk spilt det 2 ganger, prøvde både warrior og mage, synd at de ikke hadde rogue spiltbart der.

 

Hadde faktisk en fight der jeg døde og feilet, men det var en rift boss virket det som. Uansett ganske vanskelig. For tidlig å vite hvordan det blir, skulle bare ønske vi hadde fått prøvd det på PC.

 

 

genial video av Gopher, som var på spillexpo å spilte. Digger han.

Endret av Akrabra
Lenke til kommentar

http://www.eurogamer.net/articles/2014-11-11-dragon-age-inquisition-review
Siterer noen interessante deler her:

No longer does one cave try to pass for ten, or has streamlining taken all the choice out of adventuring.

 

The role-playing too, pretty as it is, didn't feel like BioWare. There are straight up MMO style quests, like collecting 10 bits of meat,

The big threat is boring, and it's hard to take everyone seriously when they rattle on about its urgency but still have time to make fancy Inquisition banners and armour, and the basic solution is openly "Just get some mages to help zap the green swirly thing."

When asked if a situation calls for diplomacy, spies or military strength, any of them will work and few require any more effort on your part than actively not declaring "Zhu Li, do the thing!" at an unlistening monitor.

There were many exciting battles on the main story, but none I could say were tactically very interesting, and none of them against one of the oddly unimaginative damage-sponge bosses, with Rift clean-up detail especially wearing out its welcome.

Very rarely though are you given a choice whether the best option isn't obvious, and I can't think of a single one that rebounded in an interesting way later on.

Leliana in particular is barely recognisable as the bard who was once up for a foursome with Isabella the pirate queen, and the ambient dialogue in general never got close to the zip of Dragon Age 2's banter or the squabbling between Morrigan and Alistair. BioWare games usually do a great job of making your group feel like family. Here, they were assets.


Virker som om de har lært en del, men virker også som om de går mot å gjøre spillet mindre interaktivt og mer filmatisk.

Endret av N o r e n g
Lenke til kommentar

 

Virker som om de har lært en del, men virker også som om de går mot å gjøre spillet mindre interaktivt og mer filmatisk.

 

Kommer an på hva du mener med filmatisk. Mer MMO stil og mer dialog uten "close up" kamera er jo ikke filmatisk spør du meg. Klippene jeg har sett har jo som regel bare pratingen fra tredjepersons perskeptiv som i WoW og Skyrim, ikke filmatisk/dramatisk slik det er i tidligere Bioware spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...