Gå til innhold

Over halve verden kjører Windows 7


Anbefalte innlegg

 

Mener du all utvikling alltid er til det beste? Og om nei, at man uansett skal holde kjeft om det? På hvilken måte tror du verden går framover om ingen noengang er kritisk til dårlige løsninger?

 

Ellers anbefaler jeg deg å ignorere enkelte brukere.

 

AtW

Av hvilken grunn ?

At man ikke er enige i enkelte synspunkter er da ikke nok til å ignorer personer fullstendig

 

Man kan heller ikke ignorere personer bare fordi de har valg å vente med w8

jeg har forklart hvorfor jeg ikke bruker w8

Likevel er det enkelte her som skal nekte en svar hvis man spør hvordan andre opplever w8

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da er vi jo i grunne mere eller mindre enige her

 

Kanskje ikke så ofte du hører det, men ja vi er nok helt enige i mye rundt Windows 8. Forskjellen er som jeg nevnte til deg her tidligere at jeg faktisk bruker tid på å teste ut f.eks Windows 8.

Men skjønner at det ikke er så fristende med kun en pc i huset. Jeg har mange, alltid tilgang på alle .iso filene så jeg lett kan reformatere og legge tilbake f.eks Win7 om jeg ønsker det osv osv.

 

Men der vi kanskje ikke er enige, er at etter min mening så er det så lett å gjøre noe med de irriterende tingene i Windows 8, at det virkelig ikke er noe poeng i å klage over hvor dårlig Win8 er.

Jeg ser virkelig ikke noe problem å bruke et litt program for å gjøre hverdagen slik som den var med Windows 7. (og det trenger som sagt ikke å koste noe, men jeg liker virkelig Start8 og betaler derfor for det).

 

Mitt råd som en som har litt peil på data ville ha vært at en person som deg, absolutt ikke har noen grunn til å oppgradere til Windows 8, om du er fornøyd med Windows 7.

Nå med Windows 8.1 ville jeg sagt at det er mindre grunn til å ikke oppgradere fra Windows 7, men fortsatt helt greit å holde seg til Windows 7.

 

Må også si at når man tar bort Metro designet og appene (som man gjør med f.eks Start8) så er Windows 8 (og nå 8.1) et virkelig godt system i bunnen. Har ikke opplevd noen særlige problemer på mine egne pcer i alle fall. Så jeg kan ikke påstå at Windows 8 er noe dårlig OS, bare irriterende uten Start8. :D

Lenke til kommentar

slik metro på død og liv skulle overta for den gamle menyen er det en skikkelig tabbe fra Microsoft at det ikke er valgfritt.

At man velger selv å modifisere det bort til forhold andre menyalternativer sier jo bare hvor sta og eng Microsoft er

 

Nå hadde jeg håpet på at Microsoft selv innser at ikke alle vil ha den ny startmenyen , men det er vel å være for optimistisk

 

Så er det det med flisene kan man fjerne dem helt ?

Lenke til kommentar

Når man må kjøpe ekstraprogrammer fra tredjeparter og aktiv gå inn for å konfigurere bort ditt og datt så er det et ganske sikkert tegn på at MS har trøkka litt i salaten. Det skulle vært helt unødvendig.

 

Hele poenget er jo at du ikke trenger å kjøpe noe som helst. Classic shell er helt gratis.

Det krever ikke noe annet enn at du installerer programmet, og så er ting slik som det var i Windows 7.

Krever ingen ekstra kunnskap, og bestemoren din ville fått det til.

 

Ja Microsoft var nok litt forut for sin tid med Metro (modern UI), men det tar deg bare et par minutter å fjerne, og koster deg ingen ting.

Lenke til kommentar

 

Hele poenget er jo at du ikke trenger å kjøpe noe som helst. Classic shell er helt gratis.

Det krever ikke noe annet enn at du installerer programmet, og så er ting slik som det var i Windows 7.

Krever ingen ekstra kunnskap, og bestemoren din ville fått det til.

 

Ja Microsoft var nok litt forut for sin tid med Metro (modern UI), men det tar deg bare et par minutter å fjerne, og koster deg ingen ting.

tja, hvis man virkelig skal være spesifikk så koster det faktisk en del frustrasjon før man får orden det

 

Hadde du windows 8.0 med strat8 og så oppgraderte du til 8.1 ?

måtte du da ikke legge inn start8 på nytt ?

Lenke til kommentar

tja, hvis man virkelig skal være spesifikk så koster det faktisk en del frustrasjon før man får orden det

 

Hadde du windows 8.0 med strat8 og så oppgraderte du til 8.1 ?

måtte du da ikke legge inn start8 på nytt ?

 

Jeg gjør jo alltid en clean install når jeg bytter OS, så installerte bare Start8 på den nye Win 8.1 installasjonen. Men om man kjører den nyeste start8 versjonen, så funker det også å oppgradere fra Win8 til Win8.1 uten at Start8 tar skade av det.

Lenke til kommentar

 

Det er marginalt bedre under panseret, det er dårligere over. Enn oppdatering som det kan diskuteres om i det hele tatt er bedre en forgjengeren er for dårlig. MS må ta seg sammen.

 

AtW

Vell. Alt er relativt. Når jeg jobber på min Helix eller Surface Pro, er Win8 mange ganger bedre enn forgjengeren. Den fungerer også utmerket på desktop.

 

Det som faktisk mange mener avgjør hvor vidt W8 er bedre enn W7 er i det store og hele startmenyen. Da er min påstand at sikkerhetsmekanismene i W8, som faktisk er litt over marginalt bedre, overveier den ekstremt marginale ulempen enkelte mener de har med startsiden vs startmenyen. Jeg har brukt W8 på alle mine maskiner i over ett år nå, og har ikke savnet startmenyen en eneste gang.

 

W8 er en tilpasning av hvordan markedet krever at man skal kunne jobbe og bruke utstyr. De skal ha med seg funksjonaliteten i en datamaskin rundt omkring, ikke oppsøke den på et kontor.

 

Hvorvidt man velger og oppgradere fra W7 eller ikke er så sin sak, men det er en hel del andre praktiske ting som slår inn her.

Lenke til kommentar

Vell. Alt er relativt. Når jeg jobber på min Helix eller Surface Pro, er Win8 mange ganger bedre enn forgjengeren. Den fungerer også utmerket på desktop.

 

Det som faktisk mange mener avgjør hvor vidt W8 er bedre enn W7 er i det store og hele startmenyen. Da er min påstand at sikkerhetsmekanismene i W8, som faktisk er litt over marginalt bedre, overveier den ekstremt marginale ulempen enkelte mener de har med startsiden vs startmenyen. Jeg har brukt W8 på alle mine maskiner i over ett år nå, og har ikke savnet startmenyen en eneste gang.

 

W8 er en tilpasning av hvordan markedet krever at man skal kunne jobbe og bruke utstyr. De skal ha med seg funksjonaliteten i en datamaskin rundt omkring, ikke oppsøke den på et kontor.

 

Hvorvidt man velger og oppgradere fra W7 eller ikke er så sin sak, men det er en hel del andre praktiske ting som slår inn her.

 

Hvordan, rent konkret, er sikkerhetsmeknaismene vesentlig bedre?

 

Og en tilpasning til hva markedet krever? Er det derfor det selger så dårlig, og OEM klager over at det ikek driver salg som vanlig?

 

AtW

Lenke til kommentar

En ting her når det gjelder navigeringen i metro vs clasisc meny

metro ser jo ut til å være 100% tilpasset nettbrett ,tablets og mobiler ( altså berørings skjermer ) mens clasic meny er tilpasset tastatur og mus 100%

 

Hvorfor skulle Microsoft i til de grader tilfredstile berørings tilhengeren uten å ta særlig hensyn til desktop brukeren ?

 

Det tradisjonelle brukergrensesnittet er jo mere fleksibelt sånn sett.

Dessverre er det ingen så har åpnet øyne enda.

 

De må ( på død og liv ) ha noe helt nytt som bare blir en dårlig lapskaus.

 

Noen liker metro andre liker klasisk menyen .

hva med dem som veksler mellom begge ?

Da hadde det vært bedre å kunne slå på den ene av av den andre på en enkel måte

Lenke til kommentar

Du Elgen, kan du kanskje prøve å tilføye diskusjonen noe nytt isteden for å kverne på de gamle problemstillingene dine gang på gang på atter en gang?

 

Brukergrensesnittet er forbedret i Windows 8.1 , faktisk så fungerer Desktop modus nøyaktig som Windows 7 om du er villig til å bruke 5 minutter på å laste ned ( jeg antar at du har en helt kjip Internett linje ) en bedre Start Meny.

 

De fleste punktene du har beskrevet før er allerede endret på og forbedret, Modern UI (aka metro) er nå langt mer fleksibelt og brukbart enn det var ved oppstart og faktisk mener jeg nå at man kan bruke det langt mer effektivt når man blir vant til det.

Om man sammenligner med W7 må man navigere igjennom flere menyer når man har installert en del programmer ,med Modern kan man lett selv definere hva som skal dukke opp under oversikten og har muligheten til å tilpasse en god del hvor og hvordan programmene skal dukke opp. Personlig hadde jeg likt litt mer utvidelse rent vertikalt , men grensesnittet fungerer bedre nå.

 

Personlig etter å ha brukt 8.1 en god stund føler jeg at ting nå fungerer langt bedre enn de gjorde før , brukergrensesnittet har blitt svært fleksibelt og greier man på liv og død ikke tilpasse seg så kan man enkelt få til via en gratis tredjeparts applikasjon samme funksjonalitet som Windows 7.

 

Jeg føler personlig at det er på tide at du får ut fingeren og kjøper deg windows 8.1 siden du hele tiden kommer med meninger men du kan jo faktisk ikke underbygge noen av disse da du per dags dato ikke engang bruker Oset til daglig. Eventuelt last ned en prøveversjon.

Inntil da kan jeg ikke ta deg seriøst og ser heller på innleggene dine som en måte å provosere eller få oppmerksomhet på.

 

Sånn sett sier jeg bare : Ha en fin helg videre og nyt den.

-Malvado.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ser ikke helt hvordan du kan ignorere at start-menyen i win7 også kan konfigureres så du kan ha akkurat det du vil under første nivå? Dette er ikke noe spesielt med win8.1? Folk er glad for at win8.1 er mer fleksibelt, det er det, men det er fortsatt mindre fleksibelt enn forgjengeren.... Uansett oppfordrer jeg deg til å ikke kaste bort tid med å diskutere med folk som ikke vet noe særlig om det de diskuterer, og heller ikke ønsker å ta til seg lærdom, det er nok enklere å få en givende diskusjon da.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Dere ignorer jo fullstendig det jeg påpeker her og svar at menyen er bra . mens argumentene går på helt andre ting

 

Det er kommet fram at enkelte elementer i den nye menyen er endret.

Det hjelper likevel ikke på det jeg mener er feil her.

 

Man kan ikke argumentere ( skryte av ) hvor bra startskjermen er eller desktop menyen i w8 når man får til det samme i w7.

Det har jeg sett lit for mye her

Lenke til kommentar

Er det virkelig slik at flere av dere som er ihuga w8 entusiaster har problemer med å forstå hvorfor så mange holder seg til w7 ?

 

Man hadde jo det samme diskusjonen i forhold til XP da Vista og W7 kom

Selv om mange da var låst til XP og IE så var det ikke helt godtatt

 

Jeg begynner å se de samme tendensene i forholdet mellom w7 og 8

 

jeg har argumenter for ting jeg ikke liker i w8 , men det blir ikke godtatt som argumenter

jeg har skrevet hvorfor jeg ikke vil oppgradere men fnyser enkelt av

jeg er selvfølgelig interessert i hvordan w8 fungere i forhold til w7 , men det kan da for pokker ikke være nødvendig å ødelegge w7 installasjon min av den grunnen

 

går man man på disse butikken som har ustilt pcer med w8 så kan man bare glemme å teste det ut i desktop modus, for det er metro for fulle muger der

Lenke til kommentar

Jeg har brukt W8 siden første public beta ble sluppet. Metro grensesnittet har aldri plaget meg, da jeg aldri bruker det, bortsett fra en sjelden gang for å åpne programmer jeg ikke har limt til oppgavelinja. Den gamle start-menyen har jeg aldri savnet. Hva i alle dager er det som var så fantastisk med den?

Lenke til kommentar

Jeg har brukt W8 siden første public beta ble sluppet. Metro grensesnittet har aldri plaget meg, da jeg aldri bruker det, bortsett fra en sjelden gang for å åpne programmer jeg ikke har limt til oppgavelinja. Den gamle start-menyen har jeg aldri savnet. Hva i alle dager er det som var så fantastisk med den?

 

Det er ingenting fantastisk med den gamle startmenyen, det er bare det at metro er enda verre.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...