Gå til innhold

Over halve verden kjører Windows 7


Anbefalte innlegg

Skjønner ikke hvorfor Windows 8 absolutt skal være så dårlig som alle skal ha det til... Det kjører lettere på gamle systemer enn det Win7 gjør, Next-gen spill blir optimalisert for Windows 8, multitasking er faktisk lettere og mer "snappy" pga. alt+tab funksjonen fungerer også m/modern UI apper OG i tillegg slipper du tunge antivirus prg. fordi MSE allerede er integrert i OSet.

Det eneste man får igjen for å tviholde på Win XP/Vista/7 er startmenyen.

 

Forskjellen i systemkrav er marginal, spill er ikke merkbart optimalisert, benachmarks viser ingen forskjell å snakke om, multitasking er verre, fordi man faktrisk har to forskjellige typer apper å forholde seg til, hvor den ene blokker hele skjermen uansett. Og MSE kan du fint få på win7 også.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg kan ikke se at oppgraderingen egentlig har fikset så mye , heller tvert i mot

hvis man er på alt som er kommet frem

 

Må si en ting, og det lar seg lett sjekke ut om man har tid her på forumet, jeg har absolutt ikke likt Windows 8. Og jeg er vel å regne som en av de mest ivrige Microsoft folkene her på forumet.

Har likevel kjørt Windows 8 på mine bærbare pcer som jeg bruker til daglig, og det har ikke vært så mange problemer her hos meg. Har selvsagt brukt Start8, et program jeg som standard installerer hos alle jeg kjenner med Windows 8.

 

Men jeg ble/er veldig fornøyd etter jeg gikk over til Windows 8.1. Hos meg har oppdateringen (gjorde selvsagt en clean install siden jeg har tilgang til .iso filene) fungert utmerket.

Pcen ble merkbart kjappere, jeg liker f.eks Skydrive funksjonen, synes IE 11 er utrolig rask osv osv.

Men tror vel at oppdateringen kan skape en del utfordringer, særlig når man ikke gjør en clean install (som kanskje de fleste ikke gjør). Oppgraderinger der man beholder alt, er jo ofte årsaken til en rekke problemer.

 

Forskjellen mellom oss to den andre elgen, er vel at jeg selvsagt prøver ut produktene jeg omtaler. ;)

Til og med jeg ikke har likt Windows 8, har jeg faktisk brukt det i over ett år.

Lenke til kommentar

Jeg benytter W7 på mine maskiner laptop og stasjonære. Er det noen som kan fortelle meg hva jeg får av merverdi ved å benytte W8? Jeg ser bort i fra småting som raskere booting, men mer i forhold til hvordan bruke maskinen ved et arbeidsbord. Jeg ser ikke helt nettogevinsten i dette.

Lenke til kommentar

 

Må si en ting, og det lar seg lett sjekke ut om man har tid her på forumet, jeg har absolutt ikke likt Windows 8. Og jeg er vel å regne som en av de mest ivrige Microsoft folkene her på forumet.

Har likevel kjørt Windows 8 på mine bærbare pcer som jeg bruker til daglig, og det har ikke vært så mange problemer her hos meg. Har selvsagt brukt Start8, et program jeg som standard installerer hos alle jeg kjenner med Windows 8.

 

Men jeg ble/er veldig fornøyd etter jeg gikk over til Windows 8.1. Hos meg har oppdateringen (gjorde selvsagt en clean install siden jeg har tilgang til .iso filene) fungert utmerket.

Pcen ble merkbart kjappere, jeg liker f.eks Skydrive funksjonen, synes IE 11 er utrolig rask osv osv.

Men tror vel at oppdateringen kan skape en del utfordringer, særlig når man ikke gjør en clean install (som kanskje de fleste ikke gjør). Oppgraderinger der man beholder alt, er jo ofte årsaken til en rekke problemer.

 

Forskjellen mellom oss to den andre elgen, er vel at jeg selvsagt prøver ut produktene jeg omtaler. ;)

Til og med jeg ikke har likt Windows 8, har jeg faktisk brukt det i over ett år.

Til mit forsvar har jeg bare en pc. og den fungerer

Da er jeg ikke interesse i være "beta tester" for Microsoft .

For hvem vil bruke den enste pcen man har til teste ut systemer man ikke er helt komfortabel med når man har andre ting å bruke pcen til ?

 

Det viktigste er tross alt brukergrensesnittet .

Det er her det er feil i mine øyne

Det hjelper ikke med god ytelse hvis man ikke for benyttet seg av det på grunn av andre begrensinger.

 

Det argumenteres at de som er bra med w8 er at man kan bruke desktop modus eller normal modus ( jeg husker ikke den riktige begynnelsen) men problemet er at man ikke kommer unna metro meny , men mindre man bruker 3djepar.

Men mister man da ikke noe også ?

 

Bruken mellom desktop og metro er alt for klossete designet og for lite fleksibelt

Lenke til kommentar

Hvor mange program kan windows 8.0 kjøre samtidig ?

Hvor mage programmer har man kontroll over samtidig i windows 8.0 ?

Side man bare kan ha 2 programmer fremme ved siden av hverandre da har man jo strengt tatt bare kontrollen over 2 programmer.

 

Hvordan er dette endret i windows 8.1 ?

 

Du kan vel ha så mange programmer du bare vil oppe på en gang. Oppløsningen på skjermen dikterer jo hvor mange vinduer du faktisk kan se å jobbe med på nøyaktig samme tid, men ingen problem å ha en masse programmer kjørende. RAM vil jo også ha noe å si.

 

Det handler derfor ikke om Windows 8, det er jo bare en praktisk begrensning på skjermen. Men absolutt ingen forskjell fra XP, Vista, Windows 7 eller Windows 8

 

Her kjører jeg 15 programmer i alle fall, gadd ikke å starte noe mer. (Kjører Windows 8.1 om du skulle lure)

 

021113prog1.jpg

Endret av myhken
Lenke til kommentar

Så prøver du det samme i Metro, som MS prøver å presse oss til å bruke.

 

Men jeg forholder meg ikke til Metro. Har aldri gjort det på det året jeg har brukt Windows 8.

For de gjerrige folkene der ute, så kan man bruke Classic shell som er gratis. Jeg synes $5 er en liten pris å betale, så jeg bruker Start8.

Tredjepartsprogram? Hva så, om du ikke har 1 MB! med RAM på pcen din, eller kjører en CPU fra 1987 så vil en aldri merke Classic shell eller Start8. Hvorfor klage så j... på metro (Modern UI) nå det tar under ett minutt å fjerne det?

 

Som sagt, jeg har aldri likt Windows 8, men slutt å klag over at Microsoft presser dere til noe som helst. En trenger absolutt ikke å forholde seg til Metro (Modern UI) om man ikke ønsker.

Lenke til kommentar

Poenget var og er : ingen modifikasjoner takk.

Du har modifiser din utgave med start8 . noe som da gir et lit skjevt ( feil ) inntrykt

 

 

noen av problem skulle være at windows 8 går selv inn i metromodus når det fant det for godt .

Det kan være det at man må innom startmenyen .

hvordan for arter det seg da når man har flere programmer ved siden av hverandre ?

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

 

 

noen av problem skulle være at windows 8 går selv inn i metromodus når det fant det for godt .

Det kan være det at man må innom startmenyen .

hvordan for arter det seg da når man har flere programmer ved siden av hverandre ?

 

Nå har jeg alltid brukt Start8 så ta utgangspunkt i det. Men jeg har aldri opplevd at noe som helst program jeg har installert starter opp i metromodus. alle mine programmer er installert som skrivebordsprogrammer, og fungerer nøyaktig på samme måte som f.eks i Windows 7.

Noen av de nyere programmene kan man aktivt velge om de skal startes opp i metromodus, men som standard starter de opp som vanlig.

 

 

Poenget var og er : ingen modifikasjoner takk.

Du har modifiser din utgave med start8 . noe som da gir et lit skjevt ( feil ) inntrykt

 

Nei det gir et helt nøyaktig bilde av hvor lett det er å få Windows 8 til å både se ut og virke på nøyaktig samme måte som Windows 7.

Man har et valg. Vi lever i et fritt land. Ingen tvinger deg til å bruke Windows 8. Velger du å bruke Windows 8 har du to valg, enten bruke metro (modern UI) eller laste ned et ekstremt lite program, som du aldri vil merke at du kjører. Det er faktisk så enkelt som det.

 

Jeg fatter virkelig ikke hvorfor folk skal gjøre det så vanskelig. Godta at Microsoft har laget noe nytt. Husk, om ingen noen gang laget noe nytt og ukjent for folk, så hadde vi bodd i huler enda. Det er helt greit å ikke like det, ingen tvinger deg til det. Bruk Windows 7 om du vil det, det er et kjempe godt OS fortsatt, bruk Windows 8 med eller uten metro (modern UI) om du vil det.

 

Men slutt å klag på at verden faktisk utvikler seg, på alle områder. Også når det gjelder operativsystem.

Lenke til kommentar

Poenget var hvordan w8 fungerer uten modifikasjoner.

Det må du kunne svare på

 

Du skriver at man lever i et fritt land og man kan derfor velge mellom w7 og 8

Dett gjelder jo bare for en viss tid

Og da er man inne på den samme diskusjonen , om så i en sterkere setting

 

At verden går fremover er det ingen som nekter for.

De vi nekter å være med på er hvordan den av og til går i feil retning

 

Nå mistenker jeg deg for ikke helt å klare å sette deg inn i det jeg faktisk sprør om her

Lenke til kommentar

Det lille jeg testet Windows 8 uten programmer som Start8 og Classic Shell var at det fungerte svært dårlig. Få av mine daglige programmer var laget for metro, og metro appene er talentløse.

Hatet Windows 8 fra dag en, eller det vil si, har ingen problemer med Windows 8 når jeg ikke må forholde meg til metro designet og appene.

 

Har derfor brukt Start8 (og delvis Classic Shell) siden starten. På den måten trenger jeg ikke å forholde meg til metro designet eller appene i det hele tatt. Og da mener jeg i det hele tatt.

Så hvorfor skal jeg sitte å irritere meg over noe som så enkelt kan gjøre noe med? Hvorfor skal jeg sitte å bruke tid på å sette meg inn i hvor dårlig ting KAN fungere, når jeg ikke må?

 

Jeg har ingen planer om å avinstallere Start8 bare for å vise deg hva som ikke funker på en normal Windows 8 versjon. På den andre side, nå bruker jeg jo Windows 8.1, og den starter jo rett opp på skrivebordet uten programmer som Start8 eller Classic Shell.

Se her... der viser jeg noen skjermbilder av en helt modifisert Win8.1 installasjon.

 

Så Windows 8.1 kan jeg fint bruke uten Start8. Likevel, jeg liker den gamle Startmenyen så derfor fortsetter jeg å bruke Start8.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg fatter virkelig ikke hvorfor folk skal gjøre det så vanskelig. Godta at Microsoft har laget noe nytt. Husk, om ingen noen gang laget noe nytt og ukjent for folk, så hadde vi bodd i huler enda. Det er helt greit å ikke like det, ingen tvinger deg til det. Bruk Windows 7 om du vil det, det er et kjempe godt OS fortsatt, bruk Windows 8 med eller uten metro (modern UI) om du vil det.

 

Men slutt å klag på at verden faktisk utvikler seg, på alle områder. Også når det gjelder operativsystem.

 

Mener du all utvikling alltid er til det beste? Og om nei, at man uansett skal holde kjeft om det? På hvilken måte tror du verden går framover om ingen noengang er kritisk til dårlige løsninger?

 

Ellers anbefaler jeg deg å ignorere enkelte brukere.

 

AtW

Lenke til kommentar

Det lille jeg testet Windows 8 uten programmer som Start8 og Classic Shell var at det fungerte svært dårlig. Få av mine daglige programmer var laget for metro, og metro appene er talentløse.

Hatet Windows 8 fra dag en, eller det vil si, har ingen problemer med Windows 8 når jeg ikke må forholde meg til metro designet og appene.

 

Har derfor brukt Start8 (og delvis Classic Shell) siden starten. På den måten trenger jeg ikke å forholde meg til metro designet eller appene i det hele tatt. Og da mener jeg i det hele tatt.

Så hvorfor skal jeg sitte å irritere meg over noe som så enkelt kan gjøre noe med? Hvorfor skal jeg sitte å bruke tid på å sette meg inn i hvor dårlig ting KAN fungere, når jeg ikke må?

 

Jeg har ingen planer om å avinstallere Start8 bare for å vise deg hva som ikke funker på en normal Windows 8 versjon. På den andre side, nå bruker jeg jo Windows 8.1, og den starter jo rett opp på skrivebordet uten programmer som Start8 eller Classic Shell.

Se her... der viser jeg noen skjermbilder av en helt modifisert Win8.1 installasjon.

 

Så Windows 8.1 kan jeg fint bruke uten Start8. Likevel, jeg liker den gamle Startmenyen så derfor fortsetter jeg å bruke Start8.

Da er vi jo i grunne mere eller mindre enige her

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...