Gå til innhold

VLC har fått en skikkelig overhaling


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fungerer veldig bra sammen med madVR og LAV Filters. Bildekvaliteten blir betydelig bedre enn VLC.

Dette er blitt påstått av enkelte, men aldri har noen klart å bringe frem et snev av dokumentasjon. Så jeg foreslår at du dokumemterer at billedkvaliteten er bedre, eller holder kjeft.
Lenke til kommentar

Dette er blitt påstått av enkelte, men aldri har noen klart å bringe frem et snev av dokumentasjon. Så jeg foreslår at du dokumemterer at billedkvaliteten er bedre, eller holder kjeft.

Det var da voldsomt, ingen grunn til å hisse seg opp.

Når det gjelder billedkvalitet, så synes jeg den blir bedre med lav filters, og MadVR sin avanserte skalering. Det er ihvertfall min erfaring.

Kan jeg tilby vitenskapelig dokumentasjon? Nei, det kan jeg ikke. Synes jeg at folk burde prøve MPC-HC med lav filters og MadVR? Absolutt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Dette er blitt påstått av enkelte, men aldri har noen klart å bringe frem et snev av dokumentasjon. Så jeg foreslår at du dokumemterer at billedkvaliteten er bedre, eller holder kjeft.

Skal si du fikk trusa i vreng. Har selv brukt MPC helt siden jeg så hvor mye bedre bilde/lyd ble i forhold til VLC sin avspilling. Er også rimelig drittlei av at når man pausa VLC så var det ikke øyeblikkelig, og man får "støy"-lyd. Sortnivået virka også veldig dårlig, men det kan man løse om man går inn på filters og stiller litt der. VLC er en avspiller som kan spille alt, en altmuligmann, Men desverre er ikke altmuligmannen en spesialist på området, så mye ser og høres og føles dårligere ut.

 

Kan også med sikkerhet si at dersom man hadde en PC som knapt kunne spille av 1080p MKV filer (dvs VLC sleit veldig med dette, skipping, bruker flere sekunder på å resume/spole) så kunne MPC spille den samme fila av helt knirkefritt.

 

Bottom line er at dersom du vil spille av et skinkepålegg fra DVD-leseren din, vil VLC muligens takle den oppgaven, mens for mindre eksotiske formater er MPC alltid et bedre alternativ.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det var da voldsomt, ingen grunn til å hisse seg opp.

Når det gjelder billedkvalitet, så synes jeg den blir bedre med lav filters, og MadVR sin avanserte skalering. Det er ihvertfall min erfaring.

Kan jeg tilby vitenskapelig dokumentasjon? Nei, det kan jeg ikke. Synes jeg at folk burde prøve MPC-HC med lav filters og MadVR? Absolutt.

Du kan om du vil. Etter at jeg fant ut at jeg kunne justere kontrast og aktivere et svakt skarphetsfilter, ser jeg ingen grunn til å gå tilbake.

Om MadVR har bedre opp/nedskalering og lav filters skaphet og kontrastjustering er greie nok, skal det ikke være vanskelig å dokumentere eller vis til det.

Men igjen, det er neste på samme nivå som bilinear versus Lanczos, hvor forbedringen er der.

Lenke til kommentar

Skal si du fikk trusa i vreng. Har selv brukt MPC helt siden jeg så hvor mye bedre bilde/lyd ble i forhold til VLC sin avspilling. Er også rimelig drittlei av at når man pausa VLC så var det ikke øyeblikkelig, og man får "støy"-lyd. Sortnivået virka også veldig dårlig, men det kan man løse om man går inn på filters og stiller litt der. VLC er en avspiller som kan spille alt, en altmuligmann, Men desverre er ikke altmuligmannen en spesialist på området, så mye ser og høres og føles dårligere ut.

 

Kan også med sikkerhet si at dersom man hadde en PC som knapt kunne spille av 1080p MKV filer (dvs VLC sleit veldig med dette, skipping, bruker flere sekunder på å resume/spole) så kunne MPC spille den samme fila av helt knirkefritt.

 

Bottom line er at dersom du vil spille av et skinkepålegg fra DVD-leseren din, vil VLC muligens takle den oppgaven, mens for mindre eksotiske formater er MPC alltid et bedre alternativ.

problemer med sortnivå på vlc skyldtes en bug i nvidiadriveren for flere år siden og har ingenting med kvaliteten på bildet til vlc å gjøre. Mkv på hd går smooth her, kanskje den erfaringen er noen år gammel på et oppsett hvor du manglet videoakselllerasjon? Dersom bildet er bedre på mpc bør det være svært enkelt å dokumentere (ta et skjermskudd da vel). I ditt tilfelle var det antagelig bare en bug i nvidiadroveren for noen år siden som gjorde at du konkluderte. Jeg har sett på bildet på begge og ikke vært i stand til å se bedre kvalitet, så mitt inntrykk er at du og uderzo er på bærtur. Gå gjerne rundt å lur deg selv, men forsøk å ikke spre tullet på nettet.
Lenke til kommentar

Jeg er på reise for øyeblikket, kanskje jeg klarer å se noe vesentlig når jeg kommer hjem. I mellomtiden er det flott om du deler hva du mener er bedre, og om du har gjort noen innstillinger på noen av oppsettene.

Jeg synes f.eks fargene og kontrast er bedre, mer korrekte, med MPC-HC +Lav filters +MadVR. Ingen tweaking, standard innstillinger på begge oppsettene.

Hvis du ser på eksemplene på en dårlig skjerm så er det ikke sikkert at du ser forskjellene, men på min Dell U2713HM så er de klokkeklare.

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar

"64" er et dobbelt så stort tall som "32". Dermed sier det seg selv at 64-bit utgaven er dobbelt så bra/rask/kraftig.

 

Morsomt.

 

Jeg tenker spesiellt på at dagens Windows-versjoner egentlig er 64-bit, men har kompatibilitet med 32-bit kode. Hva er fordelene med å holde seg til 32-bit utgavene, er de mer grundig testet f.eks., og andre ting? Hva er folks erfaring med bruk av 64-bit kode i dag?

 

Litt synd at nettlesere ofte er 32-bit, slik at man må også ha f.eks. 32-bit java til den.

Lenke til kommentar

Jeg foretrekker MPC-HC, men det er nå meg da :shrug:

Ok, da har jeg fått tatt en titt. For det første har du antagelig brukt forskjellig programvare til å ta skjermskuddene, det fra vlc er mer komprimert. Likevel er kontrasten bedre fra vlc. Fargene ser også ut til å være feil på mpc, for mye metning (boksen ned til venstre er nok blå, ikke lilla). Hvis du liker mer metning på fargene enn på orginalfilmen kan dette enkelt settes i vlc også naturligvis. Hvis du nå kan ta en titt igjen, uten ølbrillene på, så kan jeg fortelle deg hvordan du kan få til et skjermskudd som avslører svakhet i vlc. Endret av Del
Lenke til kommentar

Begge skjermskuddene ble tatt i hvert program, i lossless formatet png. Ingen 3.Parts programvare ble brukt, selvfølgelig.

Jeg har ikke noe behov for å overtale deg, som om du skulle være en autoritet på området.

Jeg introduserte kun et alternativ til VLC, for avspilling av filmer. Et alternativ som er spesiallaget for å spille av filmer på en best mulig måte. Hvis du liker å bruke VLC i din hjemmekino, så er det selvsagt helt greit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...