Gå til innhold

VLC har fått en skikkelig overhaling


Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

 

 

Skal se hva jeg kan få til ;)

 

Forsøk med noe anime i mkv format, der har jeg sett kvalitetsforskjell. Kan også legge til at kommentaren om "jack of all trades, master of none" slo temmelig godt ann mtp VLC. Det største irritasjonsmomentet VLC alltid har gitt meg er pause/resume og spoling. Hvorfor skal det høres ut som en platespiller som hopper og hakker når man gjør dette?

Lenke til kommentar

Hva er det snakk om nå da, jeg pauser, resumer og spoler uten å merke noenting. Vær så snill å forklare deg. Det har vært altfor mye tull om vlc i denne tråden allerede.

 

VLC er ingen jack of all trades, den er laget for å spille film. Det er det den er skreddersydd for. At noen foretrekker noe annet er helt greit, men VLC er objektivt sett på høyde med alt, og har funksjonalitet som overgår alle.

Lenke til kommentar

Hva er det snakk om nå da, jeg pauser, resumer og spoler uten å merke noenting. Vær så snill å forklare deg. Det har vært altfor mye tull om vlc i denne tråden allerede.

 

VLC er ingen jack of all trades, den er laget for å spille film. Det er det den er skreddersydd for. At noen foretrekker noe annet er helt greit, men VLC er objektivt sett på høyde med alt, og har funksjonalitet som overgår alle.

 

Funksjonalitet som overgår alle? VLC har svært lite funksjonalitet når det gjelder framvisning av film i mine øyne.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ble kanskje litt kategorisk, vanskelig å holde kjeft når den ene er mer ute og sykler enn den andre. Du får ta en titt her og se om du finner noe:

http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_video_player_software

 

Den eneste mangelen jeg kan komme på som er verdt å nevne er kryptert Blu-ray dritt, og det har ikke å gjøre med manglende funksjonalitet i VLC. Gi meg en hvilken som helst mediespiller, og jeg kan vise deg en liste langt som et vondt år på funksjonalitet VLC har som den ikke har, og ja, funksjonalitet for å vise fram film.

Endret av Del
Lenke til kommentar

Jeg ble kanskje litt kategorisk, vanskelig å holde kjeft når den ene er mer ute og sykler enn den andre. Du får ta en titt her og se om du finner noe:

http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_video_player_software

 

Den eneste mangelen jeg kan komme på som er verdt å nevne er kryptert Blu-ray dritt, og det har ikke å gjøre med manglende funksjonalitet i VLC. Gi meg en hvilken som helst mediespiller, og jeg kan vise deg en liste langt som et vondt år på funksjonalitet VLC har som den ikke har, og ja, funksjonalitet for å vise fram film.

 

VLC har ikke noe ordentlig library, det har ikke noe ordentlig front-end, om du ikke er enig i at madVR er bedre, så er det så sin sak, men i andre program kan man velge, det kan man ikke i VLC, såvidt meg bekjent har det ikke ting som automatisk monitor-refresh basert på source, det har ikke ikke reclocking for å slippe framedrops. VLC er en fin spiller det, en spiller som er fin i den forstand at den spiller alt, og er lett å installere. Den er ikke funksjonsrik på helt vesentlige ting. Men vis meg gjerne en liste på ett vondt år som VLC har som feks JRMC ikke har. Og på musikk er den jo helt grusom.

 

AtW

Lenke til kommentar

JRMC er jo et mediasenter, et som atpåtil koster hundrelapper. Det er sammenlignbart med XBMC, hva får deg til å bruke penger på det fremfor å slenge inn XBMC? Bare gå inn på en hvilket som helst kategori i XBMC og klikk på add ons, så har du en liste lang som et vondt år hvor jeg er overrasket om JRMC har noe å stille opp med.

 

Nå ser jeg at JRMC er kun tilgjengelig på windows (en mac versjon underveis riktignok). Alt du trenger å gjøre er å gå inn i innstillinger på VLC, så vil jeg tro du på kort tid finner en liste langt som et vondt år selv dersom vi kun skal sammenligne filmavspilling. En kjapp titt på wiki'en til jrmc indikerer at mye mangler fra Adjustments & effects i VLC.

 

Ja, VLC er håpløs på musikk. Til det har vi Amarok.

 

At VLC mangler biblotek må bero på en misforståelse. VLC har bunnsolid biblioteker som kjører på alle platformer. Eksempevis lyd-backend er så gjennomarbeidet at den nå brukes som standard på KDE:

http://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=MTUwNDM

At VLC mangler front-end er jo også helt feil. Destkop versjonen kan du designe GUI akkurat slik du vil. Touch versjonen funker så godt at jeg bruker nå VLC til all filmvisning på min mobil. Web-interface gir deg en grei plattformuavhengig fjernkontroll (sånn rent bortsett fra diverse apper til formålet).

Lenke til kommentar

JRMC er jo et mediasenter, et som atpåtil koster hundrelapper. Det er sammenlignbart med XBMC, hva får deg til å bruke penger på det fremfor å slenge inn XBMC? Bare gå inn på en hvilket som helst kategori i XBMC og klikk på add ons, så har du en liste lang som et vondt år hvor jeg er overrasket om JRMC har noe å stille opp med.

 

Nå ser jeg at JRMC er kun tilgjengelig på windows (en mac versjon underveis riktignok). Alt du trenger å gjøre er å gå inn i innstillinger på VLC, så vil jeg tro du på kort tid finner en liste langt som et vondt år selv dersom vi kun skal sammenligne filmavspilling. En kjapp titt på wiki'en til jrmc indikerer at mye mangler fra Adjustments & effects i VLC.

 

Ja, VLC er håpløs på musikk. Til det har vi Amarok.

 

At VLC mangler biblotek må bero på en misforståelse. VLC har bunnsolid biblioteker som kjører på alle platformer. Eksempevis lyd-backend er så gjennomarbeidet at den nå brukes som standard på KDE:

http://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=MTUwNDM

At VLC mangler front-end er jo også helt feil. Destkop versjonen kan du designe GUI akkurat slik du vil. Touch versjonen funker så godt at jeg bruker nå VLC til all filmvisning på min mobil. Web-interface gir deg en grei plattformuavhengig fjernkontroll (sånn rent bortsett fra diverse apper til formålet).

 

Det koster hundrelapper, så det er ikke for alle, men det er ihvertfall milevidt foran XBMX på funksjoner, som er ett ganske primitivt mediasenter, men som har en sin front-end som er lett å sette opp og fleksibel. Ellers tror jeg du kommer til å bli overrasket om du setter deg inn i hva JRMC kan gjøre :)

 

Wikien til JRMC er desverre elendig og lite oppdatert, og ikke spesielt representativ. Ellers vil det muligens glede deg at en linux-versjon også er underveis.

 

VLC mangler ikke disse funksjonene, de mangler det bare ordentlig implementert.

 

Jeg sier ikke VLC er dårlig, det synes jeg oppriktig ikke det er, men jeg synes ikke det er særlig funksjonrikt, som media-avspiller har det endel mangler.

 

AtW

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Og det stemmer for meg. Men sorry, skal ikke nevne MPC-HC noe mer, kan jo ende opp med å påvirke noen til å prøve noe annet en VLC.

 

EOD.

 

Du har påvirket meg. Har takket være deg byttet fra VLC til din kombo.

Søkte litt rundt og fant denne guiden, bare for å bli litt kjappere ferdig med oppsett i fht om jeg skulle lekt meg fram selv: http://www.avsforum.com/t/1357375/advanced-mpc-hc-setup-guide

 

Funker som fjell.

Takk for tips :-)

 

Mye morro lesning i denne tråden, spes flisespikeriet til Del, hahaha. :innocent:

Komisk med folk som tror de innehar en form for fasit på alt mulig.

Lenke til kommentar

Nå var det vel Uderzo som hadde fasiten, og jeg som fortalte at ting ikke var like opplagt. Vi fikk vel også dokumentert ganske godt at vlc er konkurransedyktig. Du får bare kose deg med oppsettet ditt, så skal jeg gjøre der samme med mitt. Flott om du unngår personangrep også, det er ganske irriterende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...