Gå til innhold

AMD Radeon R200-tråden - Diskusjon og spekulasjon


Aerow

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet alt om det der, trenger ikke å forklare. Har ikke drevet med PC'er i over 20 år uten å lære noe. Bare misforstod jeg, ikke verre enn det. :)

Hehe, ja jeg veit du sitter inne med mye kunnskap. ;)

 

Men kunne jo hende det fantes noen hull vetu. :p (kanke fylle på i 20 år uten at noe faller ut)

 

Men hvis du kunne missforstå meg så er det nok en bråte med andre som også kunne gjort det, så følte det uansett var på sin plass med en oppklaring. :)

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Tja, hender nok at hard disken spinner så raskt av og til at noe faller, kan ikke nekte for det. Men som det også heter: Man lærer så lenge man lever.

 

Men litt on-topic, hvis jeg skal bytte ut et 660 kort med f. eks. R9 280 eller 280X, regner med at det er en fordel med custom kjøler og ikke referanse kjøler? Har ikke hatt AMD på ørten år, så hadde vært moro å prøve igjen. Eller kanskje opp til 290?

Lenke til kommentar

Sånn jeg ser det Chavalito så bør du hoppe over 270 og 280 og heller gå for 290 da det er tross alt siste nytt hos Amd mens de to andre er egentlig 79xx serien som har fått en liten oppfriskning.

 

260x Kan jo også være et greit kjøp om du kun er ute etter et kort som gir god ytelse, støtter Mantle og som har støtte for den nye audio teknologien til Amd (som kan gi ytterligere ytelseøkning i spill pga avlastning av cpu). Merk, god ytelse i 1680 x 1050 , går du på 1980x1050 må du nesten være villig til å kjøre det meste av spill på enten medium med 2xaa eller high uten AA.

Lenke til kommentar

Planen er at det kortet R9 290 eller 290X (hvis jeg hopper over 280) skal stort sett drive med folding, blir lite spilling med det da det ikke skal i gaming riggen min, men i en annen PC. Så jeg vil helst ha et AMD kort som yter bra uten å tenke på spilling.

 

Og vil helst unngå mye vifte bråk, så jeg bør vel satse på et kort med custom kjøler. Men oppløsning på skjermen er 1980x1080 er det vel.

Lenke til kommentar

Har testet ut litt overklokking med Sapphire 290X Tri X. Har ikke klokket mer enn 1200 på GPU og 6000 på minne. Men er det noen måte å se hva kortet booster på? Dette var jo enkelt med mitt 780Ti da jeg brukte Precision X, men det funker vel ikke på AMD?

 

Fikk forresten 11682 i score på Firestrike i 3DMark. Graphics score var 13143. Kan ikke huske at jeg fikk noe høyere med et overklokket standard 780Ti, så dette er vel ikke så verst resultat med tanke på prisen :)

Endret av TXD1979
Lenke til kommentar

Har testet ut litt overklokking med Sapphire 290X Tri X. Har ikke klokket mer enn 1200 på GPU og 6000 på minne. Men er det noen måte å se hva kortet booster på? Dette var jo enkelt med mitt 780Ti da jeg brukte Precision X, men det funker vel ikke på AMD?

 

Fikk forresten 11682 i score på Firestrike i 3DMark. Graphics score var 13143. Kan ikke huske at jeg fikk noe høyere med et overklokket standard 780Ti, så dette er vel ikke så verst resultat med tanke på prisen :)

Sjekk gpu-z?

 

Ta screenshot av cpu hastighet og gpu hastighet, sammen med scoren fra de forskjellige testene (gpu-z og cpu-z). Lettere og sammenlikne resultatet ditt :)

Lenke til kommentar

Prøver å bestille vannkjøling, men ikke faen om Paypal vil spille på lag. Mens jeg forsøkte bestille gikk EKWB tom for vannblokkene, og det samme gjorde Performance-PCs en stund etter mitt første forsøk på å bestille.

 

Trenger virkelig de vannblokkene for disse 290X korta merket jeg. Mine dogecoins med dem ble høylydt gitt...

Endret av Drunkenvalley
Lenke til kommentar

Prøver å bestille vannkjøling, men ikke faen om Paypal vil spille på lag. Mens jeg forsøkte bestille gikk EKWB tom for vannblokkene, og det samme gjorde Performance-PCs en stund etter mitt første forsøk på å bestille.

 

Trenger virkelig de vannblokkene for disse 290X korta merket jeg. Mine dogecoins med dem ble høylydt gitt...

Ingen av disse du kan bruke da? http://www.techbay.no/category.html/r9-290

Lenke til kommentar

Kan noen forklare meg hvorfor desktopen (2D) blir seende ut som "grøt" av og til, når jeg har kjørt en eller annen form for 3D? (BF4, Far Cry 3, 3DMark osv...) :wallbash:

 

Jeg kan da starte et spill igjen, og det ser helt fint ut, men ut igjen til windows så ser det ut som jeg har elendig oppløsning :( Ikoner og tekst blir så godt som uleselige. Vet ikke hvordan jeg bedre skal forklare det.

Endret av TXD1979
Lenke til kommentar

Kan noen forklare meg hvorfor desktopen (2D) blir seende ut som "grøt" av og til, når jeg har kjørt en eller annen form for 3D? (BF4, Far Cry 3, 3DMark osv...) :wallbash:

 

Jeg kan da starte et spill igjen, og det ser helt fint ut, men ut igjen til windows så ser det ut som jeg har elendig oppløsning :( Ikoner og tekst blir så godt som uleselige. Vet ikke hvordan jeg bedre skal forklare det.

Bare ikke driveren/windows som helt klarer å skjønne at du er ute av spillet. Skrivebordet vil mens du spiller spill rendres i bakgrunnen med lavere kvalitet. aero glass osv.. vil bli deaktivert. Så noen ganger kan det nok skje at den ikke helt klarer å opprette normalt modus. Eller en endring i oppløsning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...