Gå til innhold

AMD Radeon R200-tråden - Diskusjon og spekulasjon


Aerow

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har nå brukt Sapphire Radeon R9 290X Tri-X i et døgn og det låser seg både i Far Cry 3 og BF4 med en gang jeg begynner å spille. Kjørte en 3DMark11 bare for å sjekke om kortet var helt fucked, men fullførte greit der. Har siste driver. Faen som jeg angrer på kjøpet akkurat nå... :wallbash:

Endret av TXD1979
Lenke til kommentar

Ja, du dreit på draget der. ;)


 

Neida, DOA/defekt skjermkort er noe som kan skje den beste. Om Sapphire ikke har god nok rutinesjekk kan derimot selvsagt hende. Men det kan selvsagt være software-relatert, siden du sier den klarer 3Dmark. Siste driver betyr ikke beste driver. Prøv med en litt eldre.

Lenke til kommentar

Høres mest ut som driverfeil for meg. Har du noe mer info; PSU, Windows-versjon... Har du testet andre spill? Prøv et mye lettere spill om det i det hele tatt starter.

 

Fryser eller kræsjer det? Feilmelding? Prøvd å avinstallere og reinstallere driver? Det er verdt å prøve alt før man konkluderer med ødelagt skjermkort, men du må gi mer info om du vil ha hjelp.

Lenke til kommentar

Kjørte nettopp 3DMark13 med følgende feilmelding et stykke ut i Firestrike: "Unexpected error running tests.
Workload work failed with error message: Process exited unexpectedly"

 

Mine specs er: Windows 8.1 64-bit, i7 3930K, Gigabyte UD7 X79, 16GB DDR3 1600MHz, Seasonic Platinum 1000W, 256GB+512GB Crucial M4.

 

Maskinen har fungert 100% stabilt med GTX 780Ti!

 

Skal prøve tipsene deres :) Takk for svar Andrull og BALT3

Lenke til kommentar

Enda en test av samme fyr.

Uten mantle:

pZYb8dr.jpg

 

Med mantle:

HNGYHsr.jpg

 

Gjort med følgende specs og instillinger:

i5 2500k@ 4.4 7950, 8gb ram, win 7. Ultra 2x msaa 90fov, motion blur + hbao off, på en 64 player server.

Tja, vet ikke helt om det der var en god test. Om du ser på første screenshot så ser du at gpu usage ligger på 60-65%, mens usage på screenshot 2 ligger på 98-99% som den skal.

 

En i5 2500k@ 4.4Ghz skal være mer enn god nok til å tillate et 7950 å jobbe med full load! Her er det noe som ikke stemmer. Samtidig vil man nok som oftest få rettere resultater fullscreen enn ved windowed ute av fokus, da prosessen da vil få mindre prioritet av Windows. Ser forsåvidt poenget hans her med å vise task manager og afterburner da.

 

Har du linken til den opprinnelige tråden der dette ble postet?

Lenke til kommentar

Dårlig, absolutt.

Men poenget med Mantle er jo at prosessoren blir bedr utnyttet, og dermed vil GPU også få mer å gjøre, noe som også fører til høyere bruk. Så det er i grunn ikke derfor jeg mener det var dårlig test.

 

Man ser tydelig at det er flere effekter og flere objekter (se f.eks på lyset, og skyggene som lyktestolpen danner, alt dette mangler inkludert lyktestolpen).En ting er at scenen ikke er nogenlunde lik, men sannsynligvis på et alt for forskjellig tidspunkt, hvor det har skjedd en del i mellomtiden.

 

I tillegg kjører han windowed mode, som får feilkildene til å skyte i taket. At DirectX-appliaksjoner ikke alltid yter så bra i windowed mode er vel ikke noe nytt.

Lenke til kommentar

Andrull, BALT3 og Taake89:

 

Det ser ut som det var driverfeil. Lastet ned 13.12 fra 12/18/2013, og det ser ut til å fungere supert :)

 

14.1 beta var helt på tryne hos meg!

 

Hmm, rart at det ikke skal virke for deg, virker flott for meg i bf4. Kanskje fordi det ikke er referansekort? Merkelige saker, men flott at du fikk fikset det! Regner med at det kommer en oppdatering om ikke altfor lenge. Sjekk om flere andre med samme kort sliter med det samme, kanskje det lønner seg å sende info til AMD om det problemet.

Lenke til kommentar

Andrull, BALT3 og Taake89:

 

Det ser ut som det var driverfeil. Lastet ned 13.12 fra 12/18/2013, og det ser ut til å fungere supert :)

 

14.1 beta var helt på tryne hos meg!

Nå som du vet at skjermkortet fungerer som det skal, kan du jo prøve 14.1 beta igjen. Det kan jo barr ha skjedd noe feil under installasjonen... Jeg har for øvrig ikke hatt installasjonsproblemer, og har bare installert hver eneste nye driver oppå den gamle. :p
Lenke til kommentar

Jeg hadde som sagt Geforce GTX 780Ti tidligere, så jeg kjørte Display Driver Uninstaller på Nvidia-drivere først, før jeg installerte Catalyst 14.1. Er fristet å formatere å installere Win 8.1 på nytt, men vil se litt hvordan maskinen oppfører seg de nærmeste dagene. Vurderer å prøve 14.1 med bare å installere over 13.12, da det ikke har vært problem tidligere å "overskrive" på denne måten.

Endret av TXD1979
Lenke til kommentar

 

Andrull, BALT3 og Taake89:

 

Det ser ut som det var driverfeil. Lastet ned 13.12 fra 12/18/2013, og det ser ut til å fungere supert :)

 

14.1 beta var helt på tryne hos meg!

Nå som du vet at skjermkortet fungerer som det skal, kan du jo prøve 14.1 beta igjen. Det kan jo barr ha skjedd noe feil under installasjonen... Jeg har for øvrig ikke hatt installasjonsproblemer, og har bare installert hver eneste nye driver oppå den gamle. :p

 

Gjorde likt som deg nå, å det ser ut til å fungere gullfint denne gang. Fatter ikke hva som gikk galt første gang :hm:

Lenke til kommentar

 

 

Andrull, BALT3 og Taake89:

 

Det ser ut som det var driverfeil. Lastet ned 13.12 fra 12/18/2013, og det ser ut til å fungere supert :)

 

14.1 beta var helt på tryne hos meg!

Nå som du vet at skjermkortet fungerer som det skal, kan du jo prøve 14.1 beta igjen. Det kan jo barr ha skjedd noe feil under installasjonen... Jeg har for øvrig ikke hatt installasjonsproblemer, og har bare installert hver eneste nye driver oppå den gamle. :p

 

Gjorde likt som deg nå, å det ser ut til å fungere gullfint denne gang. Fatter ikke hva som gikk galt første gang :hm:

 

Feilen du gjorde var at du bare prøvde en gang. ;)

 

I store deler av problemer jeg fikser, så er det gjerne fordi personen bare har prøvd en gang og så gitt opp.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...