Gå til innhold

AMD Radeon R200-tråden - Diskusjon og spekulasjon


Aerow

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Kan noen forklare meg hvorfor desktopen (2D) blir seende ut som "grøt" av og til, når jeg har kjørt en eller annen form for 3D? (BF4, Far Cry 3, 3DMark osv...) :wallbash:

 

Jeg kan da starte et spill igjen, og det ser helt fint ut, men ut igjen til windows så ser det ut som jeg har elendig oppløsning :( Ikoner og tekst blir så godt som uleselige. Vet ikke hvordan jeg bedre skal forklare det.

Bare ikke driveren/windows som helt klarer å skjønne at du er ute av spillet. Skrivebordet vil mens du spiller spill rendres i bakgrunnen med lavere kvalitet. aero glass osv.. vil bli deaktivert. Så noen ganger kan det nok skje at den ikke helt klarer å opprette normalt modus. Eller en endring i oppløsning.
Takk Andrull :)
Lenke til kommentar

 

Jeg vil også ha sånn cpu som dere har... 4930k o.l. OT: Vil det være "gunstig" å kjøpe 5930K? Vi vet ikke mye om den enda, men det er litt mtp. benching også.

 

5930k med 8-kjerner... Ja, gjerne. :D

absolutt "gunstig", gitt at high-end komponenter er gunstig. :D

Oh yeah. Gleder meg allerede til å dyppe den under vann :-) Blir verre å delidde 5930k..

Lenke til kommentar

 

 

Jeg vil også ha sånn cpu som dere har... 4930k o.l. OT: Vil det være "gunstig" å kjøpe 5930K? Vi vet ikke mye om den enda, men det er litt mtp. benching også.

5930k med 8-kjerner... Ja, gjerne. :D

absolutt "gunstig", gitt at high-end komponenter er gunstig. :D

Oh yeah. Gleder meg allerede til å dyppe den under vann :-) Blir verre å delidde 5930k..

 

Toppmodellene til Intel trenger ikke deliddes, Intel bruker ikke termisk pasta og lim på dem :p

Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg vil også ha sånn cpu som dere har... 4930k o.l. OT: Vil det være "gunstig" å kjøpe 5930K? Vi vet ikke mye om den enda, men det er litt mtp. benching også.

5930k med 8-kjerner... Ja, gjerne. :D

absolutt "gunstig", gitt at high-end komponenter er gunstig. :D

Oh yeah. Gleder meg allerede til å dyppe den under vann :-) Blir verre å delidde 5930k..

 

Toppmodellene til Intel trenger ikke deliddes, Intel bruker ikke termisk pasta og lim på dem :p

 

Siden jeg sannsynligvis får X versjonen av r9 290 nå. Så vil det vell enda fungere fint på denne du anbefalte med i5 2500k.? https://www.komplett.no/cooler-master-v550s-550w-psu/795282 den har jo 45 A på 12v railen, og kortet dreger etter tester kun rundt 400-426w med full load. Noe som da gir over 120w og gå på enda. Er jo en kvalitets PSU og så det er vell ikke noe problem.

Endret av Quakecry
Lenke til kommentar

 

 

Jeg vil også ha sånn cpu som dere har... 4930k o.l. OT: Vil det være "gunstig" å kjøpe 5930K? Vi vet ikke mye om den enda, men det er litt mtp. benching også.

5930k med 8-kjerner... Ja, gjerne. :D

absolutt "gunstig", gitt at high-end komponenter er gunstig. :D

Oh yeah. Gleder meg allerede til å dyppe den under vann :-) Blir verre å delidde 5930k..

 

Ja, å delidde Intels high-end prosessorer (sokkel 2011, 1366 og lignende) er rimelig vanskelig. For det første må du kutte rundt uten å skade CPUen. Deretter må du bruke en nøye kontrollert varmekilde som kan klare 200-300 grader, og så må du forsiktig, uten å smelte CPUen, fjerne IHS mens den holder et par hundre grader.

 

Hvorfor? De er loddet sammen, og trenger dermed i praksis ikke å deliddes. :)

Bare budsjett-prosessorene som Intel sparer noen få kroner med å bruke noe billig pasta som må deliddes for å få ut potensialet. ;)

Lenke til kommentar

Ja, å delidde Intels high-end prosessorer (sokkel 2011, 1366 og lignende) er rimelig vanskelig. For det første må du kutte rundt uten å skade CPUen. Deretter må du bruke en nøye kontrollert varmekilde som kan klare 200-300 grader, og så må du forsiktig, uten å smelte CPUen, fjerne IHS mens den holder et par hundre grader.

 

Hvorfor? De er loddet sammen, og trenger dermed i praksis ikke å deliddes. :)

Bare budsjett-prosessorene som Intel sparer noen få kroner med å bruke noe billig pasta som må deliddes for å få ut potensialet. ;)

Aha! Great. Da vet jeg det til neste oppgradering. Takk for hjelpsomt svar, som alltid :)

Lenke til kommentar

 

Kommer helt ann på hvor høyt du vil overklokke. :)

Skal ikke overklokke noe som helst i det hele tatt :p

 

 

Hei.

 

Ang PSUn du linket til VS serien til CM.

Så er denne laget av Enhance Electronics

 

 

Vett ikke hvor god OEM dette er.

 

Men seasonic er det jeg har hørt mest positivt om.

 

Så jeg vil heller anbefale deg denne her:

https://www.komplett.no/xfx-proseries-xxx-edition-650w-psu/760107

Lenke til kommentar

 

Ja, å delidde Intels high-end prosessorer (sokkel 2011, 1366 og lignende) er rimelig vanskelig. For det første må du kutte rundt uten å skade CPUen. Deretter må du bruke en nøye kontrollert varmekilde som kan klare 200-300 grader, og så må du forsiktig, uten å smelte CPUen, fjerne IHS mens den holder et par hundre grader.

 

Hvorfor? De er loddet sammen, og trenger dermed i praksis ikke å deliddes. :)

Bare budsjett-prosessorene som Intel sparer noen få kroner med å bruke noe billig pasta som må deliddes for å få ut potensialet. ;)

Aha! Great. Da vet jeg det til neste oppgradering. Takk for hjelpsomt svar, som alltid :)

 

No problem.

 

Han første som sjekket om IVY-E også var loddet måtte offre sin CPU, slik at andre slapp å gjøre samme tabbe. :p Gjør du som guidene anbefaler på IVY-Bridge/Haswell så sitter du med en CPU som er delt i to. ^^

 

 

 

 

Kommer helt ann på hvor høyt du vil overklokke. :)

Skal ikke overklokke noe som helst i det hele tatt :p

 

Hva? HVA!?

 

Hehe, neida, men da går det nok.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

14.1 beta (den med Mantle) fungerer fint hos meg på Windows 8.1 i alle fall, men nå har jeg reinstallert den driveren en eller to ganger for å forsøke å løse problemer i Battlefield 4 (problemer som har vist seg å være BF4 sin feil og ikke driverens). Nei, driveren har fungert fint, men en gang har jeg blitt tvunget til å restarte PC-en da driveren slo seg helt vrang.

Det er i alle fall min erfaring at driveren fungerer, men det skader jo ikke i det hele tatt å prøve...

Lenke til kommentar

14.1 beta (den med Mantle) fungerer fint hos meg på Windows 8.1 i alle fall, men nå har jeg reinstallert den driveren en eller to ganger for å forsøke å løse problemer i Battlefield 4 (problemer som har vist seg å være BF4 sin feil og ikke driverens). Nei, driveren har fungert fint, men en gang har jeg blitt tvunget til å restarte PC-en da driveren slo seg helt vrang.

Det er i alle fall min erfaring at driveren fungerer, men det skader jo ikke i det hele tatt å prøve...

Nei, det er jo forsåvidt sant.

Lenke til kommentar

Har windows 8, ikke 8.1. R9 290x tri-x. "Tørr" jeg installere 14.1? Noen nevnte jo problemer med windows 8 og at når du gikk til skrivebordet ble ting uklart etc. Merker at CPUn dreger FPS ned til 45/50 enkelte plasser (på battlefield 4 altså)

 

 

er det ikke bare å oppgradere til 8.1?

 

jeg gjorde nå det å la inn 14.1 betaen eneste jeg har merket er at det tar litt lengre tid når du alt-taber ut av spill.(skjermen blir svart i et sek ellerno)

Lenke til kommentar

 

Har windows 8, ikke 8.1. R9 290x tri-x. "Tørr" jeg installere 14.1? Noen nevnte jo problemer med windows 8 og at når du gikk til skrivebordet ble ting uklart etc. Merker at CPUn dreger FPS ned til 45/50 enkelte plasser (på battlefield 4 altså)

 

 

er det ikke bare å oppgradere til 8.1?

 

jeg gjorde nå det å la inn 14.1 betaen eneste jeg har merket er at det tar litt lengre tid når du alt-taber ut av spill.(skjermen blir svart i et sek ellerno)

 

Har bukta versjonen av windows 8, derfor :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...