Gå til innhold

AMD Radeon R200-tråden - Diskusjon og spekulasjon


Aerow

Anbefalte innlegg

I natt så drømte jeg at jeg visstnok hadde fått meg fire 290x med EK-vannblokk og custom PCB (som var både høyere og lengre enn vanlig). :ph34r::blush:

 

Er jeg forstyrret? Eller har jeg i hemmelighet bare mer lyst på AMD?

 

 

Men i alle fall så våknet jeg opp til drømmen i dag morges, hvor jeg etter noen sekunder kom på at jeg hadde 3 stykk 780 classy fra før av. Hvorpå jeg så sovnet fornøyd igjen.

562289.jpg

Endret av Andrull
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det frista :p nesten lust å selga GTX770 Lightning kortet mitt nå :O :p

Ikke for å være fanboy :grin2: , Men om de hadde laget AMD kort som ikke var kjent for å være varme og strømslukende hadde jeg tatt et :list_item: Sikkert en rar grunn jeg har men, :p Uansett hadde det vært kult med en Classified edt av 290(X) synd at Evga ikke lager AMD kort. Vet ikkeom de har gjort det før? Noen?

 

Anyway since i am on the green team, i save the world right? Im Green :yes:

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=anTM6aGhhqg

Andrull? 3 nye kort på g?

2x 8 pin og en 6 pin er ikke ille, Håper bare det overklokker :p Noen som har et 290(x) som overklokker bra på Luft? de fleste her inne har vell bare vannblokk, Custom chillers, Osv :D Men litt mer for mannen i gaten (tror ikke de fleste overklokker, Eller gjør de?)
Ikke at jeg har overklokket da, men tri-x kortet mitt kjøler jævlig bra på luft, utrolig stille også. Så skal du ha flere r9 290x kort engang så kjøp det.
Lenke til kommentar

 

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=anTM6aGhhqg

Andrull? 3 nye kort på g?

2x 8 pin og en 6 pin er ikke ille, Håper bare det overklokker :p Noen som har et 290(x) som overklokker bra på Luft? de fleste her inne har vell bare vannblokk, Custom chillers, Osv :D Men litt mer for mannen i gaten (tror ikke de fleste overklokker, Eller gjør de?)
Ikke at jeg har overklokket da, men tri-x kortet mitt kjøler jævlig bra på luft, utrolig stille også. Så skal du ha flere r9 290x kort engang så kjøp det.
Skal man ha fler 290(x) så vannkjøler man dem. 2 stk slike kort gjør at det blir fryktelug varmt inni et kabinett. Lufta kommer ikkje ut så lett. Står skjerkorta intilhverandre er det enda værre. Da får ikkje 1. kortet nok luft.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Det frista :p nesten lust å selga GTX770 Lightning kortet mitt nå :O :p

Ikke for å være fanboy :grin2: , Men om de hadde laget AMD kort som ikke var kjent for å være varme og strømslukende hadde jeg tatt et :list_item: Sikkert en rar grunn jeg har men, :p Uansett hadde det vært kult med en Classified edt av 290(X) synd at Evga ikke lager AMD kort. Vet ikkeom de har gjort det før? Noen?

 

Anyway since i am on the green team, i save the world right? Im Green :yes:

 

For tre år siden var AMD klart ledende på strømforbruk/ytelse mot Nvidia, men da hadde de heller ikke et kort som kunne konkurrere mot Nvidias 580.

Kepler snudde en del på hodet, og det blir spennende å se hva Maxwell får til på 20nm, en del av grunnen til at 750 Ti har så lavt strømforbruk er fordi de kuttet vekk interconnect-logikken mellom GPCer (ettersom det bare var en GPC) og den betydelig økte mengden L2-cache. Jeg vil tippe AMD har noen lignende planer angående økt mengde L2 (kanskje L3?) Cache for å spare strøm og båndbredde de også, og det skulle overraske meg stort om de ikke har fått til noen betydelige kutt i strømforbruket til stream-prosessorene sine også med tanke på hvor effektiv Jaguar-APUen er.

Lenke til kommentar

 

 

Det frista :p nesten lust å selga GTX770 Lightning kortet mitt nå :O :p

Ikke for å være fanboy :grin2: , Men om de hadde laget AMD kort som ikke var kjent for å være varme og strømslukende hadde jeg tatt et :list_item: Sikkert en rar grunn jeg har men, :p Uansett hadde det vært kult med en Classified edt av 290(X) synd at Evga ikke lager AMD kort. Vet ikkeom de har gjort det før? Noen?

 

Anyway since i am on the green team, i save the world right? Im Green :yes:

 

For tre år siden var AMD klart ledende på strømforbruk/ytelse mot Nvidia, men da hadde de heller ikke et kort som kunne konkurrere mot Nvidias 580.

Kepler snudde en del på hodet, og det blir spennende å se hva Maxwell får til på 20nm, en del av grunnen til at 750 Ti har så lavt strømforbruk er fordi de kuttet vekk interconnect-logikken mellom GPCer (ettersom det bare var en GPC) og den betydelig økte mengden L2-cache. Jeg vil tippe AMD har noen lignende planer angående økt mengde L2 (kanskje L3?) Cache for å spare strøm og båndbredde de også, og det skulle overraske meg stort om de ikke har fått til noen betydelige kutt i strømforbruket til stream-prosessorene sine også med tanke på hvor effektiv Jaguar-APUen er.

 

de eneste kortene jeg har hatt er 8800gtx - 9800gtx - gt 440 - radeon 7950 (levert tilbake pga litt lite ytelse) - 780 Classified :) Skal innrømme at 7950 kortet var ganske kaldt, Men tok opp 3 slots :p

Lenke til kommentar

de eneste kortene jeg har hatt er 8800gtx - 9800gtx - gt 440 - radeon 7950 (levert tilbake pga litt lite ytelse) - 780 Classified :) Skal innrømme at 7950 kortet var ganske kaldt, Men tok opp 3 slots :p

7950 kom (fortsatt) greit ut på ytelse/watt, men det var ikke i nærheten av samme dominans som 6950 hadde...

 

Syns forøvrig det er litt rart at du kan mene at 7950 hadde lite ytelse når du kom fra GT 440 :p

Lenke til kommentar

 

de eneste kortene jeg har hatt er 8800gtx - 9800gtx - gt 440 - radeon 7950 (levert tilbake pga litt lite ytelse) - 780 Classified :) Skal innrømme at 7950 kortet var ganske kaldt, Men tok opp 3 slots :p

7950 kom (fortsatt) greit ut på ytelse/watt, men det var ikke i nærheten av samme dominans som 6950 hadde...

 

Syns forøvrig det er litt rart at du kan mene at 7950 hadde lite ytelse når du kom fra GT 440 :p

 

Joda, Men målet mitt var å maxe far cry 3 husker jeg :p det klarte det men ikke 100% smooth som mitt 780 gjør :p Men gt 440 var jo igrunn byttet ut pga det kunne ikke spille noe :D

Var r9 290x kjøpet mitt så dårlig da? ;(

Neida :p bare jeg som er `Green` :p

Lenke til kommentar

 

Joda, Men målet mitt var å maxe far cry 3 husker jeg :p det klarte det men ikke 100% smooth som mitt 780 gjør :p Men gt 440 var jo igrunn byttet ut pga det kunne ikke spille noe :D

Far Cry 3 går jo ikke på maksimal grafikk med to overklokkede 7970 i CFX engang...

 

Det gjør jo det 780? Det selv med AA på max? Over 60 ihvertfall :=) skal teste igjen når jeg får systemet oppe å gå igjen :)

Lenke til kommentar

Det gjør jo det 780? Det selv med AA på max? Over 60 ihvertfall :=) skal teste igjen når jeg får systemet oppe å gå igjen :)

Gjennomsnitt på 60 kanskje, men ikke i nærheten av 60 fps konstant.

 

MSI 290x Lightning review :)

 

http://www.overclock3d.net/reviews/gpu_displays/msi_r9_290x_lightning_review/1

...men overklokke mere enn 1150mhz på gpu gadd de ikkje... :dontgetit:

Hva forventet du? Det er TTL, ikke k|ngp|n.

1650MHz på minne er dog rimelig heftig :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...