Gå til innhold

AMD Radeon R200-tråden - Diskusjon og spekulasjon


Aerow

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

mantel er vel åpen for bruk av nvidia (om de vill) etter som jeg forstår.

Nope. Mantel er i overskuelig fremtid properitær...

 

http://www.xbitlabs.com/news/graphics/display/20131003232053_AMD_Mantle_Is_Proprietary_Now_But_It_Will_Become_Widely_Available_to_Others.html

 

Selv om de gjør ting åpent etterhvert er API'et så tett knyttet til GCN arkitekturen at det i praksis er properitært.

Lenke til kommentar

Nope. Mantel er i overskuelig fremtid properitær...

 

http://www.xbitlabs.com/news/graphics/display/20131003232053_AMD_Mantle_Is_Proprietary_Now_But_It_Will_Become_Widely_Available_to_Others.html

 

Selv om de gjør ting åpent etterhvert er API'et så tett knyttet til GCN arkitekturen at det i praksis er properitært.

 

Det er fordi det er en low level API, og det er slik de fungerer?

 

Det blir som å kalle biler diskriminerede for blinde fordi at de er lagd for at man trenger øyne..

Lenke til kommentar

DP 1.3 ja. Er jo så bra dem ikke sattser for det meste på HDMI da som er bedre på alle måter, ikke sannt :omg:
Blir vel bare mer hdmi med 2.0" var det den skulle hete, å den er vel ikke noe bedre enn hva DP er nå.

Jippi. Samma så att dem slutter sammarbeid for OLED utvikkling å sattser på 4K..

 

Vi skal sattse på det nesst besste virker det som ja. :w00t:

Lenke til kommentar

DP 1.3 ja. Er jo så bra dem ikke sattser for det meste på HDMI da som er bedre på alle måter, ikke sannt :omg:

Blir vel bare mer hdmi med 2.0" var det den skulle hete, å den er vel ikke noe bedre enn hva DP er nå.

Jippi. Samma så att dem slutter sammarbeid for OLED utvikkling å sattser på 4K..

 

Vi skal sattse på det nesst besste virker det som ja. :w00t:

Nå er vel HDMI mest i konkurranse med seg selv, og du kan ikke erstatte HDMI med DP. (fordi det må/bør være bakoverkompatibelt med en endeløs rekke med HDMI-utstyr) Er jo en stor fordel med HDMI 2.0, kontra 1.4.

Og om skjermen ikke har noen funksjonalitet som tar nytte av mer enn HDMI 2.0, så ser jeg ingen grunn til å gå over.

 

DP er vel mer rettet mot å erstatte DVI, og derfor man hovedsakelig finner det på PC-monitorer og PCer.

 

Lenke til kommentar

Fikk mitt r9 290 Idag. Var jo litt for stort for kabinettet til så måtte..modifisere litt, men ellers er jeg fornøyd med ytelsen :p Nesten aldri hatt over 60FPS jeg konstant i spill. Forøvrig synes jeg ikke viftestøyen er noe spesielt ille, hører jo ingenting når jeg har lyd på og spiller/musikk/film eller whatever.

Endret av Quakecry
Lenke til kommentar

Fikk mitt r9 290 Idag. Var jo litt for stort for kabinettet til så måtte..modifisere litt, men ellers er jeg fornøyd med ytelsen :p Nesten aldri hatt over 60FPS jeg konstant i spill. Forøvrig synes jeg ikke viftestøyen er noe spesielt ille, hører jo ingenting når jeg har lyd på og spiller/musikk/film eller whatever.

Nesten aldri hatt OVER 60fps?

Lenke til kommentar

Haha, nei heldigvis ikke :p Hvor lenge tror dere jeg klarer meg fint i spillene som kommer? I5-2500K'n begynner jo å dra på årene.

Med mindre du vil gå over til 4930k så finnes det egentlig ikke noe oppgradering for deg enda. 2500k er så og si like god som 4670k. I overklokket tilstand selvfølgelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Med mindre du vil gå over til 4930k så finnes det egentlig ikke noe oppgradering for deg enda. 2500k er så og si like god som 4670k. I overklokket tilstand selvfølgelig.

Ty :)

Hva synes dere om lyden på stock på kortet altså? Jeg personlig synes ikke den var noe spesielt ille, PCen lager allerede lyd fra før av og siden jeg har headsett på når jeg spiller med enten skype, musikk, eller lydene fra spillet på så hører jeg ikke pcen noe særlig uansett. Og når en surfer nettet er idlingen ikke et problem. Imo overdriver folk egentlig når det gjelder lyden til en grad.

Endret av Quakecry
Lenke til kommentar

Ty :)

Hva synes dere om lyden på stock på kortet altså? Jeg personlig synes ikke den var noe spesielt ille, PCen lager allerede lyd fra før av og siden jeg har headsett på når jeg spiller med enten skype, musikk, eller lydene fra spillet på så hører jeg ikke pcen noe særlig uansett. Og når en surfer nettet er idlingen ikke et problem. Imo overdriver folk egentlig når det gjelder lyden til en grad.

Har du referansekort eller tredjepartskjøler?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...