Gå til innhold

Hearthstone-diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

 

Litt dypere sett er problemet til Hunter at classen ikke har hatt card draw siden Buzzard nerf.

 

Det og en alt for aggresiv hero power gjør at en god Hunter deck MÅ vinne før hånda er tom. Da blir det maks midrange og aldri control.

 

De sterkeste deckene i metaen nå har ikke card-draw å snakke om. Men joda, det er jo selvfølgelig et større problem når man er mer mot aggro.

 

AtW

 

Shaman har tilgang til spells som trekker og mana tide totem (og til nerfs treffer mana tide ut av Tuskarr totemic), Warrior har battle rage og slam, Warlock har warlock hero power. De blir mindre låst til hals-over-hode aggro.  Mages har Arcane Intellect, druids har Wrath og Raven Idols. Paladins har Divine Favor og Solemn Vigil. 

 

Hunter får kun trekke om hånda allerede er tom, eller om de ødelegger egen kurve så Elekk har sjanse til å få trukket noe.

 

Card draw er rimelig viktig hvis man skal kunne ha flere spillestiler tilgjengelig.

 

Edit:

Ville det hjulpet om Tracking brukte discover og ikke den nåværende formen?

Endret av Roedthaarogfregner
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hindrer ikke det faktumet at det som oftest ikke brukes card-draw i shaman, ihvertfall ikke de deckene som er kraftigst nå.

 

AtW

Sant nok, men å buffe andre klasser opp dit tror jeg ville hatt visse problemer.

 

Totem Golem, en god one drop og mye snacks og burst å følge opp med, og et ekstremt våpen som synergerer perfekt med Rockbiter Weapon var jo rimelig ekstremt. Veldig mange opening hands blir liksom gode nok da, samme for topdecks.

 

Når det er sagt, har likt å spille mot de litt nyere shaman-variantene, med mer totems og mer fokus på thing from below før finish med bloodlust.

Lenke til kommentar

Føler at Boom-bot er veldig underdog i denne brawlen. Hvis du ikke får 1- eller 2-drop som Boom, så er det omtrent like greit å concede med en gang. Hadde 60g-quest med Tavern Brawl hvor jeg vant alle kampene som Annoy-O, mens jeg bare vant 1 av 4 kamper som Boom. Den kampen som Boom vant jeg vel egentlig kun fordi at motstanderen min gjorde feil.

Har spilt 5 brawls, alle som boombot.4 win, ett tap. Så vet ikke jeg.
Lenke til kommentar

Sto det noe om når denne patchen kom? 

Liker forsåvidt konklusjonen til Reynad på slutten av denne videoen: 

 

Istedet for å nerfe shaman gjorde de at alle klasser som kan ta shaman fikk en nerf...

 

Jeg er ikke enig med reynad, nå er det riktignok en ikke superstor nerf når troggen+golem fortsatt er der, men de andre klassenes nerfer er mindre sterke. Jeg respekterer dog at han er en bedre spiller enn meg.

 

AtW

Lenke til kommentar

De har annonsert hvordan man kan få den nye Priest Heroen:

 

http://us.battle.net/hearthstone/en/blog/20303032/try-twitch-prime-and-get-tyrande-whisperwind-9-30-2016 

 

Ready to shine the light of Elune on your Hearthstone decks? Through November 5, you can add the new Priest hero, Tyrande Whisperwind, to your Hearthstone collection when you try Twitch Prime!

 

Det festlige her er at dette gjelder for:

*Twitch Prime is available to all Amazon Prime members including Amazon Student, and is available to customers in the United States, Canada, UK, Germany, France, Italy, Spain, Belgium, and Austria

 

Hurra, føkk resten av oss...

Lenke til kommentar

Battlecry-mage med Brann-synergy er fantastisk å spille. Optimalt Brann --> Discover-kort, men inn i han med AoE, Azure Drake, Babbling book osv er morsomt nok. Kunne potensielt toppa med C'thun-greier, men det blir så overflødig i en deck som faktisk er morsom å spille. Tviler på at jeg kan klatre lenger enn til 19 med den.

Prøver ellers å lage hunter med litt mer AoE og card draw for å se hvordan det går. Litt vanskelig å få til nok av det og nok win conditions.

Lenke til kommentar

Chess brawl går for det meste ut på å få laget oddetall totalt på bordet, slik at dine egne brikker får gjort skade på to motstanderbrikker. Hvis man greier å gjøre det hver runde, samtidig som man får tatt ut 1-2 brikker med bruk av en hest, så er seieren stort sett sikret.

Lenke til kommentar

Chess brawl går for det meste ut på å få laget oddetall totalt på bordet, slik at dine egne brikker får gjort skade på to motstanderbrikker. Hvis man greier å gjøre det hver runde, samtidig som man får tatt ut 1-2 brikker med bruk av en hest, så er seieren stort sett sikret.

 

Nå har jeg bare spilt det to ganger, men jeg er forsåvidt enig med deg, men det er også problemet, strategien er så enkel, at hva slags kort du trekker er veldig avgjørende.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...