Gå til innhold

Hearthstone-diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Druiden min blør ranks i dag. Har hatt så mye aggro på rad at jeg forsøksvis la inn Baron Geddon for å ha et kort til som potensielt kan stagge motstander en tur, men det hjelper lite når zoolock har såpass mye minions med 2 eller 3+ health (gang boss, malchezaar's imp, defender of argus sine mål, darkshire councilman osv). Har ingen AoE som kan ta det, og tror det vil koste alle kamper mot annen control om jeg legger inn mer taunts eller forsøk på early game.

For all del, jeg visste jo at tunge control decks ikke har det lettest for tida, men jeg må ha perfekt draw for å stabilisere, aggrospillere må bare curve ok, ende spillet før midgame er over. En av dem er betraktelig lettere.

Edit 1 runde etter:
Innervate-->Geddon fikk tvunget noen dårlige trades for zoolock. Stabiliserte med nok hp til å komme til late game. Må gjøre noen forsøk til på hvor mye han får til.

1 til senere:
Geddon jobber som en helt, men prøver ut taunts i stedet. Kanskje med synergi med The Curator for å få kunne spille et par defensive turer på rad.

Enda en edit:
Deler decken forsøksvis i to, med spell synergy og N'zoth i en, mer Beasts, Dragons og Curator i en annen.

Endret av Roedthaarogfregner
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Føler at Boom-bot er veldig underdog i denne brawlen. Hvis du ikke får 1- eller 2-drop som Boom, så er det omtrent like greit å concede med en gang. Hadde 60g-quest med Tavern Brawl hvor jeg vant alle kampene som Annoy-O, mens jeg bare vant 1 av 4 kamper som Boom. Den kampen som Boom vant jeg vel egentlig kun fordi at motstanderen min gjorde feil.

Lenke til kommentar

http://us.battle.net/hearthstone/en/blog/20303031/upcoming-balance-changes-update-613-9-28-2016

 

Interessante greier. Mulig blizzard har lært seg å nerfe uten å totalt drepe. I alle fall mange av kortene der.

Det er ikke bare interessante greier, det er fantastisk! 

Vekk med warrior OTK:

 

X03WNCO5X68Q1475025687849.png

 

Reduksjon i styrken til Shaman:

 

BDQRV6ASOXJZ1475025687851.png

3O801IGIBQ8R1475025687916.png

 

Call of the Wild blir balansert:

 

KJDI8XY96C051475025687605.png

 

Generell nerf til aggro:

 

1MP96FB3EZF31475025687604.png

 

 

I tillegg stopper Yogg å kaste spells hvis han tar livet av seg selv/Transform/return to hand, og de skriver: "In addition to the above changes, we will be addressing the bug where cards with Overload cast by Yogg-Saron, Hope’s End will not cause Overload to the player in a future update."

 

På tide at Yogg fikk en nerf, utrolig frustrerende å tape en kamp man har full kontroll over fordi motstander har sykt flaks med Yogg. Nå blir han mer en siste utvei, med mindre sjanse for å vinne kampen på egenhånd. At de gir overload for spellene han bruker er dog kanskje litt i overkant.

 

Savner fremdeles en nerf til Anyfin can happen, den burde bli redusert til at man ikke kan summone mer enn en kopi av en murloc som har dødd denne turen. Det vil fremdeles være mye burst med 2xBluegill + 2x Warleader, men det blir ikke over 30 skade når de kommer opp på gang nummer 2 slik det er nå...

 

Føler at Boom-bot er veldig underdog i denne brawlen. Hvis du ikke får 1- eller 2-drop som Boom, så er det omtrent like greit å concede med en gang. Hadde 60g-quest med Tavern Brawl hvor jeg vant alle kampene som Annoy-O, mens jeg bare vant 1 av 4 kamper som Boom. Den kampen som Boom vant jeg vel egentlig kun fordi at motstanderen min gjorde feil.

Var akkurat det jeg tenkte forrige gang vi hadde den brawlen, divine shield + taunt for 2 mana er for sterkt i forhold til 2 mana 2 bomber, som aldri treffer der de skal...

Endret av UriasX
Lenke til kommentar

Rapporter gjerne når du har prøvd den ut litt, har lyst til å crafte Malygos selv.

Ang nerfs er jeg utrolig glad for zoolock-nerfen og de til shaman. Charge og egentlig selv om det var en helt ok deck å tape mot.

Call of the Wild på 9 mana føles riktigere. Fortsatt sterkt, men Hunter trenger vel fortsatt finishers. Kan muligens bli vanskeligere for mages å spille Flamestrike riktig tur nå som hunterens early og late game skilles mer fra hverandre? Brenne den av for å cleare mellom, eller vente på CotW? Ikke veit jeg. Blir kult med litt endringer i meta.

Lenke til kommentar

Litt dypere sett er problemet til Hunter at classen ikke har hatt card draw siden Buzzard nerf.

 

Det og en alt for aggresiv hero power gjør at en god Hunter deck MÅ vinne før hånda er tom. Da blir det maks midrange og aldri control.

 

De sterkeste deckene i metaen nå har ikke card-draw å snakke om. Men joda, det er jo selvfølgelig et større problem når man er mer mot aggro.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...