Gå til innhold

Hearthstone-diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Får man rewards fra ranked ladder i både Standard og Wild når måneden er omme?

Har jeg ikke tenkt på en gang, trodde de hadde forskjellige queues men samme rank

Har ikke spilt Wild siden jeg ble tvunget over på standard  (win in standard..)

Gjorde alt av adventures med den vanlige standard stokken min (Priest C'thun)

Lenke til kommentar

Denne ukens brawl er artig, men er så mange som ikke skjønner hvordan man skal spille ...

Ikke angrip med alle minions fordi du kan, pimp Lightwarden, spill Cho når du har mange spells og alltid ha divine shield på de viktigste. Kunne med fordel vært litt vanskeligere, for når begge skjønner bæret blir det ganske lett.

Lenke til kommentar

Hearthstone... Spiller freeze mage mot en hunter, har Alexstrasza på brettet, 6 hp med ice block oppe, 1 ekstra ice block på hånden og lethal neste runde. Han har egentlig tapt, men så spiller han Yogg-Saron. Jeg bryr meg ikke så mye for det er omtrent ingen kort som kan drepe meg med ice block oppe, og i starten så spilles det noen lite relevante kort, før følgende skjer. Avenging wrath spilles, som da popper blocken min. Og så dukker faen meg cursed! opp! For de som ikke vet hva det kortet gjør så tar du 2 dmg på starten av hver runde, helt til du velger å spille det ut av hånden din. Og jeg ender altså opp med å tape på min neste runde pga cursed!..

 

Er det egentlig mulig å ha mer uflaks? Hvor mange spells er det i spillet og hvor mange av dem kunne drept meg med ice block oppe? Er så lei av å bli eid av rng.

Lenke til kommentar

Flare ville drept deg, Eye for an Eye kunne endt i draw. I tillegg kunne han fått spells som ga healing (healing touch, holy light, lay on hands, Tree of life (hvis det var Wild), healing wave, flash heal). Det er vel en 200-220 spells i Standard nå, og dersom vi antar at Yogg kastet 20 spells, så er sannsynligheten rundt 80% for at Yogg kaster enten Flare eller Cursed. Totalt sett tipper jeg sannsynligheten er rundt 5%-20% for at du taper i den situasjonen, så ja, det er mulig å ha mer uflaks. 

Lenke til kommentar

Å herregud, det skjedde igjen.. Jeg har ice block oppe og er en runde unna lethal. Han top decker Yogg, spiller x antall spells som popper blocken min og jeg får cursed på hånden nok en gang. Det er så latterlig og så antimoro. 2 ganger nå på 4 eller 5 kamper med freeze mage mot hunter.

 

Så det er altså bare flare og cursed som dreper meg i den situasjonen? Flare må i tillegg ha blitt spilt før eventuell dmg, så der er det enda mer rng. Flare i seg selv holder ikke for han kan feks ikke bruke hero power den runden. Så det må i så fall være flare + nok dmg for å drepe meg, i den rekkefølgen. Healing var jeg ikke så bekymret for.

 

Så 2 kort av 200+? Han første huntern spilte kun 8-10 spells, og han andre rundt 15. Det hadde vært interessant å funnet ut akkurat hvor liten sjanse det er for å dø direkte der. Og så 2 ganger da på en håndfull kamper. Tror jeg legger freeze mage på hylla nå :p

Lenke til kommentar

Flare ville drept deg, Eye for an Eye kunne endt i draw. I tillegg kunne han fått spells som ga healing (healing touch, holy light, lay on hands, Tree of life (hvis det var Wild), healing wave, flash heal). Det er vel en 200-220 spells i Standard nå, og dersom vi antar at Yogg kastet 20 spells, så er sannsynligheten rundt 80% for at Yogg kaster enten Flare eller Cursed. Totalt sett tipper jeg sannsynligheten er rundt 5%-20% for at du taper i den situasjonen, så ja, det er mulig å ha mer uflaks. 

Det er ikke riktig. Hvis du antar 200 spells og 20 kastet av Yogg har du 2/200 = 1% sjanse for at hvert spell som kastes er flare eller cursed. Skal man gjøre sannsynlighetsregningen "skikkelig" blir det da 1-(1-0,01)^20 = 1 - 0,99^20 = 0,8179. 

 

Det er altså ca 18,2% sjanse for at flare eller cursed kastes minst en gang av Yogg :)

Lenke til kommentar

Hadde en morsom runde mot en Yogg selv nå, husker ikke helt hvordan stillingen var, men hadde send ut en C'tun og mage satt igjen med 1 hp pga iceblock, jeg hadde 3 eller 4, husker ikke helt i farten.

Min C'tun hadde blitt til en sau og motstandern hadde div minion pluss 2x taunt på bordet og fyrer igang Yogg.

 

Var nærmest sikker på at jeg hadde tapt, men spell etter spell førte til at han fatiget seg selv til døde. Alle spells enten buffet hans minions eller mine, så ingen dmg rett i fjeset.

Deiling win! :D

Lenke til kommentar

Å herregud, det skjedde igjen.. Jeg har ice block oppe og er en runde unna lethal. Han top decker Yogg, spiller x antall spells som popper blocken min og jeg får cursed på hånden nok en gang. Det er så latterlig og så antimoro. 2 ganger nå på 4 eller 5 kamper med freeze mage mot hunter.

Det er ikke lov å rope altfor høyt om antimoro når man spiller Freezemage ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Å herregud, det skjedde igjen.. Jeg har ice block oppe og er en runde unna lethal. Han top decker Yogg, spiller x antall spells som popper blocken min og jeg får cursed på hånden nok en gang. Det er så latterlig og så antimoro. 2 ganger nå på 4 eller 5 kamper med freeze mage mot hunter.

Det er ikke lov å rope altfor høyt om antimoro når man spiller Freezemage ;)

 

+1 for den altså, spiller du Freezemage fortjener du all den pinsel du kan få. Lite som er mindre morro enn å spille mot noen uten minions, som drøyer runde etter runde med ymse removal til de har samlet nok biter av komboen sin til å burste deg ned på to runder.

Lenke til kommentar

+1 for den altså, spiller du Freezemage fortjener du all den pinsel du kan få. Lite som er mindre morro enn å spille mot noen uten minions, som drøyer runde etter runde med ymse removal til de har samlet nok biter av komboen sin til å burste deg ned på to runder.

Har du sett hvordan større HS streamere kontrer freeze? De baiter kortene ut av mage en etter en slik at man får mest mulig ut av sine egne kort.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...