Gå til innhold

Hearthstone-diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I mine øyne er det to typer aggro. Du har den typen som ikke bryr seg om noe annet enn trynet på motstanderen, som feks facehunter. Og så har du decks som ikke nødvendigvis er like aggressive, men som likevel er aggressive, som feks zoo eller evolve shaman. Ja, målet er å dominere brettet, men måten du gjør det på med zoo og shaman er å spille aggressivt. Flood ze board.

 

Har du ikke klare svar mot disse deckene så dør du tidlig, omtrent hver eneste gang. Om ikke det er en aggressiv linje så vet ikke jeg.

Lenke til kommentar

I mine øyne er det to typer aggro. Du har den typen som ikke bryr seg om noe annet enn trynet på motstanderen, som feks facehunter. Og så har du decks som ikke nødvendigvis er like aggressive, men som likevel er aggressive, som feks zoo eller evolve shaman. Ja, målet er å dominere brettet, men måten du gjør det på med zoo og shaman er å spille aggressivt. Flood ze board.

 

Har du ikke klare svar mot disse deckene så dør du tidlig, omtrent hver eneste gang. Om ikke det er en aggressiv linje så vet ikke jeg.

Enig, og ville sagt at de to variantene er Face og Aggro.

 

Problemet med aggro, f.eks Zoo warlock slik den spilles nå, er at hvis du lar dem ha en eneste minion på bordet har du nesten tapt. Kombinert med mye sticky minions, slik som villager og imp gang, er det nesten ikke til å unngå. Det resulterer i at din 4+ drop blir drept av en token + buffs, om det er abusive + wolf eller power overwhelming eller hva det måtte være, og de får en så effektiv trade + kan legge på ekstra minions i tillegg så du aldri får tilbake kontrollen på bordet. AoE er mangelfullt og for dyrt for hva de gjør som oftest, så det er for lite og for seint til å kontre flooding av bordet...

Lenke til kommentar

Etter min mening finnes det 3 hoved varianter, som kan deles opp i undervarianter: 

  • Aggro
    • Face aggro
    • Tempo/Aggro control (f.eks. zoolock som er minion heavy eller tempo mage som er mer spell heavy)
  • Mid-range
    • Combo mid-range (f.eks. roar/force druid eller bloodlust shaman)
    • Ramp (nesten control?)
  • Control
    • Combo control (f.eks. freeze mage, velen priest)
    • Fatigue control
Lenke til kommentar

Avogtil er dette spillet frustrende. Motstander har en 15/2, jeg har en 3/2 og en 3/3, han har ingen kort, trekker ancestral call, til ironbeak owl, som gjør min 3/3 til en 2/2, og forked lightning.

 

AtW

Hvordan kunne han få både anscestral call og forked lightning hvis han var tom for kort?

 

Eller mener du:

22319-ancestral-knowledge.png

Uansett frustrerende. Prøver å legge merke til når slikt skjer for meg, ikke mot meg, men blir uanset bitter når jeg taper kamper jeg egentlig har vunnet, bare pga RNG :p

Endret av UriasX
Lenke til kommentar

Møtte et deck jeg aldri har sett før i går, pirate Warrior. Han hadde en helt drøy åpning og overkjørte priesten min. 

 

Pirat med rusted hook på tur 1, win-axe på tur 2, og på de 3 neste turene fikk han ut en ny win-axe og en ny rusted hook som han greide å få fra 1/3 til 4/6 med 2xpiraten med +1/+1 til våpen, og en Upgrade av alle ting.

 

Regner med at han hadde sykt flaks med draw, men ble overkjørt som C'thun priest.

 

Aggro shaman vant jeg derimot 4 av 4 mot med priesten, så det var jo kjekt :D

Lenke til kommentar

Møtte et deck jeg aldri har sett før i går, pirate Warrior. Han hadde en helt drøy åpning og overkjørte priesten min. 

 

Pirat med rusted hook på tur 1, win-axe på tur 2, og på de 3 neste turene fikk han ut en ny win-axe og en ny rusted hook som han greide å få fra 1/3 til 4/6 med 2xpiraten med +1/+1 til våpen, og en Upgrade av alle ting.

 

Regner med at han hadde sykt flaks med draw, men ble overkjørt som C'thun priest.

 

Aggro shaman vant jeg derimot 4 av 4 mot med priesten, så det var jo kjekt :D

Samme prinsippet som denne?

http://www.hearthpwn.com/decks/519906-74-legend-tempo-dragon-warrior

Fungerer meget godt mot det meste.

Lenke til kommentar

 

Møtte et deck jeg aldri har sett før i går, pirate Warrior. Han hadde en helt drøy åpning og overkjørte priesten min. 

 

Pirat med rusted hook på tur 1, win-axe på tur 2, og på de 3 neste turene fikk han ut en ny win-axe og en ny rusted hook som han greide å få fra 1/3 til 4/6 med 2xpiraten med +1/+1 til våpen, og en Upgrade av alle ting.

 

Regner med at han hadde sykt flaks med draw, men ble overkjørt som C'thun priest.

 

Aggro shaman vant jeg derimot 4 av 4 mot med priesten, så det var jo kjekt :D

Samme prinsippet som denne?

http://www.hearthpwn.com/decks/519906-74-legend-tempo-dragon-warrior

Fungerer meget godt mot det meste.

 

Mer som dette:

http://hearthstone.metabomb.net/deck-guides/pirate-warrior-standard-guide-hearthstone-may-2016 

 

Selv om det også hadde med det kortet som gjør våpen billigere. 

Lenke til kommentar

Flere som synes Arena-rewards har blitt dårligere, eller er det bare innbilning? Får stadig ubrukelige kort som belønning. Dårligere enn gull og pakker, og selv om de påstår man kan få sjeldnere ting, så får jeg så godt som aldri noe bedre enn golden rare, selv med 12 wins.

 

AtW

Lenke til kommentar

Møtte et deck jeg aldri har sett før i går, pirate Warrior. Han hadde en helt drøy åpning og overkjørte priesten min. 

 

Samme her. Morsomt å møte noe nytt. Spilte C'thun warrior selv, eller control som det egentlig er, og etter en god start fra han så fikk jeg overtaket etter hvert. Men så var det tilbake til virkeligheten gitt, med 4 kamper på rad mot evolve shaman. Yay..

Lenke til kommentar

Må bare dele slutten av min forrige arena kamp, hvor jeg var litt på hæla. I runde 9 hadde jeg kun spawn of n'zoth på bordet, men legger ut alle mine kort; steward of darkshire, muster for battle og rallying blade som resulterte i en 4/4 og 3x3/3 med divine shield. I runde 10 topdecker jeg en 5/5 stealth og det et game over.

 

Motstander la meg til kun for å skrive: that was EPIC!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...