Gå til innhold

Hearthstone-diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Jeg synes også at dette er et bra steg. Er spent på hvordan metaen kommer til å bli i neste expansion. Ingen Sludge Belcher, Piloted Shredder og Dr. Boom. Secret Paladin kommer til å bli mye, mye svakere i neste standard. Dette blir bra.

 

Hvorfor secret paladin? (sier ikke at det ikke blir svakere, for det kommer jo en ny expansion, men basert på dagens kort), det er jo nestne ingen av secret paladins unike kort som tas bort?

 

AtW

 

Secret Paladin er bra fordi decket har en sinnsyk bra kurve, med Shielded Minibot->Muster/Coghammer->Piloted Shredder/->Loatheb->Mysterious Challenger->Dr. Boom->Tirion. Følgende kort fra eksisterende Secret Paladin forsvinner i standard:

 

  • -2 Avenge
  • -2 Haunted Creeper
  • -2 Shielded Minibot
  • -1 Coghammer
  • -2 Muster for Battle
  • -2 Piloted Shredder
  • -1 Loatheb
  • -1 Sludge Belcher
  • -1 Dr. Boom

Jo, secret paladin kommer til å bli veldig svekket. Jeg tror Paladin er klassen som kommer til å lide mest.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg synes også at dette er et bra steg. Er spent på hvordan metaen kommer til å bli i neste expansion. Ingen Sludge Belcher, Piloted Shredder og Dr. Boom. Secret Paladin kommer til å bli mye, mye svakere i neste standard. Dette blir bra.

 

Hvorfor secret paladin? (sier ikke at det ikke blir svakere, for det kommer jo en ny expansion, men basert på dagens kort), det er jo nestne ingen av secret paladins unike kort som tas bort?

 

AtW

 

Secret Paladin er bra fordi decket har en sinnsyk bra kurve, med Shielded Minibot->Muster/Coghammer->Piloted Shredder/->Loatheb->Mysterious Challenger->Dr. Boom->Tirion. Følgende kort fra eksisterende Secret Paladin forsvinner i standard:

 

  • -2 Avenge
  • -2 Haunted Creeper
  • -2 Shielded Minibot
  • -1 Coghammer
  • -2 Muster for Battle
  • -2 Piloted Shredder
  • -1 Loatheb
  • -1 Sludge Belcher
  • -1 Dr. Boom

Jo, secret paladin kommer til å bli veldig svekket. Jeg tror Paladin er klassen som kommer til å lide mest.

 

 

Shredder, sludge Boom og loatheb brukes i "alle deck", så de svekkes jo tilsvarende, og kan erstattes med nesten like gode kort. Avenge er en av de beste secretene, så det er åpenbart noe som går utover secret paladin. Muster går bare ut over paladin-decks generelt, mindre viktig i secret paladin enn mange andre paladin-decks. Paladin vil nok lide litt, men føler ikke secret paladin spesifikt taper så mye, relativt sett. Nå blir nok secret paladin uansett mindre pop av naturlige årsaker dog. 

 

Ellers håper jeg de endrer forsce+savage og BGH.

 

AtW

Lenke til kommentar

Vet ikke helt hva jeg synes om dette, på en side kan det bli mer spennende ved at man får nye kort som mer eller mindre må benyttes... På en annen side virker dette som en blanding av latskap og evnen til å få profitt på ting som allerede er laget.

 

Si om 2 år, når ny exp kommer så er det grenser for hva oppfinnsomheten kan komme med av nye kort så da bare resirkulerer de gamle kort, mindre jobb == PROFIT!

Lenke til kommentar

Vet ikke helt hva jeg synes om dette, på en side kan det bli mer spennende ved at man får nye kort som mer eller mindre må benyttes... På en annen side virker dette som en blanding av latskap og evnen til å få profitt på ting som allerede er laget.

 

Si om 2 år, når ny exp kommer så er det grenser for hva oppfinnsomheten kan komme med av nye kort så da bare resirkulerer de gamle kort, mindre jobb == PROFIT!

Blizzard har allerede sagt at de ikke kommer til å resirkulere gamle kort.

Lenke til kommentar

 

Vet ikke helt hva jeg synes om dette, på en side kan det bli mer spennende ved at man får nye kort som mer eller mindre må benyttes... På en annen side virker dette som en blanding av latskap og evnen til å få profitt på ting som allerede er laget.

 

Si om 2 år, når ny exp kommer så er det grenser for hva oppfinnsomheten kan komme med av nye kort så da bare resirkulerer de gamle kort, mindre jobb == PROFIT!

Blizzard har allerede sagt at de ikke kommer til å resirkulere gamle kort.

 

 

Med resirkulering mente jeg selvsagt nye kort med samme effekt som de gamle. Det vil nok skje. Dette er jo rimelig win win for blizzard sin side, enklere for nye spillere og komme inn i spillet, samt større grunnlag for at de skal gidde å bruke penger når det er færre kortpakker de må igjennom.

 

De slipper jobben med å ta hensyn til eldre kort mtp balansering når nye expansions kommer og sist, men ikke minst de kan fortsatt tjene masse penger på de som har alle kortene fra før ved å resirkulere effekten av gamle kort. 

 

Meh... 

 

Eneste fordelen for oss aktive spillere som jeg ser er at det muligens blir litt mer variasjon i årenes løp ved at enkelte staple kort blir byttet ut pga de forsvinner fra sortimentet.

Lenke til kommentar

Dette er forøvrig veldig interessant!

 

 

While normally we’re quite conservative about making balance changes to Hearthstone cards (and we’ll continue to be in the future), we’re planning to take the new Hearthstone year as a golden opportunity to re-evaluate a number of cards in the Basic and Classic card sets, including class cards, and make some long-considered adjustments.
 
More information on which cards are changing and why will be available as we draw nearer to the arrival of Standard format.
Lenke til kommentar

Ja, ser hele tiden Kripp snakker om tema decks som pirates og lignende. Når en ny expansion lanseres og et par nye pirat kort kommer med, så snakker han om at vi har kommet litt nærmere et spillbart pirat deck. Temadecket blir mer og mer mulig å realisere etter nye kort i temaet. Dette vil jo bli snudd helt på hodet. Nå vil tema deck som murlocs, pirates, beasts o.s.v. bli helt ubrukelig i meta, med mindre en expansion er fokusert på det.

 

Litt skuffet at man ikke kan velge å spille med andre kort i friendly challenges også. Dette gjør jo blizzard for å tvinge den nye standarden inn i turneringer og lignende. Synes det hadde vært bedre om turneringer kunne velge selv.

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Ja, ser hele tiden Kripp snakker om tema decks som pirates og lignende. Når en ny expansion lanseres og et par nye pirat kort kommer med, så snakker han om at vi har kommet litt nærmere et spillbart pirat deck. Temadecket blir mer og mer mulig å realisere etter nye kort i temaet. Dette vil jo bli snudd helt på hodet. Nå vil tema deck som murlocs, pirates, beasts o.s.v. bli helt ubrukelig i meta, med mindre en expansion er fokusert på det.

 

Litt skuffet at man ikke kan velge å spille med andre kort i friendly challenges også. Dette gjør jo blizzard for å tvinge den nye standarden inn i turneringer og lignende. Synes det hadde vært bedre om turneringer kunne velge selv.

Men du har jo Standard mode og "Wild" mode, kan jo velge den du vil og spille friendly match i?

Lenke til kommentar

 

Ja, ser hele tiden Kripp snakker om tema decks som pirates og lignende. Når en ny expansion lanseres og et par nye pirat kort kommer med, så snakker han om at vi har kommet litt nærmere et spillbart pirat deck. Temadecket blir mer og mer mulig å realisere etter nye kort i temaet. Dette vil jo bli snudd helt på hodet. Nå vil tema deck som murlocs, pirates, beasts o.s.v. bli helt ubrukelig i meta, med mindre en expansion er fokusert på det.

 

Litt skuffet at man ikke kan velge å spille med andre kort i friendly challenges også. Dette gjør jo blizzard for å tvinge den nye standarden inn i turneringer og lignende. Synes det hadde vært bedre om turneringer kunne velge selv.

Men du har jo Standard mode og "Wild" mode, kan jo velge den du vil og spille friendly match i?

 

 

nei, står eksplisitt at i "friendly challenges" vil den nye standarden gjelde. Wild mode gir deg bare en random opponent. Det betyr at man ikke kan spille med alle kort i turneringer eller bare for gøy mot venner. 

 

Kanskje jeg har misforstått, jeg håper jeg har det.

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...