Gå til innhold

Hearthstone-diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Ja, ser hele tiden Kripp snakker om tema decks som pirates og lignende. Når en ny expansion lanseres og et par nye pirat kort kommer med, så snakker han om at vi har kommet litt nærmere et spillbart pirat deck. Temadecket blir mer og mer mulig å realisere etter nye kort i temaet. Dette vil jo bli snudd helt på hodet. Nå vil tema deck som murlocs, pirates, beasts o.s.v. bli helt ubrukelig i meta, med mindre en expansion er fokusert på det.

 

Litt skuffet at man ikke kan velge å spille med andre kort i friendly challenges også. Dette gjør jo blizzard for å tvinge den nye standarden inn i turneringer og lignende. Synes det hadde vært bedre om turneringer kunne velge selv.

Men du har jo Standard mode og "Wild" mode, kan jo velge den du vil og spille friendly match i?

 

 

nei, står eksplisitt at i "friendly challenges" vil den nye standarden gjelde. Wild mode gir deg bare en random opponent. Det betyr at man ikke kan spille med alle kort i turneringer eller bare for gøy mot venner. 

 

Kanskje jeg har misforstått, jeg håper jeg har det.

 

Du har misforstått :)

 

 

 

Standard is only available as a format in Friendly Challenges, Ranked, and Casual play, so it wont affect Arena, Solo play or Adventure.

Du får ikke spilt Standard i Arena, men du kan spille Wild i ranked, casual og Friendly Challenges.

Lenke til kommentar

Jeg liker det nye systemet. Jeg har lenge lurt på hvordan de skulle løse problemet med mengden kort som nye spillere må skaffe seg for å kunne få en komplett opplevelse, og jeg synes dette er en god løsning, uten at jeg vet noe om hvordan dette funker i MTG.

 

Men jeg er litt enig med ATW her angående balansering av gamle kort. Om de nye formatene er der for å gjøre jobben med balansering lettere så kan wild bli et ganske ødelagt format etter hvert. Men det ville nok skjedd uansett når tusenvis at HS kort er tilgjengelig om noen år, og nå har vi i hvert fall et format hvor ting er mer kontrollert. Jeg liker også tanken med at classic og klassekortene blir en fast del av standard, samtidig som jeg grøsser over tanken at feks druid komboen blir en del av fundamentet i HS i "all tid" fremover.

 

Det er fordeler og ulemper her, men i utgangspunktet tror jeg det er flest fordeler.

Endret av Golamesh
Lenke til kommentar

Tapte nettopp mot en holy wrath paladin. Jepp, jeg hadde Tirion på brettet runden før lethal og jeg hadde 19 hp. Full kontroll med andre ord. Så spiller han holy wrath i trynet på meg med 16 kort igjen i decken og trekker tydeligvis molten giant. For et tåpelig spill hs er...

De som spiller sånne alternative, morsomme deck, fortjener å vinne en gang i blandt. De få gangene jeg møter noe som er helt annerledes enn meta, og som greier å vinne også, sitter jeg bare og smiler og tenker "vel fortjent".  :tease:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Tapte nettopp mot en holy wrath paladin. Jepp, jeg hadde Tirion på brettet runden før lethal og jeg hadde 19 hp. Full kontroll med andre ord. Så spiller han holy wrath i trynet på meg med 16 kort igjen i decken og trekker tydeligvis molten giant. For et tåpelig spill hs er...

De som spiller sånne alternative, morsomme deck, fortjener å vinne en gang i blandt. De få gangene jeg møter noe som er helt annerledes enn meta, og som greier å vinne også, sitter jeg bare og smiler og tenker "vel fortjent".  :tease:

 

 

Jeg er for "nye" decks, men jeg hater å tape pga ren flaks/uflaks. Og i dette tilfellet er det jo rett og slett dårlig spilldesign. Eneste grunnen til at holy wrath fortsatt er et kort er fordi "ingen" bruker det, og fordi det skal veldig mye til for å gjøre 20 dmg.

 

Og det som gjorde det ekstra ille var at han satset tydeligvis alt på denne tåpelige og upålitelige komboen, fordi han ignorerte brettet for å få meg ned til 20 eller litt under 20. Det førte til at jeg lett kunne ta kontrollen over brettet og var 1 runde unna å vinne. Og så slenger han bare ut holy wrath i et forsøk på å vinne, og lykkes med det. Han vinner sikkert 1 av 100 kamper på denne måten, og det var mot meg. Hah, "vel fortjent" :tease:

Lenke til kommentar

 

 

Tapte nettopp mot en holy wrath paladin. Jepp, jeg hadde Tirion på brettet runden før lethal og jeg hadde 19 hp. Full kontroll med andre ord. Så spiller han holy wrath i trynet på meg med 16 kort igjen i decken og trekker tydeligvis molten giant. For et tåpelig spill hs er...

De som spiller sånne alternative, morsomme deck, fortjener å vinne en gang i blandt. De få gangene jeg møter noe som er helt annerledes enn meta, og som greier å vinne også, sitter jeg bare og smiler og tenker "vel fortjent".  :tease:

 

 

Jeg er for "nye" decks, men jeg hater å tape pga ren flaks/uflaks. Og i dette tilfellet er det jo rett og slett dårlig spilldesign. Eneste grunnen til at holy wrath fortsatt er et kort er fordi "ingen" bruker det, og fordi det skal veldig mye til for å gjøre 20 dmg.

 

Og det som gjorde det ekstra ille var at han satset tydeligvis alt på denne tåpelige og upålitelige komboen, fordi han ignorerte brettet for å få meg ned til 20 eller litt under 20. Det førte til at jeg lett kunne ta kontrollen over brettet og var 1 runde unna å vinne. Og så slenger han bare ut holy wrath i et forsøk på å vinne, og lykkes med det. Han vinner sikkert 1 av 100 kamper på denne måten, og det var mot meg. Hah, "vel fortjent" :tease:

 

Ja jeg ser jo at den er kjip for all del! Men jeg foretrekker å tape på noe sånt, fremfor å tape på runde 5 mot en face shaman med god starthånd....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...