Gå til innhold

Hearthstone-diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

 

Bullshit mekanikk med:

27234.png

og

27238.png

 

Spiller entomb på motstander sin minion, og Djinn forsvinner inn i decket sammen med det. 

 

Ja man kan sikkert bortforklare det med at "når du bruker entomb blir motstander sin minion din minion og dermed friendly." Derimot så sier kortteksten på entomb spesifikt at du kun kan targete enemy minion, mens Djinn spesifikt sier friendly. Så de to kortene behandler samme kortet som både friendly og enemy på en gang. Føkkings bug og tapte meg arenakampen...

 

Har du rapportert det som bug? Eller er det meningen at det skal være sånn?

Ordlyden sier jo "after" så kanskje? Virker søkt ...

Endret av nicho_meg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jo, men djin oppfyller jo "kravet" til death, mens ikke til pain, vil tro det allikevel går (mener å huske pain går av så lenge den får targeted fra ting som burly rockjaw trogg, selv om den har over 3 attack i øyeblikket den "treffer")

 

EDIT: mente djin hadde 5 attack.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Googlet litt og så at folk har rapportert det før. Den videoen var veldig bra og forklarer godt en del av interaksjonene. At de forklarer hvorfor det skjer betyr dog ikke at jeg går med på at det er sånn de har planlagt at det skal skje i utgangspunktet. Jeg tror heller at det har blitt sånn tilfeldig, og at det er "working as intended" fordi de ikke ser noen grunn til å fikse det...

Lenke til kommentar

Googlet litt og så at folk har rapportert det før. Den videoen var veldig bra og forklarer godt en del av interaksjonene. At de forklarer hvorfor det skjer betyr dog ikke at jeg går med på at det er sånn de har planlagt at det skal skje i utgangspunktet. Jeg tror heller at det har blitt sånn tilfeldig, og at det er "working as intended" fordi de ikke ser noen grunn til å fikse det...

Fra et forum da jeg søkte rundt etter Djinn: "Blizzard, implementing bugs as features since 2006"

Lenke til kommentar

 

Googlet litt og så at folk har rapportert det før. Den videoen var veldig bra og forklarer godt en del av interaksjonene. At de forklarer hvorfor det skjer betyr dog ikke at jeg går med på at det er sånn de har planlagt at det skal skje i utgangspunktet. Jeg tror heller at det har blitt sånn tilfeldig, og at det er "working as intended" fordi de ikke ser noen grunn til å fikse det...

Fra et forum da jeg søkte rundt etter Djinn: "Blizzard, implementing bugs as features since 2006"

 

Tror jeg var på samme :D

Lenke til kommentar

Forslag til morsomme deck som en kan vinne tidlig med? Trenger å komme meg opp i ranked litt raskt før sesongen er over, blir så lei av å spille controll warrior, varer sjeldent mindre enn 20+ runder  :tease:

 

Har disse dekkene nå;

 

http://www.icy-veins.com/hearthstone/legendary-warrior-control-tgt-deck

http://www.icy-veins.com/hearthstone/warlock-zoo-brm-deck

http://www.hearthpwn.com/decks/390009-15-winstreak-to-legend-featuring-sir-finley

http://www.hearthpwn.com/decks/395088-odemian-number-2-eu-rafaam-reno-paladin-credits-to

 

Ikke spilt Paladon og Hunter decket noe særlig enda, har rundt 100 games med Zoolock men begynner å gå lei.

Lenke til kommentar

Er du avhengig av variasjon så er det ikke så lurt å spille ranked, selv i EU hvor det faktisk er betydelig mer variasjon enn NA. Selv spiller jeg lite HS for tiden, da det er ikke så givende lenger. Og det er litt rart, for når jeg ser gjennom det jeg har spilt på deck tracker så har jeg en seiersprosent på over 50 på omtrent samtlige (10 av 12 decks har en seiersprosent på 56-73%).

 

Likevel føles det som om jeg taper mer enn jeg vinner, noe som er ganske snålt. Det har vel noe med hvordan jeg taper. Dårlige åpningshender vs perfekte aggro åpninger dreper all spillyst, og det virker som om det er en av spillerne som har ryggen mot veggen veldig tidlig i nesten hver eneste kamp. Synes ikke det er så stas egentlig. Det føles som om aggro blir veldig belønnet i HS.

Lenke til kommentar

Jeg har kommet meg til rank 5 nå etter en drøy seiersrekke fra rank 12 til rank 6+4 stjerner. Spilte Reno Handlock, men littegrann forandret fra standard, da jeg ikke har Jaraxxus og ikke ville ha med mind control tech fordi det ikke føltes bra nok. Byttet ut med Malganis og Bane of Doom og det har virket veldig bra:

 

 

 

Det eneste jeg har tapt mot er en freezemage med dobbel pyroblast i tillegg til mye flaks, og to aggressive rogue decks som jeg trakk dårlig mot. Det meste annet, inkludert face hunter, har decket nok sterke minions og sustain til å stabilisere mot, og healbot, earthen og reno gir såpass mye healing, samt udødeligheten fra Malganis, at man kan snu agressiviteten mot dem i stedet :)

Lenke til kommentar

Så, da hadde man igjen spart opp noe dust og bil buffe opp kortsamlingen best mulig. Så hva skal man crafte?

I fra DENNE guiden har jeg topp 4. #5 er Tirion, men usikker på om det er beste løsningen likevel..

 

Tenker kanskje Alexstrazsa og freeze mage, men da må jeg bruke 800 dust på doomsayer også..

 

Jeg har heller ikke grommash, men mangler da både Alex og brawls i tillegg.

 

Ragnaros står også på listen, men syns ikke den har høy nok value/dust til at jeg kan ødsle alt på han.

 

What to craft, what to craft..?

Lenke til kommentar

Hvis det er sånn at du skal crafte en legendary for å bruke i en spesifikk deck, feks freeze mage, men mangler flere kort, så ville jeg vel anbefalt å vente til du har nok dust til alt. For det kan hende at du heller vil spille noe annet når du har råd til alt. Det går heller ikke SÅ mye tid mellom hver tilleggspakke, så det kan dukke opp noe du heller vil bruke dust på. Neste tilleggspakke blir vel heller ikke adventure så det kan hende du må lage deg noe du mangler. Jeg husker jeg lagde med både Vol'jin og Varian Wrynn når de var helt nye, men begge har blitt ganske lite brukt, for det viste seg at det eneste av priest jeg vil spille er dragon. Og Varian Wrynn var ikke så bra i control warrior som jeg kanskje trodde han ville bli. Så det lønner seg å vente litt iblant.

 

Men Tirion er selvskreven om du liker paladin, og fordelen med paladin er at det er en sterk klasse for tiden. Både aggro/secret, midrange og delvis control funker bra i dagens meta, og Tirion er selvskreven i samtlige decks. Det må være en av de klassene som har flest decks som funker bra for tiden, så det er variasjon der også. For meg virker det som om du tenker å lage en legendary fordi du har nok dust, ikke nødvendigvis fordi du ønsker deg det og det kortet, eller ønsker å spille den og den decken, men ikke har hatt mulighet fordi du mangler en legendary. Så kanskje det hadde vært best å ventet litt?

Lenke til kommentar

Du er nok inne på noe.

 

Jeg kan prøve å formulere det litt annerledes; jeg har lyst å teste freeze mage, men mangler kort for 2200 dust som er essensielle (2200 dust er mye for meg!). Er det verdt det, eller finnes det bedre, gjerne mer allsidige kort å bruke dust på?

 

Jeg har også lyst å teste control warrior, men mangler flere essensielle kort der, som grommash, brawls, Alexstrazsa og justicar.

 

Så da gir vel kanskje Alexstrazsa eller justicar mer value/dust da de kan brukes i flere deck?

 

Jeg kan forsåvidt vente, men er litt lei og har lyst å prøve noe som er nytt (for meg) og som jeg vet funker. Spiller for det meste "egenkomponerte" deck av forskjellige subklasser.

Endret av Mr. ve
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...