Gå til innhold

Her ser du Philips lynraske skjerm for spillere


Anbefalte innlegg

Samme hver gang det skrives om skjermer på denne siden. Vil dere ikke ha 24-tommere i 1920x1080 så la for faen være å kjøpe de da! Er ikke nødt til å høre det hver forbanna gang.

Finnes fullt av andre skjermer å kjøpe, kjøp gjerne 27 eller 30 tommere men disse er tregere og gjør deg dårligere i spill.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Samme hver gang det skrives om skjermer på denne siden. Vil dere ikke ha 24-tommere i 1920x1080 så la for faen være å kjøpe de da! Er ikke nødt til å høre det hver forbanna gang.

Finnes fullt av andre skjermer å kjøpe, kjøp gjerne 27 eller 30 tommere men disse er tregere og gjør deg dårligere i spill.

 

Hvor er de høyoppløste skjermene med mer enn 60 Hz jeg ønsker å kjøpe?

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

Haha lykke til med å dra spill i 1440 eller 1600p og 144 hz.

Mon tro hvordan maskinvare som kreves for det i BF4 f.eks.

Vil ikke tro 3x780 + 4930k alt overklokket vil være særlig for mye.

Ja, for man må jo kjøre spill i native oppløsning, og ikke minst må man kun kjøre de mest krevende spillene.

 

AtW

For den saks skyld, så må Nvidia holde tilbake GPUene, og release det som skulle være 660Ti som 680... Hvorfor tror folk at de hadde så korte PCBer... :(

Lenke til kommentar

Samme hver gang det skrives om skjermer på denne siden. Vil dere ikke ha 24-tommere i 1920x1080 så la for faen være å kjøpe de da! Er ikke nødt til å høre det hver forbanna gang.

Finnes fullt av andre skjermer å kjøpe, kjøp gjerne 27 eller 30 tommere men disse er tregere og gjør deg dårligere i spill.

 

Det er jo akkurat det som ER poenget her. 27/30 med 1440/1600p vil bli for trege.. Det jeg mener er at jeg venter på en slik skjerm, altså en rå IPS skjerm med 120hz.

Endret av kalleklovn12
Lenke til kommentar

Hver gang en slik artikkel dukker opp blir det nest at ips panel ikke egner seg til raske bilder og høy oppdateringsfrekvens.

 

Hver gang sier vi hvorfor man ikke vil se tn panel med høy oppløsning, eller ips med høy oppdateringsfrekvens.

 

Fester det seg? Nei.

 

Hvorfor egner ikke IPS seg nok til hastigheter over 60 Hz? Hvorfor kan man ikke ha TN med høy oppløsning?

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Litt av begge deler kanskje. Jeg mistenker hva svaret vil være, men jeg ønsker å høre hva du egentlig mener før jeg eventuelt argumenterer imot, sier meg enig, eller stiller flere spørsmål/gjøre flere undersøkelser.

 

AtW

 

Grunnen til at vi ikke har IPS på 120hz er fordi panelet rett å slett ikke er egnet. Treg responstid, ghosting og høy inputlag gjør det dårlig egnet som spilleskjerm.

 

Med treg responstid på pixlene så vil du kunne ha 2 frames visenes samtidig hvis du har 120 hz og treg nok pixelresponstid.

 

120 hz er også en funkskjon som bare spillere er ute etter, og IPS klarer ikke å levere de egenskapene en spiller søker, som lav responstid og lav inputlag.

 

TN panel regner jeg med ikke kommer i høyere oppløsning rett og slett fordi det er utrolig vanskelig å lage det.

Jeg skulle gjerne ha hatt 120 hz TN panel med høy oppløsning, men intil oled kommer, så ser det veldig dårlig ut for 120hz og høy oppløsning i samme pakke.

Lenke til kommentar

 

Grunnen til at vi ikke har IPS på 120hz er fordi panelet rett å slett ikke er egnet. Treg responstid, ghosting og høy inputlag gjør det dårlig egnet som spilleskjerm.

 

Med treg responstid på pixlene så vil du kunne ha 2 frames visenes samtidig hvis du har 120 hz og treg nok pixelresponstid.

 

120 hz er også en funkskjon som bare spillere er ute etter, og IPS klarer ikke å levere de egenskapene en spiller søker, som lav responstid og lav inputlag.

 

TN panel regner jeg med ikke kommer i høyere oppløsning rett og slett fordi det er utrolig vanskelig å lage det.

Jeg skulle gjerne ha hatt 120 hz TN panel med høy oppløsning, men intil oled kommer, så ser det veldig dårlig ut for 120hz og høy oppløsning i samme pakke.

 

IPS blir stadig kjappere, og har i mange tilfeller god nytte av mer enn 60 Hz, det er bare i ekstremtilfellene at man ikke har nytte av det. I tillegg gjør du tabben å anta at bare fordi folk spiller, så er andre egenskaper ved skjermen irrelevant.

 

Hva baserer du det på at det er vanskelig å lage TN med høyere oppløsning, såvidt meg bekjent er det ingen slik teknisk begrensing.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

IPS blir stadig kjappere, og har i mange tilfeller god nytte av mer enn 60 Hz, det er bare i ekstremtilfellene at man ikke har nytte av det. I tillegg gjør du tabben å anta at bare fordi folk spiller, så er andre egenskaper ved skjermen irrelevant.

 

Hva baserer du det på at det er vanskelig å lage TN med høyere oppløsning, såvidt meg bekjent er det ingen slik teknisk begrensing.

 

AtW

 

Du må gjerne legge frem bevis på at det er mulig å lage høyoppløste TN panel som det kan tjenes penger på. Vi har sett 4 og 8k tver, høyoppløste ting til de grader, men jeg har enda til gode å se ett TN panel med mer enn 1920x1200.

 

IPS er og blir IPS. Ekte IPS panel har fremdeles rundt 15 ms pikselresponstid, noe som er 2 frames hvis du kjører på 120 hz (8.3 ms pr frame).

Lenke til kommentar

 

Du må gjerne legge frem bevis på at det er mulig å lage høyoppløste TN panel som det kan tjenes penger på. Vi har sett 4 og 8k tver, høyoppløste ting til de grader, men jeg har enda til gode å se ett TN panel med mer enn 1920x1200.

 

IPS er og blir IPS. Ekte IPS panel har fremdeles rundt 15 ms pikselresponstid, noe som er 2 frames hvis du kjører på 120 hz (8.3 ms pr frame).

 

Jeg ser du plutselig legger inn en disclaimer her nemlig "det er mulig å tjene penger på", så du er enig i at det fint er teknisk mulig, men produsentene har bare ikke gjort det ennå?

 

Og hva legger du i "ekte IPS" påstanden var IPS, ikke "ekte IPS", og det er ikke sånn at man sitter å kun veksler mellom svart og hvitt annenhver frame hele dagen.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...