Gå til innhold

Xbox One får raskere prosessor


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Interessant oppsummering det der.

 

Vil ikke PS4 lanseres vesentlig tidligere om de lar være å endre på spesifikasjonene?

 

Vi kan jo anta at Microsoft tvinges til senere lansering, eller påfører seg en enda travlere klargjøring som en konsekvens av endringene.

Lenke til kommentar

 

Fy f... for et rot det er med Xbone. MS har jo skiftet og endret så mye at jeg har mistet fullstendig kontroll over hva Xbone leveres med, hvordan den brukes og hva jeg kan og ikke kan. Jeg er rett og slett drittlei hele Xbone, og det er før den er lansert.

Jeg kommer garantert til å kjøpe PS4, da vet jeg i hvert fall hva jeg får.

 

Makan altsa! Ja, her har MS virkelig tråkket i salaten. Tenke seg å oppgradere maskinvaren til noe BEDRE? Skandaløst! Ja, disse endringene roter opp all infoen vi alle har pugget på til xbox one skulle lanseres, og nå må vi begynne helt på nytt! hahahaha :D

 

...åssen samenlignes de nye spec'sene mot PS4 nå egentlig? PS4 lå vel et hårstår forran i ytelse, men det er kanskje snudd nå?

Jeg tror vel poenget til sphaa var at Microsoft ikke klarer å bestemme seg. De har endret så å si alt siden de lanserte Xbox One. Den har blitt bedre, men om det må en horde av klager til før de forstår noe som helst så orker ikke jeg å ha Xbox'en.

 

Dessuten er PS4'en mindre og har et bedre design, innebygd strømforsyning framfor Xbox One's klumpete laptop-lignende sak. Utrolig at de ikke klarte å få plass til det i den svære stygge boksen.

 

Jeg vet ikke lengre hva Xbox one leveres med, den er kanskje raskere enn PS4, men den er langt ifra ryddig. Tviler sterkt på at Microsoft kommer til å være i nærheten av kvalitet med Xbox One. Alle disse endringene tyder på massivt rot fra Microsofts side og totalt mangel på intelligens.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Har hatt Xbox 360 siden den kom ut( har både den hvite som bråker og den nye slim) - og PS3 har definitivt hatt bedre grafikk hele veien.

 

Etter som xbox one er UTSATT i Norge på ubestemt tid og PS4 er kraftigere, har jeg forhåndsbestilt PS4.

 

Vi får se hvordan det går.

 

På hvilken planet har PPS3 hatt bedre grafikk hele veien? Jeg har både PS3 og som deg både hvit og svart 360, og det jeg deler ikke din oppfatning. Spesielt på de fleste kryssplattformspill, som jo er lettest å sammenligne, er jeg av den oppfatning av at 360 leverer bedre kvalitet opp på skjermen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nå er det minnet på konsollen som er det store hinderet. DDR3 minne for grafikk er ikke veldig optimalt.

Xbox One har ESRAM i tillegg som kan lette DDR3 minne for mye trafikk (det er ikke all data i minne som må aksesseres for hvert frame). Hvis det blir brukt smart kan det muligens gi Xbox One like høy effektiv båndbredde som PS4, eller like tilstrekkelig båndbredde til Xbox One GPU'en som det PS4 har til sin kraftigere GPU. Uansett har nok MS ikke et design der man får bare brukt en brøkdel av GPU'en fordi den er utsultet på båndbredde.

 

GDDR5, med sin høye latency, er ikke vedlig optimalt for en CPU.

Lenke til kommentar

Interessant utvikling. Noe her forteller oss at det er ekstremt viktig å få lansert noe folk vil ha. Hva blir Sony's motrekk om det kommer noe?

 

Tja, det eg lurer på er korleis XOne no står i høve til yteslsen på PS4. I utgangspunktet hadde PS4 ganske klart betre spesifikasjonar. Sett i samanheng med at PS4 var mindre, hadde integrert straumforsyning, og kosta vesentleg mindre (20% mindre), kom XOne veldig dårleg ut når ein samanlikna maskinvaren. Er desse oppgraderingane frå nok til at XOne no kan sidestillast, eller til og med bli betre enn PS4 på ytelse? Med tanke på prisskilnaden, bør XOne eigentleg overgå PS4 med god margin.

 

Personleg tvilar eg på at dette er tilfelle, og det at dei endrar spesifikasjonar og funksjonalitet so seint i utviklinga, ser eg på som ein risikofaktor.

 

Kay

Lenke til kommentar

Tja, det eg lurer på er korleis XOne no står i høve til yteslsen på PS4. I utgangspunktet hadde PS4 ganske klart betre spesifikasjonar. Sett i samanheng med at PS4 var mindre, hadde integrert straumforsyning, og kosta vesentleg mindre (20% mindre), kom XOne veldig dårleg ut når ein samanlikna maskinvaren. Er desse oppgraderingane frå nok til at XOne no kan sidestillast, eller til og med bli betre enn PS4 på ytelse? Med tanke på prisskilnaden, bør XOne eigentleg overgå PS4 med god margin.

 

Kay

 

PS4 har forsatt en markant kraftigere GPU. Angående prisforskjellen så husk at MS bundler Kinect 2 med hver Xbox One.

Lenke til kommentar

Tja, det eg lurer på er korleis XOne no står i høve til yteslsen på PS4. I utgangspunktet hadde PS4 ganske klart betre spesifikasjonar. Sett i samanheng med at PS4 var mindre, hadde integrert straumforsyning, og kosta vesentleg mindre (20% mindre), kom XOne veldig dårleg ut når ein samanlikna maskinvaren. Er desse oppgraderingane frå nok til at XOne no kan sidestillast, eller til og med bli betre enn PS4 på ytelse? Med tanke på prisskilnaden, bør XOne eigentleg overgå PS4 med god margin.

 

Personleg tvilar eg på at dette er tilfelle, og det at dei endrar spesifikasjonar og funksjonalitet so seint i utviklinga, ser eg på som ein risikofaktor.

 

Kay

 

Det må jo pirre litt i Sony staben å se at Microsoft aktivt driver å lapper på boksen slik at den kan bli litt mer lik PS4.

 

Jeg håper Sony lar være å endre hardware nå når den er meislet ut i stein. Og om det skal komme noe mottrekk, så håper jeg Sony slipper informasjonen la oss si 3 dager før konsollen kommer på markedet, for virkelig å sjokke Microsoft.

 

Alternativt kan man håpe på en hardware-krig som gir oss mer for pengene.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg trodde GDDR5 hadde identisk latency (målt i nanosekunder) som DDR3, og at det var strømforbruket som var det store negativet?

 

GDDR5 har i stor grad ofret latency ifordel for båndbredde, hvor mye er jeg usikker på, men jeg mener å ha lest det kan være så mye som 8-10x høyere latency enn DDR3 med en god minnekontroller. Det har lite å si for GPU, men for en CPU er det en del verre å gjemme så høy latency.
PS4 har nok en effektiv cache design og med en OoO CPU denne gangen vil det nok være langt ifra katastrofalt for CPU'en, men en ulempe iforhold til Xbox One på dette området er det nok.
Lenke til kommentar

Det er ikke denne forandringen jeg reagerer på, men det faktum at de forandrer noe på konsollen hver uke. Alt er bare rot for de av oss som ikke leser hver artikkel. Du må være online, du må ikke være online. Du kan dele spill, du kan ikke dele spill, kinect må være tilkoblet, kinect må ikke være tilkoblet. Denne uken er GPU så kraftig, neste uke er det en annen kraft (samme med CPU).

 

Alt er bare et eneste stort rot med Xbone for tiden! I alle fall for oss som ikke følger med alt som blir skrevet.

 

Så vidt jeg vet har ikke Sony gjort en eneste forandring på sin konsoll, og derfor føles PS4 som et mye tryggere valg. Du vet hva du får og Sony vet hva de vil levere.

MS framstår bare som schizofren, og de vet virkelig ikke hva de selv vil

 

Nå klager du bare for å klage.

 

Og, de forandrer ikke på konsollen hver uke. I tillegg - at endelige specs blir offentliggjort når konsollen settes i masseproduksjon og testeperioden er over er da ikke rot. (Og bedre at de første tallene man leste var konservative enn at det var motsatt).

 

Til sist, les deg opp på schizofreni så vet du at MS ikke er det i hvert fall.

 

(Og ja, jeg skal ha PS4 også).

Lenke til kommentar

Nå klager du bare for å klage.

 

Og, de forandrer ikke på konsollen hver uke. I tillegg - at endelige specs blir offentliggjort når konsollen settes i masseproduksjon og testeperioden er over er da ikke rot. (Og bedre at de første tallene man leste var konservative enn at det var motsatt).

 

Til sist, les deg opp på schizofreni så vet du at MS ikke er det i hvert fall.

 

(Og ja, jeg skal ha PS4 også).

Tja, jeg kan være enig i at jeg klager litt bare for å klage. Og du må ikke ta ALT som blir skrevet bokstavelig da jeg satt det litt på spissen.

Jeg ønsker bare at MS slutter å forandre produktet og heller være klar og tydelig på hva de skal selge. Jeg blir bare forvirret over alt de sier, for så å snu 180" og så si noe annet. Videre forbedringer kan komme i firmwares.

 

 

 

at endelige specs blir offentliggjort når konsollen settes i masseproduksjon og testeperioden er over er da ikke rot.

Jo, når de klart og tydelig går ut på E3 og sier at sånn blir det, også begynner de å gjøre om på alt, litt etter litt, etter E3 så er det rotete.

 

 

Alt i alt så bunner vell min irritasjon ut i at jeg er lei MS sin rot. Jeg liker mennesker som gir klare og tydelige beskjeder, og jeg missliker de som vingler fram og tilbake når de skal fortelle noe.

 

 

Bare så det er sagt, jeg har eid både xbox1 og 360. Og jeg var veldig fornøyd med begge to. Vurderte lenge Xbone, men jeg bestemte meg for PS4 rett etter E3.

Jeg mener heller ingenting negativt når jeg skriver Xbone, jeg synes bare det er et greit kallenavn i stedet for å skrive XboxOne.

Og helt til sist, håper dere som kjøper Xbone blir fornøyd med produktet, og få 5-6 år med gode spillopplevelser. Vi trenger tross alt en sterk konkurranse i konsollmarkedet.

Endret av sphaa
Lenke til kommentar

 

Fy f... for et rot det er med Xbone. MS har jo skiftet og endret så mye at jeg har mistet fullstendig kontroll over hva Xbone leveres med, hvordan den brukes og hva jeg kan og ikke kan. Jeg er rett og slett drittlei hele Xbone, og det er før den er lansert.

Jeg kommer garantert til å kjøpe PS4, da vet jeg i hvert fall hva jeg får.

 

Makan altsa! Ja, her har MS virkelig tråkket i salaten. Tenke seg å oppgradere maskinvaren til noe BEDRE? Skandaløst! Ja, disse endringene roter opp all infoen vi alle har pugget på til xbox one skulle lanseres, og nå må vi begynne helt på nytt! hahahaha :D

 

...åssen samenlignes de nye spec'sene mot PS4 nå egentlig? PS4 lå vel et hårstår forran i ytelse, men det er kanskje snudd nå?

Jup, ulempen for MS er at cpu blir dyrere, dette er en kostnad de tar for å komme bedre ut i konkuranse med PS4.

 

De ligger fortsatt bak, hovedproblemet er minnet.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Jeg trodde GDDR5 hadde identisk latency (målt i nanosekunder) som DDR3, og at det var strømforbruket som var det store negativet?

GDDR5 har i stor grad ofret latency ifordel for båndbredde, hvor mye er jeg usikker på, men jeg mener å ha lest det kan være så mye som 8-10x høyere latency enn DDR3 med en god minnekontroller. Det har lite å si for GPU, men for en CPU er det en del verre å gjemme så høy latency.

PS4 har nok en effektiv cache design og med en OoO CPU denne gangen vil det nok være langt ifra katastrofalt for CPU'en, men en ulempe iforhold til Xbox One på dette området er det nok.

Jup, dette som overasket meg, One har masse cache, men cache hjelper ikke mye for gpu, merk at høyytelse skjermkort som titan ikke har mye cache. GPU leser vanligvis store datamengder om gangen og vil tømme cache raskt det den trenger er rask båndbredde.

 

CPU på den andre siden bade leser og skriver ofte små datamengder rundt om i minneområdet, her hjelper cache mye, cpu ønsker lav latency mer en høy båndbredde

 

Om PS4 hadde hat mye cache ville det oppveid for mye av den høye latency fra GDDR minnet.

 

Begge bruker samme amd cpu arkitektur og regner med at begge har OoO cache og annet som siste generasjon amd prosesoerer har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...