Gå til innhold

Microsoft kjøper Nokia


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da var Elops oppdrag fullført, og han følger med på lasset tilbake til MS.

MS kommer antagelig til og flytte det meste hjem og Nokia kommer til og være totalt US-sentrert, Nokia navnet tviler jeg på at de kommer til og bruke så lenge, Det er MS sitt OS som er i sentrum og Nokia er bare en HW-produsent i deres øyne.

 

Så får vi se hva selskapet Nokia finner på, kanskje de entrer markedet igjen med telefoner om noen år når den gamle telefondivisjonene deres er blitt arkivert av MS.

 

Hva i all verden skulle MS tjene på å kjøpe Nokia, for å så i praksis utradere hele driten?(merkenavn, utvikling og kompetanse - produksjon vil uansett forsette i Asia som før).

Endret av OberDesiah
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Det også. Men jeg tenker de er ute etter Nokia fordi de vil ha et mer helhetlig produkt sydd sammen av både software og hardware slik Apple har med iPhone.

 

Edit: Ninja-ed

Det hadde vært både morsomt og skremmende på én gang dersom de hadde fått til det.

Lenke til kommentar

Virker sannsynlig at nokia og Elop har jobbet frem mot dette helt siden Elop overtok skuta. Argumentene for å si kategorisk nei til android har aldri virket spesielt solide for min del.

 

Kan også nevne at prisen MS betaler for denne tidligere markedslederen er rimelig lav, under halvparten av hva google gav for motorola, og vesentlig mindre enn MS gav for skype.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Kanskje de vil prøve å ta en Apple. Altså kontrollere både maskinvare og operativsystem.

 

Tror virkelig ikke MS vil tjene på det. De må huske de har PC-produsenter fra hele verden som ikke nødvendigvis vil bli for blide om det kommer slike begrensinger.

 

Det vil i bunn og grunn også bety at MS gir fri innpass til Linux hos alle andre produester (Ubuntu Edge, Android, Tizen, etc.) på mobil og tablets. Dette kan også kunne ende opp med å påvirke produentenes forhold til MS på deres PC-er, om det kun hadde begrensett seg til smartmobiler og tablets, så sannsynligheten for dette er vel meget minimal?

Lenke til kommentar

 

Hva i all verden skulle MS tjene på å kjøpe Nokia, for å så i praksis utradere hele driten?(merkenavn, utvikling og kompetanse - produksjon vil uansett forsette i Asia som før).

 

Tja, jeg tror ikke MS ikke ønsker og knytte sitt navn til plattformen så jeg er rimelig sikker på at i løpet av noen år faser ut navnet.

 

Nokia har vel lisensiert ut navnet i en gitt periode, MS har jo ikke kjøpt Nokia som sådann og retten til navnet sitter vel finnene på.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...