Gå til innhold

Klagestorm mot Canal Digital ? nå krever ombudet svar


Anbefalte innlegg

Jeg syns dere burde slutte å klage. Dere aner ikke hvor godt dere har det med alle de megabittene deres og null kvoter å forholde dere til.

 

Her i strøket er det kun adsl og mobilt bredbånd som gjelder.

 

ADSL: 3,5 mbit/s ned og 0,4 mbit/s opp. Ustabilt. Betalte 430 kr per måned for å ha abbonementet i 2011/12.

Mobilt bredbånd via netcom: 599,- der jeg får alt fra 7-25 mbit/s ned og 2-4 mbit/s opp. kvote på 100 GB i måneden. Jeg klager ikke høylydt, men i forhold til dere CD kunder så vil jeg påstå at jeg har et dårligere tilbud enn dere har idag. Hadde CD bygd ut i området her så hadde jeg blitt kunde på flekken!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg syns dere burde slutte å klage. Dere aner ikke hvor godt dere har det med alle de megabittene deres og null kvoter å forholde dere til.

 

Her i strøket er det kun adsl og mobilt bredbånd som gjelder.

 

ADSL: 3,5 mbit/s ned og 0,4 mbit/s opp. Ustabilt. Betalte 430 kr per måned for å ha abbonementet i 2011/12.

Mobilt bredbånd via netcom: 599,- der jeg får alt fra 7-25 mbit/s ned og 2-4 mbit/s opp. kvote på 100 GB i måneden. Jeg klager ikke høylydt, men i forhold til dere CD kunder så vil jeg påstå at jeg har et dårligere tilbud enn dere har idag. Hadde CD bygd ut i området her så hadde jeg blitt kunde på flekken!

 

Så fordi du lever i en teknologisk steinalder bør hele verden slutte å klage hvis du blir urettferdig behandlet... bra logikk!!

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Jeg syns dere burde slutte å klage. Dere aner ikke hvor godt dere har det med alle de megabittene deres og null kvoter å forholde dere til.

 

Du vet ikke hvor godt du har det - min sønn bor en plass i landet der det så og si ikke er mulig å få ei fungerende linje. Men da syns jeg du skal få kuttet linja di ned like mye i % og med samme prisøkning i % for din linje (ned fra 70/10 til 50/10 for 20,- kr mer), så kan jeg gjette på at du ikke akkurat blir kjempefornøyd. (for du har jo kjempebra linje i forhold til han, så da har du ingenting å klage på)

Endret av KarpeSkrotum
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så hyggelig å se dr.ttfirmaet Telenor, her i form av underbruket Canal Digital KabelTV, viser akkurat hvor arrogant de er.

 

Hyggelig å lese at trofaste kunder nå ser hva vi andre har klaget på hitti, og nå vil reagere.

 

På tide at kundene kommer seg ut av hengemyra, og sender telenor dit istedet.

 

Enda mere glad for at jeg selv har Get, og ikke CD...

 

@Bolson

Du skriver: "Telenor har vokst i utlandet fordi det faktisk var de mest lønnsomme investeringene selskapet kunne gjøre, ikke fordi det er overført store summer til utlandet."

 

Poenget er at det du kaller investeringer i utlandet, er det vi kaller overføringer ut av landet. Ved å investere pengene utenlands, istedet for hjemme i Norge, så blir det å overføre midler til utlandet. Tro ikke at det er det er den norske delen som blir større, for Telenor flagger ut i det stille.

 

Det er bedriftsøkonomisk riktig, men samfunnsmessig galt når de fikk råderetten over telenettet med seg under privatiseringen.

 

Her skulle selskapet blitt skilt ut, og det ble lagt opp til reell konkurranse, på like vilkår, men hvor staten fremdeles satt med eierskapet av tele-infrastrukturen...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Yeez ... du har fått med deg ca null(0) av info gitt i tråden

 

Jeg leser generell syting over en prisregulering som er helt vanlig å gjennomføre hos alle type tjenesteleverandører etterhvert som markedet endrer seg.

 

Det faktum at forbrukerombudet har blitt blandet inn gjør bare saken enda mer tåpelig.

Endret av Defo
Lenke til kommentar

 

Jeg leser generell syting over en prisregulering som er helt vanlig å gjennomføre hos alle type tjenesteleverandører etterhvert som markedet endrer seg.

 

Det faktum at forbrukerombudet har blitt blandet inn gjør bare saken enda mer tåpelig.

 

Her er det enten en av to ting som sant:

 

1. Du har ikke fått med deg saken og kommenterer ut fra ingenting

 

Elller..

 

2. Du har fått med deg saken men er for dum til å forstå innholdet

  • Liker 1
Lenke til kommentar

@SnowLeopard:

 

At infrastrukturen trolig burde vært skilt ut i eget selskap tilbake på 90-tallet er det mange som mener. Men om det hadde medført bedre resultat når det gjelder tilgang på infrastruktur, det kan vi bare spekulere i. Jeg er svært usikker, fordi det kunne ha påvirket investeringene til andre aktører som f.eks Lyse Tele etc.

 

Å kalle kommersielle investeringer utenfor Norge overføringer ut av Norge er bare tåpelig. Når Telenor etablerte seg f.eks i Thailand, så var det for å tjene penger i Thailand, dvs at investeringen der skulle forente seg selv, og faktisk gi en merverdi til selskapet. Noe den faktisk har gjort i stor grad og er en del av grunnen til at Telenor er et såpass verdifullt selskap. Om Telenor hadde holdt seg kun til Norge, så hadde det vært verdt ca en 10-del, hadde hatt en langt mindre kontantbeholdning og i realiteten hatt mye mindre mulighet også til å investere også i Norge. De hadde også hatt langt færre ansatte i Norge etter min mening.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg leser generell syting over en prisregulering som er helt vanlig å gjennomføre hos alle type tjenesteleverandører etterhvert som markedet endrer seg.

 

Det faktum at forbrukerombudet har blitt blandet inn gjør bare saken enda mer tåpelig.

- Du synes altså at det er helt greit at CD øker prisen på kundens abonnement, uten å få kundens samtykke?

- Selv om de kanskje har juridisk rett til å gjøre dette (noe jeg ikke vet noe om), så skaper det jo dårlig relasjon med kundene. Ønsker du å være kunde hos et selskap som gjør slikt?

 

Det er ikke syting, det er sunn fornuft.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

- Du synes altså at det er helt greit at CD øker prisen på kundens abonnement, uten å få kundens samtykke?

 

Nå er det sjeldent man må samtykke til prisendringer, og man må bare regne med prisendringer. Det er dog meget dårlig service å lure kunden inn, for så ha såpass mye økning i pris/reduksjon i hastighet, for så kun gi alle godene til en målgruppe (100/10). Justeringer må man regne med, men fra 70Mb til 50Mb for 20kr mer, kan vel ikke kalles en justering. 20kr mer for 70Mb kan man kalle justering.

Endret av KarpeSkrotum
Lenke til kommentar

Herregud så mange kaklehøner det finnes her inne.

 

Hvordan er det mulig å grine og sutre for noe så simpelt som dette?

100kr ekstra i måneden, hvem pokker har ikke råd til det? Og man får jo et bedre produkt, faktisk gir produktet mer hastighet pr krone nå enn før. Altså topplinjen.

 

For de som ikke trenger denne hastigheten er det alikevel bare å la være å sutre.

Skal Canal Digital betale sine ansatte helt elendige lønninger, har dårligere kapasitet på kundeservice og risikere nedbemanning bare fordi folk griner over 100kr ekstra i måneden?

 

Hva er galt med dere? Jeg blir flau over å være nordmann når jeg ser slikt.

Skam dere, alle som sutrer over dette.

 

Konsumprisindeksen øker for hvert år, og følgelig må også abonnementspriser øke.

Det kan ikke fungere slik mobilbransjen gjør nå, at det bare blir billigere og billigere.

Da vil man til slutt gå konkurs, det skjønner jo alle.

 

Ingen vet hva som foregår bak veggene, muligheter for at Canal Digital investerer i større prosjekter for utbygging, forbedring av kundeservice etc kan alt medføre til en bitteliten økning i abonnementsprisen. Og det er en fin ting. Man kan ikke klage på dårlig infrastruktur i Norge og samtidig klage på pris. Hvordan skal man bygge ut hvis ikke?

 

CD informerte folk over en måned i forkant, men det ble en teknisk feil som førte til noe kluss med faktureringen. Slikt er normalt. Så her ser jeg ingen problemer. Kan du ikke leve med 50mbps så har du uansett råd til de 100kr ekstra for 100mbps, du lever i Norge.

 

Har du råd til å ta EN eneste øl på byen, EN gang i måneden, så har du også råd til 100kr ekstra i måneden for et ekstremt bra internett som få folk i Norge har tilgang på totalt sett.

 

Så slutt med den kvalme klagingen, det er bare patetisk.

Dette kan det bare ikke argumenteres mot, dette er lommerusk for alle som bor i Norge, ja selv de med dårlig råd. Og dårlig råd er noe alle har opplevd og som alle kan forholde seg til. Men alikevel kjøper man seg bil på billån og betaler 5000kr i måneden på noe som raser i verdi bare for å se litt kul ut. Og da er 100kr i måneden trist å sutre over.

 

Jeg har ingenting med Canal Digital å gjøre, jeg står bare med bena støtt i bakken. Thats it. Her er det ikke Canal Digital som må skjerpe holdningen sin, men forbrukerne. Og av hva jeg kan se i denne tråden gjelder det flesteparten.

 

 

EDIT: Om noen lurer, så har jeg 5 stusselige megabit ned og 0.5 opp på ADSL. Fordi jeg ikke kan få noe annet, det er det raskeste jeg kan bli tilbudt. Jeg hadde LETT betalt 700-1000kr mnd for 100/10-100/100. Og jeg har en helt vanlig økonomi og sitter alene med en enebolig og bil. Ergo er det snakk om prioriteringer. Hvis det å kjøpe en Big One til 60kr annehver lørdag er viktigere for deg enn et lynraskt internett er det DITT problem og burde ikke gå utover Canal Digitals evne til vekst som igjen vil føre til økt infrastruktur.

Endret av IceBlitz
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Herregud så mange kaklehøner det finnes her inne.

 

Hvordan er det mulig å grine og sutre for noe så simpelt som dette?

100kr ekstra i måneden, hvem pokker har ikke råd til det?

Det er ikke bare 100 kroner ekstra i måneden. 100 kr er bare toppen av isfjellet som får Titanic til å synke. Eller dråpen som får begeret til å flyte over. Dessuten handler det ikke bare om penger, men også om prinsipp. Misbruk av tilnærmet monopolsituasjon og stadige prisøkninger som følge av ting man ikke trenger prakkes på en, til og med de som er i kontraktsfestet bindingstid, er rett og slett utilgivelig. Det er avtalebrudd deluxe. De med Super70 får også et dårligere tilbud til en høyere pris. Kundene blir rævkjørt og bandittene i CD ler hele veien til banken av naive folk som godtar det. Skal samfunnet bli bedre må befolkningens interesser prioriteres før rævkjørernes interesse. Det bør protesteres tydelig på.

 

Angående konsumprisjusteringen så er det skivebom. CD har et stadig mer nedbetalt nett og det bør reflekteres i lavere realkostnader for kundene. Teknologien blir bedre i rasende tempo og normal utskiftningstakt av utstyr bør derfor kunne gi høyere hastigheter uten å koste mer enn det normale vedlikeholdet vi betaler for.

 

Folk blir forbannet når de føler seg svindlet for 100 kr/mnd som de heller ville brukt på billånet så de kan kjøpe neste bil litt tidligere.

Endret av Simen1
  • Liker 5
Lenke til kommentar

IceBlitz: Se bort i fra nøyaktig ordbruk i denne tråden. Det hele koker ned til at forbrukere ikke ønsker at et abonnement endrer seg til det verre.

 

CD og du synes det er greit, mange i denne tråden synes det ikke.

 

Jeg har inntrykk av at nordmenn er generelt snille forbrukere som heller kjøper seg et nytt produkt framfor å reklamere, så at folk sier i fra er bare bra.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er ikke bare 100 kroner ekstra i måneden. 100 kr er bare toppen av isfjellet som får Titanic til å synke. Eller dråpen som får begeret til å flyte over. Dessuten handler det ikke bare om penger, men også om prinsipp. Misbruk av tilnærmet monopolsituasjon og stadige prisøkninger som følge av ting man ikke trenger prakkes på en, til og med de som er i kontraktsfestet bindingstid, er rett og slett utilgivelig. Det er avtalebrudd deluxe. De med Super70 får også et dårligere tilbud til en høyere pris. Kundene blir rævkjørt og bandittene i CD ler hele veien til banken av naive folk som godtar det. Skal samfunnet bli bedre må befolkningens interesser prioriteres før rævkjørernes interesse. Det bør protesteres tydelig på.

 

Angående konsumprisjusteringen så er det skivebom. CD har et stadig mer nedbetalt nett og det bør reflekteres i lavere realkostnader for kundene. Teknologien blir bedre i rasende tempo og normal utskiftningstakt av utstyr bør derfor kunne gi høyere hastigheter uten å koste mer enn det normale vedlikeholdet vi betaler for.

 

Folk blir forbannet når de føler seg svindlet for 100 kr/mnd som de heller ville brukt på billånet så de kan kjøpe neste bil litt tidligere.

 

 

Simen1, ble litt overrasket over svaret ditt.

Trodde du hadde mer innsikt enn dette.

 

Visste du at gjennomsnittslønnen til kundesentere i Norge ligger på 130-140kr pr time?

Visste du at det koster i gjennomsnitt 20 000kr å bygge ut en enkelt fiberaksess, altså 20 000kr pr enebolig? Ikke fullt så mye på rekkehus eller borettslag, men alikevel laaaangt dyrere enn ADSL.

 

Bare mediekonverterne fra fiber til coax koster mellom 2-5000kr, og modemene mellom 500-2000kr.

 

Skjønner du ikke at for å kunne ansette folk til å svare på telefoner fra kunder, være seg enten fakturaspørsmål eller feil ved tjenesten koster mer penger?

 

Man kan ikke klage på service og pris samtidig.

 

Her får man TV og internett i pakker til svært gode priser generelt sett, samtidig som man har en ganske grei kundeservice hos CD. Og så klager man over 100kr pr mnd ekstra. Du snakker om prinsipp? Prinsipp taler mot imøtekommenhet, rasjonalitet og progresjon. Lukter frp-tilhengere her; bedre veier, bedre sykehus, bedre skoler, bedre ruspolitikk etc samtidig som at skatten skal ned. Det går ikke, regnestykket vil ikke gå opp på denne måten. Men det er jo prinsippet som gjelder eller hva?

 

Et samfunn vil ikke få stor vekst med positive uttellinger basert på prinsipp.

 

At du står og snakker om kostnadene CD har på nettet sitt, lånet deres osv viser jo bare hvor lite innsikt du har. Du mener altså at sålenge man får nedbetalt litt av nettet så har man mer penger tilgode og derfor ikke trenger å øke prisen? Hva med switcher, noder, routere (ikke hjemmerutere men ordentlige rutere som koster alt ifra 100 000 til 3 millioner), ERX-er, konvertere, systemutvikling, teknologiutvikling? Hvordan skal man kunne pumpe mer og mer data gjennom linjene uten oppgraderinger?

 

Trodde du virkelig at sålenge man har en linje og den er nedbetalt så er det ikke lengre kostnader ved den?

 

I gjennomsnitt pumper nordmenn ca 50 gigabit pr sekund gjennom norges infrastruktur og ut mot omverdenen. Hvis dette var mulig uten utstyrs- og teknologikostnader kunne man jo hatt 100/100 for 15 år siden over hele landet der det er bygd ut fiber/coax. Og krevd 199kr pr mnd.

 

Det er forskjellen mellom meg og deg/resten av sytepavene her inne. Jeg jobber i bransjen, og vet litt om den og ser derfor kostnadsmønstrene på en annen måte. Og det gjør at jeg lettere kan forstå situasjonen.

 

Når markedet er i utvikling med god sirkulasjon og vekst vil priser også øke, i tråd med tjenestens innholdsmengde. Og dette ser man overalt. Men klager du kanskje over at biler er dyrere nå enn for 10-20 år siden? Kanskje du også klager over at en mobiltelefon som kan gjøre MER enn datamaskiner for 15 år siden koster mer enn de usle telefonene man hadde for 5 år siden? Hvis du er fornøyd med teknologien og ønsker at markedet og utvikling skal stå på stedet hvil forstår jeg deg veldig godt på alle dine punkter. Men det ønsker ikke jeg.

 

Men at du sier at Canal Digital går og ler hele veien til banken pga de naive kundene sine er jo bare tåpelig. I fjor hadde Canal Digital 17 millioner kroner i underskudd og brukte en milliard kroner på utstyr.

FRP all the way :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...